Mijn laatste topic hier was in September, er was totaal geen rust. Vlak daarna ben ik bij Puck (Puchje op bokt) gaan lessen.
Limit moest spieren gaan gebruiken die hij niet kende en alles vanuit ontspanning wat toch heel wat anders was.
Hierdoor kwamen er veel problemen maar deze zijn allemaal opgelost en we oefenen fanatiek.
Ik heb Limit nu een jaar en een paar maanden, Limit is een KWPN van 10 jaar en ik heb nu denk ik zo'n 6 jaar rijervaring.
We oefenen vooral erop om alles te doen vanuit rust en zelf ontspannen te blijven, de achterhand eronder te krijgen, rechtrichten, nageven, de galop, etc. Verder zijn er dingen zoals mijn hakken die ik toch wel verdacht vaak opgetrokken heb
Ook mijn handen mogen vaak weer even omhoog. Ik denk dat we rond B niveau zitten nu? Moeilijk te zeggen aangezien we nog nooit een wedstrijd hebben gereden. Er zijn dagen bij dat ik het gevoel heb dat hij een goede B proef kan lopen en dagen dat het hem niet gaat worden.
De foto's zijn van meerdere momenten, maar allemaal recent. Foto's van warm rijden zijn er niet gemaakt. En eigenlijk geldt voor de meeste foto's dat de achterhand er meer bij mag. Op de foto's met het witte dekje zaten mijn beugels te kort, bij de andere foto's had ik ze al langer gemaakt

1. Op de volte in stap, Ik geef net been + rare been ligging, rechtrichten

2. Rechtervolte in draf, zijn moeilijke kant, binnenbeen van mij

3. Draf

4. Stap, hij zoekt nog heel erg naar de goede halshouding, dit is zo'n moment, hij loopt te diep en hierop volgde been van mij en kwam hij weer omhoog.

5. draf linksom

6. Ik vind dit een erg fijn plaatje

7. Galop, lekker bewogen!

8. Jammer dat de beugels hier nog te kort zaten

Ten slot nog wat foto's uit een filmpje maar die zijn niet zo duidelijk en groot:

Het gaat ons niet om prestatie maar om samen genieten en we hebben een sterke band opgebouwd! Ben toch benieuwd naar jullie meningen. Dit is mijn vorige topic (schaam schaam): [RT-HAW] Limit @ 1e keer op bokt
Wees een beetje lief voor ons!
, dit ziet er gewoon helemaal super uit.
) Doe ik zelf ook altijd, dan zit je niet lekker relaxed en krijg er ook altijd rugpijn van. Het ziet er verder wel lekker ontspannen uit