Wanliki v. Stravinsky @ Wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danmaarzo

Wanliki v. Stravinsky @ Wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 20:27

Hallo,

Ik heb zaterdag 22 mei wedstrijd gehad in Baarlo.
Het weer was best wel drukkend en we moesten in een open veldje midden in de bos rijden.
Dus de beestjes waren al vrij snel gearriveerd haha.

Maar daar niet van.
De 1e proef vond ik eigenlijk te braaf voor haar doen.
Maar was heel mooi en netjes gereden op de keertwendingen na :+
Hier was ik 3e met 195 punten.
De 2e proef vond ik qua activiteit véél beter. Die proef was dan iets minder secuur gereden maar ik had er een beter gevoel bij dan de 1e. Maar hier stond ik 9e met 177.
Nu staan we inmiddels M2 + 8. Nog even doortrainen en alles goed bevestigen en dan hoop ik in Haaksbergen Z1 te kunnen starten.

Nog even wat info over Wanliki.
Het is een (bijna) 7 jarige merrie die nu bijna 3 jaar zadelmak is.
Het is een Stravinsky x Ursus.
De problemen voor haar zijn:
* Achterhand eronder brengen
* Activiteit behouden.
* Linker lengtebuiging
* Keertwendingen
Mijn problemen zijn:
* Scheef zitten (links inknikken, daardoor rechterhand hoger. Dit is al vele male beter.)
* Handen rechtop
* Vooruit kijken

Genoeg gepraat, hier de foto's. Staan ongeveer op volgorde ( foto's zijn van de 1e proef).
1. Middendraf, Mag misschien net iets actiever van achter maar vind dit een fijn beeld geven.
Afbeelding
2. Schouderbinnenwaarts. Mijn rechterhand hier hoger.
Afbeelding
3. Dit vind ik een fijn beeld geven. Neusje lekker eruit, lekker ontspannen en goed bergop.
Afbeelding
4. Uitgestrekte draf. Mag meer bergop en handen rechtop.
Afbeelding
5. Dit geef net zo'n fijn beeld als foto 3 vind ik, Alleen moet zelf rechtop zitten en niet inknikken!!
Afbeelding
6. Lekker Galopje.
Afbeelding
7. Middendraf. Mijn handen!
Afbeelding
8. Nog een keer SB, Mag meer lengtebuiging hebben.
Afbeelding
9. Fijn beeld, alleen mag ik meer rechtop zitten.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.
Reageren mag, graag zelfs maar hou het netjes!

X Mandy

Appieee

Re: Wanliki v. Stravinsky @ Wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:29

Wow, die copyrights van de fotograaf zijn wel errrrrug aanwezig.
Kijkt lastig!

Vind jullie een mooi plaatje samen, af en toe ziet het er iets te gespannen uit lijkt het, maar dat kan een momentopname zijn.
Gefeliciteerd met je punten en prijs!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:31

Het algemene beeld vind ik te weinig gesloten. Ik zie te weinig balans, een paard wat lang en uit elkaar loopt. Daarbij ook nog teveel op de voorhand. Wat voor punten rijdt je doorgaans in het M2? :)

Ik zou haar meer op het achterbeen willen zien, meer gesloten en meer vanuit de schoft omhoog. :)

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 20:34

Mijn punten hangen meestal tussen de 189 en 199 in.
Ze is al ontzettend gesloten voor haar doen. Ze was eerst nog een halve meter langer! :+ (overdreven dan) Op het achterbeen vindt ze gewoon ontzettend moeilijk omdat ze overbouwd staat. Dit is gewoon niet haar sterkste punt.

Dank jullie wel voor jullie reacties

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:35

Damoiseaux2 schreef:
Mijn punten hangen meestal tussen de 189 en 199 in.
Ze is al ontzettend gesloten voor haar doen. Ze was eerst nog een halve meter langer! :+ (overdreven dan) Op het achterbeen vindt ze gewoon ontzettend moeilijk omdat ze overbouwd staat. Dit is gewoon niet haar sterkste punt.

Ok. :)
Ik weet natuurlijk niet hoe ze eerst was, ik zeg wat ik nu constateer. Voor het Z moet ze eerst echt nog meer gesloten, meer verzameld en meer oprichting tonen.
Succes!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 20:36

Dankjewel!

_Nicky_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:42

Voor de M2 vind ik dat ze nog wat te horizontaal loopt. Maar ik geloof je wel als je zegt dat dit al heel erg verbeterd is hoor. Voor de rest vind ik het er wel heel netjes en vriendelijk uit zien, maar probeer niet te streng met je binnenhand te zijn. Weet niet of dit werkelijk zo is, maar op sommige fotos lijkt dit zo.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 20:44

Ik ben inderdaad af en toe te streng met m'n binnenhand. Daar zijn we hard mee aant traine om dat af te leren! haha

Ik moet zeggen dat ze zaterdag ook haar activiteit miste in de 1e proef. Normaal loopt ze door die activiteit veel beter bergop. Maar had net iets te zware training gehad de dagen ervoor denk ik!

Maar goed :) Dankjewel voor je reactie!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:18

Opzich een fijn beeld, ik mis alleen ook nog net het laatste stukje sluiten en verzamelen.

Even doortrainen en dan komt het helemaal goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:45

Ik ga mee met bovenstaande, vind haar af en toe nog te horizontaal en te weinig op de achterhand, maar vind het beeld verder wel heel open en netjes voorgesteld.

Succes!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 08:24

Dank jullie wel :)

Caline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:59

Niks wat er nog niet gezegd is! Maarre mooie combinatie hoor! Leuk beesie, knap als hij overbouwd is om hem toch zo omhoog te krijgen.

Erg mooie foto's!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:21

allereerst: jullie zijn een leuke combi en het lijkt me een fijn paard om mee te werken.
om je te helpen, heb ik hier een paar puntjes van commentaar:
-je schouders, probeer meer voor je uit te kijken en je rug wat rechter te maken.
voornamelijk in de middendraf/uitgestrekte draf.
je zit (vanaf de foto) een beetje achter de beweging van je paard.
-je handen, houd ze meer rechtop en draag ze wat meer.icm je schouders lijkt het alsof je heel erg moet hangen.

verder geef je zelf al je "fouten" aan, die ik dus ook zie, en geef je aan dat je daaraan werkt, prima!!

nog een klein puntje: op de foto's die jij een fijn, bergopwaarts beeld ziet, zie ik juist een paard dat bergafwaarts loopt.
de term "berg op" is gebaseerd op de bovenlijn van het paard, dus van staart naar oren een opwaarts lijn.
als je goed kijkt, zie je op sommige foto's dat jouw paard over de benen wel berg op gaat, maar voor je zadel naar beneden duikt, oftewel: met de schouders de grond in.
probeer hieraan te werken door het paard iets lager in de hoofd-halshouding te trainen, icm overgangen en veel schakelen waardoor het achterbeen meer tot dragen komt en de rug- en buikspieren sterker worden zodat ze de schoft omhoog kunnen brengen.
ook zou ze meer gesloten mogen zijn.

voel je aub niet aangevallen, dit zijn alleen tips/opmerkingen waarmee je al dan niet wat kunt doen om jezelf en je paard te verbeteren.
heel veel succes met je volgende wedstrijden!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 14:55

timilon schreef:
allereerst: jullie zijn een leuke combi en het lijkt me een fijn paard om mee te werken.
om je te helpen, heb ik hier een paar puntjes van commentaar:
-je schouders, probeer meer voor je uit te kijken en je rug wat rechter te maken.
voornamelijk in de middendraf/uitgestrekte draf.
je zit (vanaf de foto) een beetje achter de beweging van je paard.
-je handen, houd ze meer rechtop en draag ze wat meer.icm je schouders lijkt het alsof je heel erg moet hangen.

verder geef je zelf al je "fouten" aan, die ik dus ook zie, en geef je aan dat je daaraan werkt, prima!!

nog een klein puntje: op de foto's die jij een fijn, bergopwaarts beeld ziet, zie ik juist een paard dat bergafwaarts loopt.
de term "berg op" is gebaseerd op de bovenlijn van het paard, dus van staart naar oren een opwaarts lijn.
als je goed kijkt, zie je op sommige foto's dat jouw paard over de benen wel berg op gaat, maar voor je zadel naar beneden duikt, oftewel: met de schouders de grond in.
probeer hieraan te werken door het paard iets lager in de hoofd-halshouding te trainen, icm overgangen en veel schakelen waardoor het achterbeen meer tot dragen komt en de rug- en buikspieren sterker worden zodat ze de schoft omhoog kunnen brengen.
ook zou ze meer gesloten mogen zijn.

voel je aub niet aangevallen, dit zijn alleen tips/opmerkingen waarmee je al dan niet wat kunt doen om jezelf en je paard te verbeteren.
heel veel succes met je volgende wedstrijden!

Dankjewel voor je tips;) Ik snap ook dat jij dit als tips bedoelt haha, ik ben niet zo'n persoon die zich dan snel aangevallen voelt ;)
Alleen wil ik hier wel even bij zeggen dat het voor haar doen goed berg op is.
Een klein halfjaartje geleden liep ze nog zo:
Afbeelding

Maar in ieder geval bedankt voor je tips!:) We rijden iedere dag los op voorwaarts neerwaarts. Dit is voor haar rug heel belangrijk. Ze heeft een erg zwakke rug waar ze snel last van krijgt. Nu was mijn zadel op deze wedstrijd ook naar de zadelmaker dus heb even een leen zadel gehad, hierdoor liep ze wss ook minder.

@ Mandy, Waarom loopt ze niet aan de teugel dan?

1topper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:38

Ik vind het er goed en ontspannen uit zien! Alleen let wel op je handen. Dit zijn soms pianohandjes. En probeer inderdaad rechtop te blijven zitten!

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:06

Ziet er netjes uit! Naar mijn idee zou ze er net nog iets meer door heen mogen, 't lijkt nu net niet/ net wel...
En je hebt pianohandjes :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:38

Ik blijf het een pracht beest vinden,voor de m2 mag ze ht wat meer bij elkaar gereden worden,op die foto van een halfjaar geleden is ze uiteraard wel verbeterd nu ,al liep ze toen meer bij elkaar. Ook wat al gezegt was,het horizontaal evenwicht mag meer op het achterbeen geplaatst worden. wel heeft ze een mooi ruim voorbeen gekregen en een betere gedragenheid! :D

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 20:39

Jaa ik ben het helemaal met jullie eens.
Alleen ben ik nu een beetje voorzichtiger, Als ze te veel bij elkaar wordt gereden kan ze het nog niet verwerken en gaat ze in de staak. Dus heb haar nu liever een beetje zo, ben allang blij dat ze nu weer fijn loopt :)

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:50

Precies en jij kent haar het beste D. ze moet het wel allemaal kunnen handelen.
Wat een verschil met die foto die jij plaatste zeg van een half jaar geleden.
De feedback die hier gegeven is in het topic lijkt te kloppen met het beeld van de fotos maar dat geef je zelf ook al aan.
Je weet zelf goed wat je nog moet doen om jullie te verbeteren en hoe in het Z te komen dus dat komt vast goed!
Succes!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:19

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 10:43

Koppig schreef:
Precies en jij kent haar het beste D. ze moet het wel allemaal kunnen handelen.
Wat een verschil met die foto die jij plaatste zeg van een half jaar geleden.
De feedback die hier gegeven is in het topic lijkt te kloppen met het beeld van de fotos maar dat geef je zelf ook al aan.
Je weet zelf goed wat je nog moet doen om jullie te verbeteren en hoe in het Z te komen dus dat komt vast goed!
Succes!

Dankjewel :)

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:20

Super leuke pony/combi!

wel zonde dat als hy vertrekt, jy naar achter gaat zitten.
maar dat komt vast goed!
je mag wel gezelliger kijken,
paardrijen is leuk ! haha

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:41

Jullie zijn echt een hele mooie combinatie! :o
Ik zat afgelopen zondag bij jouw in de ring en heb je proef gezien.
Hij moet inderdaad nog wat meer gaan verzamelen waardoor hij vanzelf meer op het achterbeen gaat komen maar wat jullie laten zien is zeker niet verkeerd. Ik heb precies hetzelfde probleem dus we weten waar we aan moeten werken voordat we Z1 gaan rijden :=
Wanneer wilde je Z1 gaan starten? Haaksbergen? Wanneer is dat?

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 15:03

Haha inderdaad! Had jouw proef ook stukjes van gezien en die mag inderdaad ook wat meer bergop. Wat waren je punten? Bij Dunya hadden ze namelijk best wel raar gejureerd. Zij vond de 2e proef slechter gaan als de eerste en ze had in de 2e meer punten.
Ik had met die van mij zondag zowieso rustig aan gedaan. Ze was de avond van te voren behandeld door de fysio en had der express niet extra bovenin gezet en teveel verzameld. Zo was het voor haar net wat fijner.

Haaksbergen is 17 september volgens mij :) dus heb nog effe om te oefenen hahah

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 17:09

Reacties?