Rolex aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nevaya

Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 13:11

Hoihoi!

Hierbij open ik een topic van Rolex met meerdere rijfoto's van dressuur.
Vandaag heb ik hem even opgepakt omdat een vriendin mee was en die had haar camera bij zich.
Ik vind dat er hele mooie foto's uitgekomen zijn, en die wilde ik met jullie delen.
Ik heb de mooiste uitgezocht, om deze aan jullie te laten zien.
Overigens vond ik dat hij vandaag erg lekker liep, ondanks dat hij een keer ging drammen na de galop.
Ik vind dat ik nog wel meer achterover moet gaan zitten, wat ik nogsteeds erg moeilijk vind.
Overigens is Rolex een Franse draver ^^

Nou hier komt Rolex met zijn dressuur kunsten.
De foto's staan niet op volgorde van rijden.

1. Hoofdfoto.
Afbeelding

2. We beginnen rustig.
Afbeelding

3. En we hebben hem opgepakt.
Afbeelding

4. Lekker doorrijden.
Afbeelding

5. Even strekken showen.
Afbeelding

6. Doorstrekken.
Afbeelding

7. Wauwie :o
Afbeelding

8. Rechtergalopje.
Afbeelding

9. Nog een rechtergalopje.
Afbeelding

10. Linkergalopje.
Afbeelding

11. Nog een linkergalopje.
Afbeelding

12. Laatste linkergalopje.
Afbeelding

13. Even lekker uitdraven.
Afbeelding

Wat vinden jullie? Galop is nog een beetje een zwak punt maar toch vind ik hem lekker lopen.

Commentaar mag, maar hou het lief.

Groetjes,

Esmee en Rolex (en de fotografe).

[Geen cap en kleding is eigen keus, commentaar hierover is niet nodig ^^]

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:42

Nou dan kom ik toch maar meteen met mijn commentaar op gebrek aan cap en helemaal over je kleding.
Wat bezielt je om met gympies en een jogging broek te gaan rijden!?

Ik vind hem te gespannen op sommige foto's en hij mag veel meer bij elkaar gereden worden.
Vooral de achterhand mag er meer onder.
Heb het idee dat je nu alleen maar met die voorkant bezig bent terwijl je hem helemaal nog niet moet gaan oppakken als hij er niet goed bij is van achter en kan los laten in zijn hals.

op foto 7 strekt ie zn voorbenen misschien maar van achter is hij niet actief.

Nog een hoop om aan te werken maar eerst maar eens een rij outift en goede les denk ik.

Veel succes samen!

xalm

Re: Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:47

Ik ben het met Doerakje eens, over je kleding zeg je zelf al, al vind ik het erg onverstandig! Maar vooral op foto 7 valt het op, dat hij z'n voorbenen strekt maar de achterhand er maar beetje achteraan hobbelt, eerst je paard maar eens lekker bij elkaar reden lekker vwnw en dan komt het vanzelff

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 15:11

Bedankt voor de reacties.
Morgen hebben we weer les, kijken wat daar van komt.
Verder, met die kleding rij ik bijna altijd.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:50

Olly_Jada schreef:
Verder, met die kleding rij ik bijna altijd.

Dat je er bijna altijd mee rijd wil nog niet zeggen dat het verstandig en veilig is. Een paard is en blijft een dier, ook al is hij altijd zo braaf. Een ongeluk zit in een klein hoekje, val je op je hoofd is het einde oefening. Schiet je met je voet door de beugel, omdat er geen hak aan je gympen zit en vervolgens val je. Dan word je wel achter je paard aan gesleept en zo makkelijk krijg je je voet dan niet meer uit de beugel. Maar goed, het is je eigen verantwoordelijkheid.

Ik vind dat je ook nog wat aan je houding kunt werken, tenen naar binnen. Ook mag je je schouders naar achteren houden en je armen/handen wat meer dragen. Ik ben het ook eens met het gegeven commentaar hierboven.

Voor de rest is het een hartstikke leuke draver! :)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:56

waren er geen regels op HAW dat je normale rijkleding en bescherming moet dragen? Of was dat nog niet zo?

Afijn, paard loopt volledig zijn eigen tempo en komt nergens aan de hulpen.
Wat probeer je? Welk niveau? Is het een draver? Pas iig je openingspost even aan anders gaat het meteen op slot.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:57

Goh ik heb nog nooit een draver gezien die ik mooi vond..
Dit is dus de eerste! Leuk paardje! :o

Over je houding.. probeer rechtop te zitten, want je hangt naar voren. En vooral handen rechtop.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 16:08

Ik kan de post niet meer aanpassen, wat had er in moeten staan dan?

@DeniseM: Bedankt voor je reactie :) Klopt ik werk aan mijn houding, hiervoor hebben we ook les samen.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:11

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:16

Goed dat je zelf ziet dat je te ver voorover zit. Soms heb je van die mensen die zichzelf super vinden terwijl ze helemaal verkeerd op hun paard zitten. (nog net niet achterstevoren :+ )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:20

Oje, daar gaan we weer over kleding! :+
Wees gerust TS; ik rijd ook zovaak met gympen, zitten heerlijk. Ben zovaak door de beugels geschoten ook al had ik hakjes aan. :+ Wat er gevaarlijk is aan een joggingbroek is me even ontschoten?

Iig;
Ik vind het er ook gespannen uitzien. Probeer je schouders naar achteren te houden en je handen te dragen. Verder komt het vast allemaal goed als je les krijgt!

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 16:25

Hardstikke bedankt voor jullie reacties!
Ik werd er al een beetje hopeloos van. Ik probeer heel erg mijn best te doen om mijn houding te verbeteren, daarom heb ik nu ook les, dat vond ik echt een vereiste.
Hij kan inderdaad heel druk worden en dan komt er veel spanning bij, ook hierom hebben we les, hier word ook hard aan gewerkt :)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:25

Goed dat je eraan werkt.
Lekker van je paardje genieten, dan komt de rest vanzelf!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:57

Leuk paardje,

Je zit is alleen niet zo best, je zit een beetje in een stoelhouding en erg ver naar achteren in het zadel.
Verder ben ik ook geen Fan van de kleding die je draagt. Maargoed daar is al genoeg over gezegt. ;)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:07

Vind dat je een hele leuke draver hebt die al best wel leuk loopt en potentie heeft om nog leuker te gaan lopen.
De voorkant scheelt niet alles, maar de achterhand moet er echt meer bij.
Ik zou proberen om hem wat meer voorwaarts-neerwaarts te rijden zodat hij goed over de rug komt en het achterbeen en meer onder gaat zetten, daarnaast veel overgangen rijden.
Hij lijkt me erg sterk in de mond en daardoor jij in je hand, geef hem geen kans teveel gewicht in je handen te leggen, laat los dan moet hij op eigen benen gaan lopen ipv op jou hand.

Verder kan ik het niet nalaten dat ik je kleding keuze afschuwlijk vind, daar ga je toch niet in paardrijden, vind het echt om te huilen |( .
Daarnaast vind ik je houding allerbelabbertst, je rijdt met ronde schouders, je beugels zijn te kort, je zit veel te ver achter in je zadel, je valt voorover, je voeten zijn regelmatig kapstokjes en je zou je handen meer mogen dragen (je houdt je handen wel mooi naast elkaar :j ).
Trek een leuke rijbroek aan met een leuk bijpassend shirt en natuurlijk rijlaarzen of chaps en een cap, wedden dat het geheel er dan al heel anders uit zal zien? :Y)

P.S. Mijn commentaar op je kleding en je houding komen misschien erg onaardig over, maar ik hoop op deze manier dat je je er iets van aantrekt en er wat mee gaat doen, want ik denk dat jullie samen een heel mooi geheel zouden kunnen vormen :)

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 17:23

Bedankt voor het commentaar. Ik weet dat de kleding niet erg gepast is, maargoed. Mijn houding is inderdaad echt niet goed, dit weet ik ook, zoals hierboven al in mijn post, we hebben hier ook les voor.

Ik zal toch maar een kleine uitleg geven over de kleding en dan ook nog mijn houding. Voeten, is geen verklaring voor, dat naar voren zitten wel, alleen hiermee probeer ik het dus niet goed te praten, want we werken eraan.
Het is erin geslopen omdat hij in het begin heel hard liep en ik dus aardig ging klemmen en voorover ging zitten, ik heb ook een tijdje flinke last gehad van mijn rug en strakke broeken dragen was niet mogelijk, ik had ook fysiotherapie. Ik mocht eigenlijk niet rijden, maar wilde dit toch, dus met die kleding heb ik leren rijden vandaar, ook daardoor ben ik voorover gaan zitten. Maar we hebben les, dus er word aan gewerkt. Mijn handen zal ik toch echt moeten leren dragen, ook hieraan word gewerkt.

Dat je het afschuwelijk vind, dat mag, ik zie het probleem er niet meer van. Maar ieder zo zijn mening.
Hij is absoluut niet sterk in de mond, hij loopt eigenlijk vanzelf, ik denk dat de foto's hiervan een beetje een vertekend beeld geven.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:42

ik rij ook bijna altijd in jogging, soms short, soms drie kwart.
soms met paardrijschoenen, soms met sandalen, soms met nog wat anders.
En ik vind niet dat je minder goed kan rijden door zo'n paardrijbroek aan te doen hoor!! vind ik klare zever. rij toch lekker waar jij je goed in voelt.
Super dat je al zoveel bereikt hebt met je draver!! Heel goed!! ik rij op een verzorg draver, en ik krijg hem trager enzo maar nog niet zoals jij!!
veel succes er nog mee

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:49

Verstandig van je dat je even een uitleg geeft over de reden van de kleding.
Kan me voorstellen dat je zelf op een gegeven moment zo gewend bent aan deze kleding dat je het zelf niet meer in de gaten hebt :), maar ik zou toch proberen er enige aanpassingen in aan te brengen, als een rijbroek niet lekker zit is een legging misschien een optie?
Als rijlaarzen en chaps niet goed zitten kun je kiezen voor leuke rijsokken met leuke rijschoenen.
Ik opper maar wat hoor, want die gympen en die flodderbroek, jak :o .
Rij eens 10 minuten zonder beugels, gewoon stappen en als je het aandurft een rondje draven, je moet je benen dan probern gewoon te laten hangen, zodra je in draf gaat klemmen ga je weer stappen.
Doe daarna je beugels een gaatje langer (of wat ik altijd doe een half gaatje), als je ze nu aandoet krijg je veel minder het gevoel dat je beugels te lang zijn.
Mijn ervaring is dat je met (te)korte beugels sneller voorover gaat zitten dan met wat langere beugels, tevens zul je veel minder in stoelzit gaan zitten.
Ik heb mijn beugels op deze manier al 1,5 gaatje langer dan een tijdje terug.

Nogmaals heel veel succes :j

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:52

Cap en kleding eigen keus en is denk ik al genoeg over gezegd. Ik zou er in ieder geval niet zo op stappen ;)

Vindt het een leuke draver om te zien! Vriendelijk hoofdje ook. Maar wat is hij akelig dun zeg.. Hij mag nog wel flink wat spiertjes kweken en ook nog wat aankomen naar mijn mening.

Verder heb ik het idee dat je iets minder op je kont moet zitten en meer op je zitbeen knobbels. Denk dat je houding er dan al een stuk beter uit ziet!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:55

@ ulfeino; goed rijden staat com-pleet los van de kleding die je draagt.
Kijk naar 9 van de 10 topics hier op bokt waar mensen met een duur opgetuigd paard en compleet matchend qua kleding aan het rijden zijn....
Dus als de ts zich hier prettig in voelt; waarom zou ze het dan in vredesnaam veranderen?
Omdat het mooier staat op de foto?

@ TS, probeer idd aan je houding te blijven werken; zoek ook de ontspanning op in je eigen lijf; veel schakelen en wendingen rijden, jullie zijn een leuk stel.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 17:57

Dankjewel charlotvanre, ik ben dus toch niet de enige :)

@Ulfeino: Ik wil het hiermee niet goedpraten, maar het is wel de echte reden. Bedankt voor je tip! Dat zal ik zeker gaan proberen, ik rij ook wel eens zonder zadel, dat is geen probleem, maar om mijn beugels langer te krijgen is dit wel een goede manier denk ik zo. Ik ben het inderdaad zo gewend dat ik het eigenlijk niet meer doorheb.

@Naomi_Star: Spieren klopt helemaal. Dikker worden ook, alleen ik weet niet waarom, maar hij komt echt niet aan. Hij krijgt veel hooi momenteel en gras, 's winters kuilgras, biks, muesli, we hebben eigenlijk alles al geprobeerd. Wormenkuur heeft hij pas nog gehad. Slobber, maismeel en ga zo maar door. Hij wil gewoon niet dikker worden dan dit. Misschien iemand anders nog tips voor voeding?

Houding zijn we mee bezig, met les.

@Wildgirl: Dankjewel :)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:01

Misschien is het een idee om eens alleen hooi/gras te voeren. Ik heb namelijk een verzorg paard gehad die had hetzelfde probleem. Vanalles geprobeerd van veel muesli/brokken en zelfs voedingsdeskundige erbij gehad maar niets hielp. Op een gegeven moment kreeg ik van iemand de tip om onbeperkt hooi te voeren en geen brok meer. Eventueel een wortel voor op stal maar verder niets. En dat paard kwam toen echt aan. Heeft nooit meer ander voer gehad en paardje komt niets te kort. Verder zitten in veel brokken ontzettend veel chemicalien, waardoor sommige paarden gewoon niet aankomen.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 18:01

Oke dat kunnen we inderdaad ook nog gaan proberen, alleen ik denk dat hij dan misschien wat te kort komt aan voedingsstoffen?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:06

Dat denken veel mensen, maar volgens mij kunnen paarden makkelijk zonder brokken. Krijgen ze in het wild ook niet, een geloof me ik ben echt geen natural, maar denk gewoon dat paarden dat niet nodig hebben. Gras en hooi kunnen ze prima op leven.. En anders moet je misschien eens overleggen met een dierenarts/voedingsdeskundige :j

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 18:07

Oke bedankt voor de tips :)