Na het galloperen is alles omzeep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_WB

Na het galloperen is alles omzeep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:12

Tja.. de tittel zegt het al,
ndait ik met men paard heb gegalopeerd, gaat hij lopen en krijg ik hem bijna niet meer terug.
Echt niet aangenaam om te rijden ;(
Ik ben nu bezig met korte tijden galloperen en meer en snellere overgangen van draf naar galop maken.
Iemand meer tips?

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:25

ja, volgens mij ben je wel goed bezig, hij moet leren van terug te komen uit zichzelf. probeer dus zeker middendraf en terug arbeidsdraf en als je dan je teugel een beetje lost mag hij niet terug versnellen, hij moet leren op te schieten voor je been en niet voor een losse teugel.

mijn vorige paard had dat ook, maar je moet ook proberen om een galop te verkrijgen die heel rustig is. probeer de galop te verkorten en te vertragen (maar toch mooi doorgesprongen) en dan heel traag galoperen. en probeer dan een overgang te maken naar de stap (galop-stap) en als je dan je teugel lost moet hij gewoon stappen. dan weet hij dat hij het na de galop rustig aan moet doen, als je dan overgangen rijdt denkt hij aan de stap en zal hij uit zichzelf vertragen, dat hielp enorm bij haar

Romyv

Re: Na het galloperen is alles omzeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:45

Ik ga mee met het verhaal hierboven!

Daarbij is het geloof ook een dominantieprobleem, je paard neemt namelijk de leiding over! door middel van grondwerk ed. kan je deze rollen verbeteren en versterken.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:30

Hoe oud is het paard en hoe lang wordt er op gereden?
Ik had t met mijn vorige pony eerst ook toen die leerde galopperen ohz. Als ik had gegaloppeerd kon ik wel ophouden want ze begon gewoon door de bak te raggen. Dit is overgegaan door middel van overgangen, korte stukken galop, net doe alsof je gaat galopperen maar toch niet. Duurde even maar is wel gelukt. Kwam denk ik ook doordat ze dat erg moeilijk vond en daardoor werd ze er heet van, ging over toen t makkelijker werd en ik dit aan de longe ben gaan oefenen.

TeamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:42

Wordt hij overgevoelig voor alle "versnellende" hulpen, dus overgevoelig aan beenhulpen, waardoor hij bij de minste beweging denkt terug te mogen galopperen? Of wordt het paard sterk op het bit waardoor je hem niet trager krijgt?

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:37

Searcher schreef:
Hoe oud is het paard en hoe lang wordt er op gereden?
Ik had t met mijn vorige pony eerst ook toen die leerde galopperen ohz. Als ik had gegaloppeerd kon ik wel ophouden want ze begon gewoon door de bak te raggen. Dit is overgegaan door middel van overgangen, korte stukken galop, net doe alsof je gaat galopperen maar toch niet. Duurde even maar is wel gelukt. Kwam denk ik ook doordat ze dat erg moeilijk vond en daardoor werd ze er heet van, ging over toen t makkelijker werd en ik dit aan de longe ben gaan oefenen.

Hij is 15 jaar geworden en ik denk dat eral rond 10 jaar mee wordt gereden?
probleem is ook dat de vorige vorige eigenaar schrik had om er mee te springen en hem heeft leren ' gaan lopen'.
de vorige eigenaar heeft dan gaan crossen, waarbij het helemaal omzeeep was.

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:38

TeamUp schreef:
Wordt hij overgevoelig voor alle "versnellende" hulpen, dus overgevoelig aan beenhulpen, waardoor hij bij de minste beweging denkt terug te mogen galopperen? Of wordt het paard sterk op het bit waardoor je hem niet trager krijgt?

Hij heeft niet veel nodig voor de hulpen, heel lichjes aandrukken is meer als genoeg, wat ik ook doe bij het aangalopern0.