Vanavond met een ander zadel gereden. Zelf heb ik een wintec met de breedste boom (wit). Deze heb ik gekocht bij een zadelmaker 4 maanden geleden, maar toch zit ie niet helemaal lekker. Hij blijft naar voren schuiven. Dit doet hij de ene keer wel, de andere keer niet.
Met dit zadel ging het veel beter! Merkte het aan Beauty ook. Tijdens de overgangen terug bleef ze nageefelijk, terwijl ze zich er normaal dan uitdrukt.
We rijden geen wedstrijden, dus hebben geen niveau. Wel trainen we om binnenkort een keer een onderling dressuurwedstrijdje mee te pakken.
We werken vooral aan de lengte in de hals van Beauty. Ze wordt graag kort in haar hals, waardoor ze haar rug niet 100% gebruikt.
Verder werken we eraan dat 1 been opzij is, 2 benen harder. Dit gaat al veel beter, want inmiddels weet ze het knopje wijken!
Er zijn nog genoeg verbeterpunten, dus al het commentaar is welkom! Graag wel aardig

Sinds kort rijd ik met sporen, op aanraden van instructrice. Paardje hangt namelijk erg aan mijn binnenbeen, en reageert dan ook gewoon niet. Om de hulpen te verfijnen rijd ik met sporen.
Beugels waren te lang, ze konden niet korter. In galop kon ik haast niks omdat mijn beugels telkens weggleden.

Wakker maken voor mijn linkerbeen. In de overgang naar stap wil ze namelijk scheef gaan lopen, dus extra been zorgt ervoor dat ze récht blijft in de overgang.

Op de lange zijde middendraf rijden, en daarna terug. Vroeger kreeg ik haar écht niet terug! *trots*

stukje doorzitten

Hier zie je dat ze wat scheef wordt in het terug rijden.
Ik had plezier

Voorbereiden op de rechtergalop. Moeilijke kant van beide.

Van galop geen foto's, na de galop weer netjes terug.

Beetje op de voorhand
.