Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TurdusMerula schreef:Je kunt zeer zeker een jong paard bitloos inrijden. Behalve dat ik bitloos sowieso een goed plan vind, is het een extra voordeel dat je geen last hebt van het gebit bij het wisselen.

Het paard is nog blanco he. Weet hij of zij veel dat het 'normaal' is om er een stuk ijzer in te hangen. 

Urielle schreef:Dat kan, maar mocht je plannen hebben voor verkoop vind ik het niet de handigste stap. Ik zou naar de toekomst zeker zorgen dat het paard dan ook bekend is met het bit.

Ik heb mijn paard wel een keer een bit in gehad... Langs één kant heb ik zoiets van: als ik mijn paard verkoop, wil ik dat ze idd bit kent. Langs de andere kant heb ik zoiets van: als ik haar verkoop, wil ik mssn ook wel liever dat ze gaat naar iemand die op dezelfde denkwijze werkt als ik en dus ook bitloos rijd/wil rijden... JoviBan schreef:En ik vind het een gebrek in denkwijze dat een bit 'zou moeten' of 'zou horen'.