Meisiemeis schreef:Hej TS, moest ik van jou zijn zou ik gewoon beginnen met stilletjes aan een band op te bouwen met dat paardje.
Gewoon beginnen met te poetsen, dan eens een zadeltje opleggen, eens buiten wandelen, eens longeren. Pas als dit alles goed verloopt een voorzichtig eens op in stap. Terwijl iemand je paard vasthoudt. En zo opbouwen nr eens een klein drafje, eventueel aan de longe.
Het is vooral belangrijk dat als je paard begint te bokken. Je hem goed vooruit rijdt. Been geven, kan wel eens extra bok veroorzaken. Maar je paard moet leren dat er maar een weg is: vooruit! Ookal moet je dan een paar toertjes in galop doen!
Veel succes ermee.
En als het niet lukt, vraag dan iemand die heel goed kan bljven zitten en mss wat meer ervaring heeft als jou met moeilijke paarden. Anders kan het een serieuze deuk in je zelfvertrouwen veroorzaken.
Bedankt voor de tips!
Alleen mijn beenhulpen gebruik ik goed, maar daar lijkt mijn verzorgpony absoluut niet op te reageren.
Hoe hard je ook tikt, het werkt niet. Zou ik het anders een proberen met een zweepje?