Mijn vorige topic ging erover dat het paard waarop ik rij heel erg lastig in de overgangen terug is. Nu is dit al wat verholpen en ben ik iedereen heel erg dankbaar voor de reacties!
Nu heb ik dus alleen een nieuw probleem, ze let niet op. Afgelopen zondag had ik een oefenwedstrijd met haar in de B en bij het losrijden had ze helemaal geen aandacht voor mij, ze zat alleen maar naar andere paarden te kijken en zich vooral ook aan de andere paarden te storen. Ik rij elke zaterdag in een privéles op haar, dus er is geen enkel paard bij. Al heeft ze wel door de week gewoon manegelessen, dan zit ze dus met meerdere paarden in de les, ik weet alleen niet hoe ze dan is.
Nu heb ik heel veel geprobeerd om haar aandacht te trekken, zoals haar het wat moeilijker maken met contrastelling, voltes enz. soms let ze dan even op mij, maar snel daarna spits ze haar oren weer en ligt haar aandacht ook bij de andere paarden. Langs de kant van de bakrand waar alle mensen staan reed ik sowieso al zo min mogelijk, omdat ze daar niet los te rijden was. Al die mensen praten natuurlijk en dan let ze daar weer op. Dus ik reed het meeste achterin. 't Was heel erg zonde, hierdoor heb ik erg slecht kunnen losrijden en ging de wedstrijd ook niet zo heerlijk (
), 177 punten in de 1e proef en 184 in de laatste.Hebben jullie tips om haar meer op het werk te laten concentreren?
Liefs,
Anniek
zorg dat er afleiding is.