Ik heb Rydar ondertussen al 6 jaar. 2 jaar geleden heb ik een whiplash opgelopen en ben daardoor gestopt met rijden, het ging op dat moment gewoon niet meer. Rydar werd toen door mijn verzorgstertje nog wel gereden, maar hij werd ongeveer een half jaar later dampig, dermate erg dat ik niet had verwacht dat de dierenarts hem níet zou inslapen. Maar na wat poedertjes-kuren en heel lang rust is hij sinds van de winter weer een stuk beter! Je hoort hem nog zelden hoesten
We zijn dus weer heel rustig begonnen met op hem te rijden, en aangezien dat zo goed ging met mijn verzorgstertje en heb ik ook besloten weer les te gaan volgen en het paardrijden weer op recreatief niveau op te pakken. Lang rijden is voor mij nog steeds te zwaar, en daarnaast ben ik ook heel bang geworden om ervanaf te vallen, maar met hulp heb ik nu naar een paar lessen toch het plezier weer een stukje terug gevonden. In het begin was Rydar heel erg vervelend en schoot hij er wel is vandoor, we kwamen er al vrij snel achter dat kwam doordat mijn zadel niet goed lag, en nu met mijn oude zadel loopt hij een stuk rustiger. We zijn in de les vooral bezig met ontspanning (zowel van zijn als van mijn kant). Rydar is in het begin altijd erg met zijn hoofd bezig dus moet hem dan gewoon laten doen, pas later neemt hij het bit goed aan. Ik had het idee dat ik heel erg naar voren zit, maar nu ik op de foto ben gezet viel het me nog reuze mee, welliswaar zag ik op enkele wel dat ik iets te ver naar voren zat, maar mn houding is beter als ik had gedacht

instappen (en dus geklooi met zn hoofd)
deze hoek vind ik zelf 'eng', hier schrikken de paarden best vaak en kruip daarom hier wel is wat naar voren (waardoor ik weer een reactie bij mijn paard uitlok, weet het..) we zijn er iig aan bezig dit te veranderen.
indraven (ook nu zie je dat hij het bit nog niet aangenomen heeft)
vervelend doen
ook hier kruip ik weer iets naar voren..
inzet volte
ontspanning!!
het valt me op dat mijn linkervoet steeds een kapstokvoet is, terwijl mijn rechterteen wel netjes naar voren wijzen?
galop
(ook hierin zit ik weer tever naar voren, maar dit durfde ik eerst helemaal nog niet!)
lekker uitdraven.commentaar mag uiteraard, maar houd aub rekening met bovenstaand verhaal
ben zelf heel trots dat ik er weer op zitwe zijn en worden ook geen dressuurteam, ons doel is dat we straks weer alleen op buitenrit durven en dat we dan beide kunnen ontspannen!

, en k weet niet zo goed wat ik der mee aan moet,