Vandaag was het de 3e keer dat ik op haar reed. (ik rijd gewoon in de buitenbak)
De eerste keer dat ik op haar reed ging alles eigenlijk wel goed (kort ritje van een kwartiertje, alleen stap en draf)
De tweede keer, ging het ook wel goed, maar af en toe wou ze niet rechtsom. Maar met flink aansporen ging ze dan uiteindelijk wel.
En vandaag vertikte ze het dus gewoon om rechtsom te gaan. Ook in stap. Ik snap echt niet wat het probleem is.
Ik heb niet het idee dat ze bang is. Want het is niet zo dat ze ergens naar kijkt. Het maakt niet uit aan welke kant van de bak ik rijd. Ze wil alleen maar linksom. Dus ik de rechter teugel kort houden en flink aansporen, dan zet ze een paar pasjes, maar begint dan weer flink tegen te stribbelen, dan gaat ze achteruit lopen of een flinke draai naar links, als ze maar niet naar rechts hoeft. Als ik dan streng word en haar echt dwing om naar rechts te gaan, dan word het echt een gevecht..
Wel merkte ik dat als ze stilstond, haar neus naar de singel draait (en daar snuffelt, net achter haar voorbeen aan de rechterkant). Dus ik dacht misschien dat ze daar last van heeft of pijn misschien? Heb haar nog een keer opnieuw opgezadeld, maar er is me niks raars opgevallen.
Na het rijden heb ik de longeerlijn gepakt (omdat ik toch wel wou dat ze een paar rondjes rechtsom ging).
Ze heeft een paar rondjes rechtsom gelopen aan de longeerlijn, en toen opeens uit het niets draait ze zich om en gaat linksom lopen...
Dus ik een paar keer opnieuw proberen, maar elke keer stribbelt ze tegen. Linksom is er geen probleem..
Tips please