Hieronder filmpjes van Conquistador (Cartujano Hengst) en ik! Dit is
een van de eerste keren dat we bitloos rijden (niet lang geleden). Ik
ben hem bitloos gaan rijden omdat hij heel erg met zijn tanden op elkaar
bleef klapperen tijdens het rijden. Voor mijn gevoel is hij een stuk ontspannener nu, dat vind ik erg fijn!!
We (mensen die ook bij die stal rijden en ik met Conquistador) hebben sowieso al heel wat vooruitgang geboekt de afgelopen
3 maanden. 3 maanden geleden werd ie al gek als hij het zadel / hoofdstel zag!! Hij was er doodsbang voor!! (heeft een tijd ergens
anders gestaan en weten niet echt wat er gebeurd is)
Er valt wel nog heel wat te verbeteren. Hij wil heel snel lopen (dan kan ik hem moeilijk bij me houden)
en is heel erg attent op het been (dus dat is dubbel). Hij wil ook graag aan de teugels gaan hangen, maar je raad het al; als
ik de teugel extra wil ontspannen gaat ie harder lopen. Ik ben veel aan het oefenen om de rust erin te krijgen.
Hij kan opzich best wel veel qua oefeningen, maar ik vind het belangrijk dat hij eerst onder controle is. Ik wil
dit graag met beleid doen.
Ik hoop dat jullie mij hier tips voor kunnen geven!!
werken!
lekker uitstappen! Heb mijn been ver naar voren, wederom omdat hij anders wil rennen!
http://www.youtube.com/user/sylviaemily#p/a/u/1/7r0Y0GNPaIY
Groetjes Lian
ik heb sinds kort regelmatig zitles, waarbij het paard aan de longe loopt en ik niets vast mag houden. Dat helpt echt heel goed om onafhankelijk te zitten. Je kan ook een vriendin vragen je paardje aan de longe te doen. Veel overgangen rijden, en je moet het meeste werk eigenlijk zelf doen! (ontspannen leren zitten zonder de teugels in handen)
dan worden ze zelf stiller. had er ooit een filmpje van
)