Bonny @ Pinksterconcours Hoogland (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Bonny @ Pinksterconcours Hoogland (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 22:06

heyhey

ik heb nog een paar foto's van mijn wedstrijd met bonny in hoogland (22 mei),
myrthe nogmaals bedankt voor de foto's!! toppie,
ze liep best heel fijn. had net geen winst ik had 201 en 195,
maar was toch dik tevreden! ik start met haar Z1 bij de paarden.
bonny is een e-pony van 1.51 m,
het zijn niet zo heel veel foto's.in mijn vorige gesloten topic niet genoeg vermeld waar we op het moment mee bezig zijn,
maar we lopen nog weleens tegen het probleem aan dat ze impuls verliest en teveel op voor beland en daardoor de eenvoudige wissels niet netjes worden en niet verzameld genoeg.
ook vind ze de lange einden uitgestr. draf en galop heel moeilijk maar ze doet haar best.
ik rijd haar soms op stang en trens en soms op normaal trensje, ligt er aan hoe ze loopt en wat ze aanbied. ik moet ook op mijn houding letten dat ik recht op blijf zitten en handen gelijk en niet 1 hand te hoog zet. alle tips zijn welkom!

2 dagen na mijn wedstrijd werd ze 1e en 3e bij de pony's B dressuur met mijn bijrijder met 205 en 187 punten.
toppertje!!

Afbeelding
1. losrijden let niet op mn zonnebril (hihi)

Afbeelding
2.

Afbeelding
3. travers

Afbeelding
4. best een beetje berg op ;)

Afbeelding
5. galopje, jammer dat mn stangteugel wat strak is hier.

Afbeelding
6. erna in de wei, helemaal blij!!!

groetjes

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 06:38

Ik vind het er ook heel leuk uitzien.
En zoals je zelf zegt je binnenhand wat stiller houden en niet gaan vastzetten.
(Ik deed het vroeger ook en ben daardoor scheef beginnen zitten.)
Heeft lang geduurt eer ik het afgeleerd had.
Wow die mensen met die vestjes in zo'n hitte.
8-)

Carlijnx

Re: Bonny @ Pinksterconcours Hoogland (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:30

Ziet er wel goed uit!
Probeer wel je ellebogen aan je lichaam te houden.
Verder heb ik ook niet echt verstand van Z. Maar die ellebogen vielen wel op

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:36

Tja, voor het Z kun je hier vrij weinig over zeggen :) Je hebt eigenlijk maar 1 oefening laten zien: Travers. Als ik hem zo zie, mist er lengtebuiging. Maar het is lastig omdat ik niet zie hoe de hoefslag loopt. Zo lijkt het eerder op schouderbinnenwaarts zonder stelling. Probeer eens travers op de volte te oefenen. :)
Stangteugel zit daar niet echt superstrak hoor, gewoon op spanning.
Het ziet er ontspannen uit, dat wel. Probeer hem soms wat meer bij elkaar te houden :)
Succes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:27

Ik mis voor het Z echt geslotenheid, oprichting en het bijbehorende zakken in de achterhand.
De travers mist idd veel lengtebuiging, het is moeilijk te zien omdat de foto schuin genomen is maar ik betwijfel of hij van vooraf zelfs 4 sporen is.
Ik zie eerlijk gezegd nog wel wat werk aan de winkel en had op basis van deze foto's nog even langer in het M rondgekacheld tot de verzameling wat meer bevestigd was.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:33

Ik heb geen verstand van de Z maar sluit me bij de rest aan, ik zou liever meer Z oefeningen zien.
Maar je bijrijder rijdt B is dit dan niet verwarrend voor je paard of merk je dat niet als je zelf rijd?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:55

ik ga mee met het commentaar van de anderen.
ik mis o.a. de oprichting.
en verder je hand niet over de manenkam doen maar rechtop!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 22:17

bedankt voor de tips!

langer in de M was echt niet nodig, heb voldoende proeven gereden en goede punten hoog genoeg om de sprong te wagen, het moet misschien voor de z allemaal spectaculairder maar wat ik vergeten was te melden dat ik puur z met haar rijd voor de fun, dus niet om nog hogerop te komen, ik ben heel trots op haar waar ik haar nu heb. meer opgericht enz enz dat kan ze gewoon niet aan, ze zit zeg maar aan haar max zo en dan vraag ik niet nog meer, het moet leuk en reeel blijven, tuurlijk ben ik er mee bezig meer bij elkaar en opgerichter en dat sommige zien van deze paar foto's dat het niet in de z hoort vind ik dan wel vrij kort door de bocht maar oke geeft niet!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 22:21

kYliieJ schreef:
Ik heb geen verstand van de Z maar sluit me bij de rest aan, ik zou liever meer Z oefeningen zien.
Maar je bijrijder rijdt B is dit dan niet verwarrend voor je paard of merk je dat niet als je zelf rijd?

nee hoor dat is niet verwarrend, het gaat heel goed samen zo! ;)

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:14

Heej,

over het algeheel vind ik het wel een prettig beeld geven, vind de travers foto idd moeilijk te beoordelen. Maar dat er wat lengtebuiging in mist klopt idd wel volgens mij. Wel kan ik me voorstellen dat dat met Bonny wat moeilijker is aangezien ze vrij kort gebouwd is (om het zo maar te zeggen).

Het is me idd wel eens opgevallen dat je je ene hand wat hoger hebt dan de ander. Heb je paar keer voorbij zien komen op wedstrijd, moet ook altijd stiekem even kijken naar jullie saampjes. Vind het toch leuk om te zien dat ondanks dat ze lengte mist in haar lijf en hals je zo ver gekomen bent. Geeft mij iig weer een beetje moed ;) (vind namelijk altijd dat bonny een beetje een zelfde soort bouw heeft als de mijn, alleen dan een stukkie groter := )

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 19:38

Whitepanther schreef:
Heej,

over het algeheel vind ik het wel een prettig beeld geven, vind de travers foto idd moeilijk te beoordelen. Maar dat er wat lengtebuiging in mist klopt idd wel volgens mij. Wel kan ik me voorstellen dat dat met Bonny wat moeilijker is aangezien ze vrij kort gebouwd is (om het zo maar te zeggen).

Het is me idd wel eens opgevallen dat je je ene hand wat hoger hebt dan de ander. Heb je paar keer voorbij zien komen op wedstrijd, moet ook altijd stiekem even kijken naar jullie saampjes. Vind het toch leuk om te zien dat ondanks dat ze lengte mist in haar lijf en hals je zo ver gekomen bent. Geeft mij iig weer een beetje moed ;) (vind namelijk altijd dat bonny een beetje een zelfde soort bouw heeft als de mijn, alleen dan een stukkie groter := )

heyhey
leuk, bedankt voor je reactie.
het klopt ook idd van de lengtebuiging enz hoor! daar werken we ook wel aan,
maar het is gewoon een beestje die idd al vrij kort in de bouw is, daarom ben ik ook extra
trots op haar wat ze geflikt heeft! ze doet het maar wel en dat besef ik al te goed,
tuurlijk blijven we aan dingen werken maar voor mij heeft ze haar limiet al bereikt hoor, het is goed zo!
en idd mijn handen....wat ik met die ene soms doe? ;)
ik ga ff in je profiel spieken hoor, ben benieuwd of ik je ken? ken je me uit lunteren?

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:44

Bonny4life schreef:
kYliieJ schreef:

nee hoor dat is niet verwarrend, het gaat heel goed samen zo! ;)

Goede combinatie dus! Vind ik erg tof dat dat zo goed gaat, goede ruiters en ook een goed paard. Leuk leuk vind ik zoiets.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:23

Het valt hier niet op dat het met een pony bij de paarden is ik denk dat je dat als compliment mag opvatten er is voldoende beweging.

Ik wil je adviseren proberen zijn hoofd reht voor zijn lijf te houden zijn hoofd wil er af en toe naast of een beetje te kantelen.

Succes verder

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:41

@ npoot: Het zijn op een na allemaal buigfoto's. Alleen het buigen gebeurd meer met hoofd en hals dan met het lijf. En ik denk dat daar de meeste verbetering in valt te boeken. De lengtebuiging lijkt misschien lastig met een korter gebouwd paard, maar probeer dit technisch op te lossen met de juiste oefeningen zoals eerder al genoemd zijn. :)