! Dit was ons vorige topic: [RT-HAW] Maxy!
Ik rijd Maxy nog niet zo lang. De eerste keren dat ik erop zat liep hij erg achter het bit en was niet vooruit te branden. Ook was hij erg onrustig met zijn hoofd. Helemaal niet constant. Ik heb er nu een leren bitje van mijzelf in gehangen en dit gaat een stuk beter! Hij loopt al best fijn tegen de LL aan en volgt mijn hand.
Hij is ookal een stuk actiever en wil al wat meer lopen. Hij moet nog veel actiever en sneller reageren op mijn been maar dat komt beetje bij beetje.
Ik zit ook een gat langer dan normaal. Voor mijn gevoel zat ik heel erg lang! Als ik de foto's zo zie zou ik nog wel een gaatje langer kunnen
. Ook had ik het idee dat ik mijn handen aardig hoog had. Niet dus... Teugels moeten korter en handen moet ik meer gaan dragen.Ik rijd met sporen voor dat beetje extra wat hij echt nodig heeft.
Inmiddels is onze startkaart aangevraagd en zal onze eerste wedstrijd rond juli zijn denk ik! Ik heb er erg veel zin in en zo hebben we een doel om naar toe te trainen.
Aangezien je niet met een leren bit mag starten moeten we op een ander bit over straks. Iemand suggesties? Hij liep altijd met een dubbel gebroken maar ik vond hem daar echt niet fijn op.
Maxy is niet van mij. Ik rijd hem nog heel erg kort voor andere.
1. Draf.

2. Galop

3.

4. Draf. Ja ik wou wat meer stelling

5. Tussendoor even halsstrekken

6. Van hand veranderen. Ik moet echt proberen om niet het contact op twee teugels te verliezen!

7. Nog een drafje.

8. Lief koppie!

9. En klaar

Ook hebben we nog even een sprongetje genomen. Hij wil totaal niet wat hij ermee aan moest. Hij kon ook niet inschatten wanneer hij moest afzetten. Zijn wel een paar leuke plaatjes worden.
10.

11.

En op de terug weg nog even over het land de benen gestrekt!
12. Even heen stappen

13. Hihaaaaaa

)