Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

skyline schreef:Misschien helpt het als je een scherper bit koopt.
bij de meeste paardenwinkels een bit met rolletjes dit zijn zilveren en koperen rolletjes iedere x als het paard het bit probeerd te pakken dan heeft die er geen grip op omdat de rolletjes dan gaan draaien.
het is me wat met Vieke hahaha friesiszwart schreef:Voor de wagen heeft is het natuurlijk uit den boze dat het paard in galop aanspringt. Dus begrijpelijk dat dit voor haar heel moeilijk is. Ik zou je adviseren op buitenrit met een ander te gaan en waar mogelijk proberen in galop aan te springen.
magda_90 schreef:Heb ik ook, buiten springt ze prima aan maar in de bak is een stuk lastiger.
musinge, klopt, hard draven is meteen terugnemen naar een normaal arbeidstempo. Soms zat/zit ik met mijn handen in het haar maar het begint nu echt zijn vruchten af te werpen.
Aster_ schreef:Bij mij heeft tijdelijk een scherper bitje wel geholpen omdat ze gewoon te sterk was. Toen veel les gehad en na een korte periode weer overgestapt en sindsdien niet meer nodig.
Moet wel zeggen dat hij 11 jaar voor de koets gelopen had.
friesiszwart schreef:Voor de wagen heeft is het natuurlijk uit den boze dat het paard in galop aanspringt. Dus begrijpelijk dat dit voor haar heel moeilijk is. Ik zou je adviseren op buitenrit met een ander te gaan en waar mogelijk proberen in galop aan te springen.
FriesVieke schreef:Aster_ schreef:Bij mij heeft tijdelijk een scherper bitje wel geholpen omdat ze gewoon te sterk was. Toen veel les gehad en na een korte periode weer overgestapt en sindsdien niet meer nodig.
Moet wel zeggen dat hij 11 jaar voor de koets gelopen had.
welk bit was dat want wij hebben al een scherp bit voor haar( pelhem bit)
Ik eigk niet zo voor een scherper bit want uiteindelijk is ze dat weer gewend en kan je der een fiets in hangen ahah
meintje schreef:je zegt dat ze het buiten wel doet. kun je van daaruit niet gaan oefenen? dus veel buiten rijden, veel overgangen naar galop maken, zodat je je hulp duidelijk maakt. en buiten springt ze aan op een rechte lijn, dus zou ik zeggen doe dat in de bak dan ook. als ze verkeerd aanspring kun je daar later mee aan de slag, eerst maar eens gewoon aanspringen lijkt me...
als tussenstap kun je evt oefenen in een weiland bij de stal, daar evt na een tijdje een ring uitzetten. misschien heeft t wel wat te maken met de bochten, misschien vind ze die heel moeilijk in galop? dan zou je wel veel hebben aan een weiland, je kan recht uit maar je kan ook oefenen om je bochten kleiner te maken...
roep ook maar wat hoor, weet niet hoe je paard is natuurlijk...
dus ik denk niet dat ik in een wei mag gana rijden. maar het klopt wat je zegt dat ze op een reht stuk goed aangallopeert. maar ik denk dat het vooral ook te maken heeft dat ze zich opfokt met die anderen paarden in de les. En je ehbt niet alle plaats dus je draait konstant etc. en de bochten remt haar ook af en ze heeft nou eenmaal vaard nodig om in gallop te komen.