Future x Flemmingh @ dressuurwedstrijd (L)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goof89

Future x Flemmingh @ dressuurwedstrijd (L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 13:25

Hey!

Ik rijd ondertussen al 3 jaar met mijn Watch Out. We doen het uiteindelijk super (lang gesukkeld met omhoog stellen en op achterhand zetten). Deze lente weer gestart na een winter erg hard trainen, en we hebben al enkele 1e en 2e plaatsen gehaald!

Watch Out (Future x Flemming) is 7 jaar en ik train hem op L niveau. We zullen deze zomer overgaan naar M.
Ik heb hem aangekocht toen hij drie was, ik heb hem zelf getraind naar dit niveau.

Werkpunten:
In galop meer omhoog stellen
Draf (naar M niveau toe) nog verzamelder en zwevender
Achterhand blijven trainen dat deze sterker wordt

Binnenkomen halthouden (niet vierkant FOEI)
Afbeelding

Lijn in draf
Afbeelding

Volte 10 m
Afbeelding

Weer op de middelijn
Afbeelding

Lijn in draf
Afbeelding

Opvangen om de diagonaal in middendraf op te gaan
Afbeelding

Diagonaal middendraf
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Korte diagonaal stap, om daarna in galop te vertrekken
Afbeelding

Ziezo,
groetjes Cléo & Wallie !

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:30

Mooi hoogbenig model.
Op de foto's vind ik hem te hoog ingesteld (en dan lees ik dat je daar juis hel hard op geoefend hebt, oeps).
Ook kantelt hij zijn hoofd op 1 vd foto's.

edit: heb er nog eens naar gekeken maar waarom wil je hem nou precies hoger hebben in de galop bv?

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 13:37

Kantelen is op de diagonaal, hij is toen vrolijk weggelopen, was dus niet zo goed :o

Deze galopfoto's vind ik goed, zijn ook een momentopname, soms durft ie nog wél naar beneden duiken, terwijl hij erg mooi omhoog kan galopperen. Naar de hogere proeven toe wil ik dat de galop er even netjes inzit als de draf. daarom een werkpunt :)

Danku voor de reactie!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:45

Ziet er goed uit!

alleen waarom wil je hem zo hoog hebben lopen? Je bent pas in het L. Snap dat je het thuis oefent, maar op wedstrijd is het toch nog niet nodig?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:47

Vooral je eerste draffoto's lijkt je oprichting ten koste gaan van het ruggebruik. Zeker gezien je niveau zou ik het een fijner beeld vinden als je het met later instelt en wellicht ook wat langer in de hals.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:53

Nou hier in de kring (regio) wordt je er ook op afgerekend als hij te diep loopt in het L2.

Ik vind de combi er goed uitzien en ze gaat binnenkort over naar het M,
in deze klasse vragen ze zeker meer oprichting en verzameling, tenmiste hier in de regio wel wil je bij de eerste 5 eindigen ;-)

Omdat het HAW is: probeer je handen wat netter rechtop te houden,
nu buigen je polsen af en toe naar buiten, probeer ze voor je gevoel naar binnen te buigen.

Mooie combi hoor, succes in het M!

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 14:00

Hij liep al-tijd te diep, op protocollen werd ik er volledig op ingemaakt en werd steeds vanachter geplaatst, met maar één opmerking... Sinds me ik hem opgericht rij krijg ik die goede punten wel.... Miss zijn het de foto's want op protocol & reacties van mensen krijg ik nooit te horen dat hij te hoog loopt. Thuis rij ik hem afwisselend en ontspannend!

EllyC

Re: Future x Flemmingh @ dressuurwedstrijd (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:02

maar liep hij dan te laag of achter de loodlijn?
Ik denk dat laatste of hij moet richting halsstrekken niveau gelopen hebben anders vind ik zo'n opmerking in het B/L raar.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:03

Goof89 schreef:
Hij liep al-tijd te diep, op protocollen werd ik er volledig op ingemaakt en werd steeds vanachter geplaatst, met maar één opmerking... Sinds me ik hem opgericht rij krijg ik die goede punten wel.... Miss zijn het de foto's want op protocol & reacties van mensen krijg ik nooit te horen dat hij te hoog loopt. Thuis rij ik hem afwisselend en ontspannend!

Ik vind niet dat je jezelf hoeft te verdedigen, de foto's zijn van de wedstrijd en daar gaat het om de prestaties en winst.

Je training thuis zegt niets over deze foto's ;-) gewoon thuis wisselen met hoog/laag instellen en op concour knallen :D

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:05

Ik zie je paard ingeknikt, dus de hals wel hoog ingesteld, maar het hoofd teveel achter de loodlijn, een gekanteld hoofd en je paard is scheef.

Ik zou daar eerst aan werken voor ik de M in zou gaan...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:08

hoihoi

Ik ga met het commentaar van hier boven mee.

Moet zeggen dat ik jou houding, erg netjes vindt! Soms heb je nog een beetje zweef armen maar voor de rest ziet het er rustig uit!!.

En je hebt een prachtig paard <3

En volgends mij is foto 2 geen draf foto! maar een galop, als ik naar de 2 voorbenen kijk...Of kijk ik verkeerd.. :+

Succes
Laatst bijgewerkt door daphneM op 02-06-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:09

Mooi dier! Ik heb wel het idee dat hij af en toe niet correct op twee teugels loopt doordat ik hem af en toe zie kantelen en verlies van contactteugel zie op de foto. Verder lijkt de oprichting me niet zozeer storend, maar wel het af en toe achter de loodlijn komen. De aanleuning lijkt dus niet helemaal bevestigd. Handen mag je wat lager en vlak voor het zadel houden (dus ellebogen wat terug).

Verder een heel mooi plaatje :) Succes in de M!

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 14:49

Hey,

danku voor de reacties!
Foto 2 is idd galop :o en ook nog één kleine bemerking, ik rijd in België dus is het moeilijk om het niveau aan te duiden... Ik zit tussen jullie L en M daarmee misschien de verwarring...
In deze proef zitten de eenvoudige wissels, diagonaal helemaal in middendraf, lange zijde ook helemaal in middengalop, 2 voltes 10 m en 5 passen achterwaarts!
xx

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:53

Mooi paard! En zijn deze foto's nou niet op de Kraal/Young stables gemaakt deze zondag ? Meen de omgeving te herkennen! In ieder geval, ik vind het er erg netjes uitzien ,voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk :)

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:57

Mooi paard ik heb zelf ook een Flemmingh, maar dat is een heel ander paard(zie mijn profiel)
Probeer wel je handen op gelijke hoogte te houden
Eeenvoudige wissels dat komt hier pas in het Z1!

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:17

Ten eerste een heel erg mooi paard!

Probeer inderdaad je handen gelijk te houden en je onderbeen terug, je zit erg netjes maar op sommige foto's lijkt het of je iets geforceerd zit, probeer ontspannen te blijven mee gaan met je paard.
Ik weet dat je voor het M je paard meer opgericht moet hebben, maar ik vind je paard niet lekker zo over z'n rug lopen. Dus probeer hem vanuit dat punt hogerop te zetten, vanuit de ontspanning en dat ie mooi over de rug door de hals loopt bovenin en daarin actief blijft.
Succes!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:25

Op zich denk ik dat de eerste paar foto's waar hij er 'te hoog' loopt er beter uit zullen zien als je hem in het oprichten wat meer ruimte geeft (weet even niet hoe ik het anders goed moet formuleren). Dat zeg maar de hoogte het zelfde blijft, maar dat hij zijn hals iets langer kan maken. Dan ziet het er minder gespannen uit en gebruikt hij zijn rug ook beter denk ik.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:32

Vind dat je een erg leuk paard hebt. Heb zelf ook een Flemming merrie, en wil daar ooit misschien een veulentje mee fokken, wie weet wordt het wel Future.

Rijden ziet er netjes uit. Probeer wat meer ontspanning te krijgen in het hele plaatje. Ze heeft een wat weke rug (flemmingh trekje) dus lijkt het of ze wat d'r rug wegdrukt als je ze wat hoger instelt. Probeer naar ontspanning in de aanspanning te rijden, dat is erg lastig hoor en komt ook niet zo 1,2,3 maar oefening baart kust. Probeer haar iets meer te laten rijzen vanuit d'r schoft.

Jullie zijn op de goede weg!!

Meisiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:36

Als eerste wil ik zeggen dat ik je paard echt heel mooi vind! Alleen vind ik hem nogal gespannen lopen, en dit ten koste van je paard z'n ruggebruik! Hij loopt niet netjes over de rug

Met de nodige les en oefening komt dit wel goed ;-)

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:17

Dat ga ik sowieso meer doen! Miss kwam het ook omdat hij wat hevig was, er was veel wind en wat regen dus was ie wat opgefokt. Ik moet hem dan wat meer ruimte geven. Danku voor alle leuke complimentjes! Xx
Wat

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:15

Het niveau L-M is Belgie is niet te vergelijken met onze proeven in de knhs, zijgangen en zo moeten hun niet doen op dat niveau. Maar een éénvoudige of zelf vliegende wissel komt rapper voor. vb als je een M1 proef van knhs neemt , dan moet je daar in Belgie geen SB doen maar wel een éénvoudige galopwissel. Dat is beetje de vergelijking.

Ik heb een mooie combinatie, het beeld is mooi. amazone zit er nettjes op.
Alleen zou ik het paard liever meer van achter zien lopen. Ik heb het idee dat het er stijf uitziet. Hij houd zicht duidelijk vast in gans de lijn. Wat jammer is en tenkoste gaat van de souplesse van je paard. De oprichting is niet slecht. Toch zou hij losser door het lijf moeten zijn en meer achterbeen gebruik.

Mss dat vergroten en verkleine van de voltes helpt om ze het achterbeen te activeren. Zo gaat gij ook beter over de rug lopen. Er meer durven aan rijden , niet te braafjes.

off-top: En schiet mij niet dood, maar ik vind het wat een algemeen beeld als je naar de paarden in Belgie kijkt. Veel paarden zijn stijf, met weinig achterbeen en weinig lossigheid door het lijf.

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:53

tamoreliefje schreef:
Het niveau L-M is Belgie is niet te vergelijken met onze proeven in de knhs, zijgangen en zo moeten hun niet doen op dat niveau. Maar een éénvoudige of zelf vliegende wissel komt rapper voor. vb als je een M1 proef van knhs neemt , dan moet je daar in Belgie geen SB doen maar wel een éénvoudige galopwissel. Dat is beetje de vergelijking.

Klopt voor de federatie, maar bij de LRV zijn de proeven precies hetzelfde hoor. Die proeven zijn zelfs letterlijk overgenomen van de KNHS. Enige verschil is dat er bij ons B1 en B2 is ipv gewoon B.

Maar terug on-topic:
Leuke combinatie! Super mooi paard en de ruiter zit er netjes op.
Ik kan begrijpen dat sommigen commentaar hebben op de nogal hoge halshouding, maar mij stoort het eigenlijk niet.
Wel zou het neusje er meer uit mogen, want nu loopt hij ietsjes achter de loodlijn.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:54

Orlinapaard schreef:
tamoreliefje schreef:

Klopt voor de federatie, maar bij de LRV zijn de proeven precies hetzelfde hoor. Die proeven zijn zelfs letterlijk overgenomen van de KNHS. Enige verschil is dat er bij ons B1 en B2 is ipv gewoon B.

Maar terug on-topic:
Leuke combinatie! Super mooi paard en de ruiter zit er netjes op.
Ik kan begrijpen dat sommigen commentaar hebben op de nogal hoge halshouding, maar mij stoort het eigenlijk niet.
Wel zou het neusje er meer uit mogen, want nu loopt hij ietsjes achter de loodlijn.

Klopt idd van de lrv proeven, tot over jaar hadden ze nog de oude knhs proeven. Maar nu zijn ze ook stilletjes aan aan het overschakelen dacht ik op die nieuwe knhs proeven.

Issie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:02

Leuk paardje. Ziet er wel goed uit.

Ik heb zelf een merrie met afstammeling Future x Flemmingh:D

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:04

Meisiemeis schreef:
Als eerste wil ik zeggen dat ik je paard echt heel mooi vind! Alleen vind ik hem nogal gespannen lopen, en dit ten koste van je paard z'n ruggebruik! Hij loopt niet netjes over de rug

Met de nodige les en oefening komt dit wel goed ;-)

Precies, ben ik het helemaal mee eens. Vind het een erg mooi paard, maar hij loopt zo enorm gespannen.
Probeert zijn neus op de borst te doen, loopt van achteren niet fijn door.
Als je hem ontspannener hebt komt de achterhand er ook fijner bij, hij moet gaan stuwen.