Flower @ ONCK 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Flower @ ONCK 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 11:05

Gister hebben Flower en ik onze allereerste wedstrijd gehad! Omdat ik het enorm naar me zin heb gehad wou ik deze foto's ook met jullie delen ;)

Flower is een 8 jarige connemara kruizing, vader is Finney v/d Zonnehoeve. Ik heb haar sinds dat ze 3 is, maar nooit echt de ' guts' gehad om ergens aan mee te doen. Ik ben niet echt een denderende ruiter en Flower is ' maar' een pony...
Ik had speciaal hiervoor een zadel geleend (ik rij op western achtig zadel) en dat paste niet helemaal perfect,maar was niet direct hinderlijk voor haar.

Springen was de eerste keer eigenlijk een parcoursje en iets van de 6de keer uberhaupt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Obstakelparcoursje hoorde er ook bij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dressuur was natuurlijk zwaar waardeloos, daar zijn we totaal niet goed in. Met goede lessen en een goed passend zadel word het vast nog wel een keer beter...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar lieve koppie
Afbeelding

En we sloten de dag natuurlijk af met een parade ( op kleur en de witjes liepen voorop) ;)
Afbeelding

Tips om mijn houding te verbeteren, met het drammerige om te gaan of voor een goede zadelmaker of instructie omgeving Putten zijn meer dan welkom!

SETEFURII

Re: Flower @ ONCK 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:12

Ze slecht vind ik het er niet uitzien?
Hier en daar wat gespannen en jouw handen mogen wel wat hoger, rechter en op gelijke hoogte ;)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 11:19

haha, dank je, maar inderdaad

Dat gespannen is het voornamelijk ook. Ze is zoooo sterk... Met overgang terug gooide ze ook elke keer haar hoofd eruit, anders heb ik 100 meter nodig om haar terug te krijgen. Het is soms net een touw-trek wedstrijdje.

Ik erger me vooral dood aan mn voeten. Waarom kan ik die niet gewoon zoals iedereen netjes naar voren laten wijzen ;) En ik zit altijd voorover...

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:28

Het kan vele malen slechter hoor! Je bent nu een ervaring rijker en met het juiste tuig en de puntjes op de i, zullen jullie snel meer resultaat boeken!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:30

Wat heb je een veelzijdige pony! Daar mag je wel trots op zijn!

Britsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:05

Ik denk dat je jezelf echt niet zo hoeft te onderschatten hoor! Ziet er best netjes uit :)

SheridaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:23

Ziet er toch goed uit!
Ze was in ieder geval mooi schoon toch? :)
Kwam toevallig je topic tegen.. Tot op stal..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:35

Thanx, ja veelzijdig wel he :D! Ik ben ook wel super trots op pony, ze doet het allemaal maar wel ff.

Meteen reclame voor de Connemara pony, veelzijdigheid is wel echt een raskenmerk ;)
En schoon wel he :d Dat ik haar nog zo wit heb gekregen.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:01

ik vind het er netjes uit zien hoor !!!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:03

ik vind het er aardig netjes uitzien hoor! :) verdere tips zijn al wel gegeven geloof ik.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:34

hey leuke foto's!
Ik vind het er heel niet slecht uitzien hoor!
En Flower ziet er erg goed uit!
Had al lang niks van jou gehoord, maar leuk om eens foto's tegen te komen!
Btw wat doe je tegenwoordig??

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:38

Leuke foto's Room! Hoe gaat ie nu met flower?
Vind het er leuk uitzien, je tenen, goh wat een bekend probleem :roll:

Ziet er leuk uit in ieder geval, doen jullie ook nog endurance?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 16:48

Even in 1 post, mag da? ;)

Tegenwoordig ben ik heeeeeeeeeeeel druk :( Studeren, mislukkende relaties, gezeik en werk enzo...

Flower heeft een tijdje veel stil gestaan (1x in de maand rijden was veel) sinds mijn oude stal failliet was gegaan. In de winter weer beetje begonnen, 1x in de week en dan moest ik met de trailer naar de bak... En nu is ze dan net een week verhuist naar een stal waar een rijbak is, dus ik denk dat we vanaf nu maar weer eens gaan proberen wat serieuzer op te pakken ;)

ONCK was het startsein, zegmaar, haha!

Endurance heb ik echt de tijd en mogelijkheden niet meer voor... Hoe graag ik het ook zou willen!
Misschien maar eens wat meer op springen gaan trainen, dat moet ze best goed kunnen, we missen alleen een giga stuk aan ervaring aan zowel mijn als haar zijde.

(en jullie? Merensje en nieuw paard? :D)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 16:52

btw:

Springen waren we foutloos, ook in de barage en hadden we een beker voor de 5de plek.

Bij de andere weet ik het helaas niet eens, obstakel had ik verwacht te winnen maar daar won een pony die wel ging rennen, achja. En dressuur tja, don't wanna know en het maakt niet uit ook, we hebben tussen witte hekjes gereden en dat was al gaaf zat :P

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:01

Goed gedaan zeg foutloos! :D

Merensje is intussen ook nieuw paard geworden (A)
Ze heeft een superadres gekregen hier bij het bos, ben er zelf erg blij mee en ben wezen kijken, zijzelf was ook een blije pony!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:37

ja ik ook eindelijk een eigen paardje :P
Maaruh wat studeer je nou dan? Nog steeds CAH?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:40

Je mag best wat positiever zijn,joh! Ziet er toch netjes uit. En het belangrijkste is toch dat jij ( en je pony) er lol in blijft houden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:29

Oh shan, vertel :D? msn anders? ;) Mijne is nog altijd hetzelfde (msn adres dan)

En meike, ik ben zeer benieuwd hoor, naar je paardje!

Ik doe nog CAH ja, nu aan het afstuderen. Ik volg de minor Eventmanagement in Eindhoven, en dat is het hele jaar (eindigd op 23 augustus, dan is ons evenement, festival voor 5000 man..)
En dan de scriptie doen en herkansingen ;)
Afstudeerstage net afgerond, dat was op de wageningen universiteit.

Ik ben nu op internet aan het informeren over zadels. Word nog lastige keuze.. Dressuur, veelzijdigheid of springzadel???

Ik vind veelzijdigheid niet zo mooi bij dressuur, maar ik denk wel dat ik wil springen eigenlijk. 2 zadels zit niet in mn budget.

Getup: Is ook zo, lol is wel belangrijk! Maar ik heb toch wel, als ik iedereen hoor praten om mij heen over punten in de m of z dat ik denk, goh, het lijkt mij toch ook wel stoer om dat te kunnen... Mjaw Flower heeft niet de aanleg en geen van beide de ervaring :P Heuse uitdaging :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:31

oooh leuk zeg! Erg druk bezig dus! maar gaat wel goed dus?
Als mn paardje hier is zal ik ook wel foto's op bokt zetten :P

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:43

heey,

wat toevallig dat ik jou hier tegen kom.
Ik weet niet of je met herkent maar ik was het meisje met de paardje wat bij jullie gras liet eten.
het ziet er heel goed uit hoor!
Ga zo door en met de dressuur komt het vast goed.

groetjes maud

ps: heb je nog meer foto's van deze dag?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 12:49

He!

Van die donkere valk?

Ik heb helaas bijna geen foto's van andere pony's, sorry! Kennis van mij was mee en die heeft foto's van mij gemaakt, omdat ik vrijwel geen rij foto's van Flower had nog..

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:34

ja klopt!

okee maakt niet uit.
er staan ook al foto's op de connemarasite ook van jou.
en morgen komen de uitslagen er op te staan.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:59

Hey leuk, ONCK foto's!
Je hebt een leuke, veelzijdige Connemara. 8-)
En zo slecht heb je het niet gedaan met de dressuur, je had 180 punten zag ik op de uitslag. Genoeg voor een winstpunt als je een startkaart had gehad. ;)
Ik was er met mijn zoon (hij was geloof ik de enige jongen die meedeed :D ) met 2 pony's, een schimmelhengst en een vosruin. Het was weer een superleuke dag!

Wat betreft rijtechnisch commentaar, probeer zelf rechtop te blijven zitten. Als ze je naar voren trekt oplossen door meer been te geven. Handen idd ook iets hoger en naast elkaar houden.

Een goede zadelmaker niet al te ver bij je vandaan is John Kool uit Ede. Als je zelf zo veelzijdig wilt blijven rijden zou ik voor een veelzijdigheidszadel gaan of anders voor goede 2ehands spring-en dressuurzadel kijken.

Laura1602

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:16

Erg leuke foto's, en ik vind het er goed uitzien!
Ook dressuur hoor :) puntjes die er zijn geef je daarnaast ook zelf al aan, dus komt vast goed!

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:57

Ik vind het er erg leuk uitzien, jullie hebben het beide erg leuk gehad blijkbaar :)

Dressuur is echt niet slecht hoor ik zie hier bij ons op wedstrijd soms veel slechtere dingen!