Rijfoto's Fleurtje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:53

ik vind dat julli eniet moeten zeiken over die slof teugel damn heej... als zij dat nou zo wil ik rijd er toevallig ook wel eens mee en dan kun je net je paardje wat fijner rijden... en voor iedereen hun eigen keus maar ga niet zitten zeuren over een ander en ik vind de pony super leuk ga zo door hoor meis!

Samira_Paard

Berichten: 290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:54

Ik vind de foto's heel leuk en je 4 benige vriendin vind ook heel erg mooi!
Succes op de keuring!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 23:41

Hehe, dank jullie wel! Lachen Ik sta elke dag nog steeds een beetje versteld dat ik zo'n lekker ding onder mn kont heb Haha!

Heb vandaag trouwens zonder slof gereden, en dat ging fijner dan voor ik met slof gereden had. De tandarts is ook al geweest, dus ik verheug me al op morgen! Lachen Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 23:52

Jeetje jullie zijn echt een leuk stel Lovers jullie hebben heel wat met elkaar mee gemaakt en ik weet zeker dat je het beste met haar voor hebt.
Ik vind het super dat jullie zo op weg zijn, je weet wat je wilt!
En volgens mij heb je ook super begeleiding!!
Laat me weten hoe de keuring is gegaan, ik ben zeer benieuwd.

Ze ziet er trouwens al echt volwassen uit en heel erg mooi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 01:03

sorrie maar ik vindt het er met slof niet goed uitizen, hij is helemaal niet nagevelijk, en denk je dat je dat red voor de keuring?

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:42

*pakt popcorn*Altijd leuk, naar rellen kijken... Haha! }>

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:43

*pakt popcorn*




en het was niet afgesproken hoor Knipoog

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:57

Wat een megazeikerds zitten hier zeg. Allemaal zeuren over de slof en dat ze het zo niet zouden aanpakken! Kap eens een keer met zeiken en zeuren!!! Respecteer eens dat we niet alles hetzelfde oplossen... godzijdank niet!

Batje en Fleur hebben super begeleiding op stal en niet van de eerste de beste. Ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Ze verpest de pony echt niet en iedereen heeft het moeten leren. Als ze nou met die slof wel het gevoel kan krijgen wat ze zonder slof nog niet heeft.
Het is verdomd moeilijk te werken naar een gevoel wat je nog niet kent als je nog niet super kan rijden. Daar mag je best even bij geholpen worden. Ze doet het onder begeleiding, ze doet het ook niet altijd en doet het met een reden.

Het is toch te bizar dat je als je een foto of bericht plaatst met slof dat je direct tekst en uitleg moet geven waarom!
Gezeik.

Batje, het ziet er top uit en ik ga zeker mee naar de keuring! Heb Fleur al even niet gezien maar ze ziet er op de foto's echt goed uit!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:05

Haagsemeid schreef:
Ik vind dat je dan het eerst zelf moet kunnen, ookal krijg je hulp.
.


als je het niet een keer probeert met hulp hoe wou je het dan kunnen? eens moet de 1e keer wezen he. de mensen die het gewend zijn zijn er ook zo mee begonnen toch?

en waarom mag je wel longeren me bijzet en niet rijden? vind ik een beetje moeilijk te begrijpen. en niet alle paardjes lopen aan de teugel.

ik vind het een heel leuk paardje . ik zou toch met bijzet blijven longeren gewoo iedere dag eenhalf uurtje en een half uurtje rijden met of zonder bijzet.

groetjes noortje

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:32

Knappe merrie, wat ras is ze en naar welke keuring ga je?

En wat betreft die slof, ik vind het helemaal geen verkeerd beeld geven. Op veel foto's zie je de slof duidelijk in een boogje hangen naast je andere teugels. Mij ziet het er dus niet uit alsof je aan je slof trekt en rukt, dan zou je pony ook wel heel anders lopen. Lachen

Enige kleine tip is dat je goed oplet dat je handen op hun plaats blijven en je je armen niet vast zet. (ik heb dat probleem ook hoor *LOL* )
Op (ik geloof) foto 3 ziet het er een beetje uit alsof je armen strak gespannen staan, en dan kan je pony gebruik maken om te gaan hangen Tong uitsteken (en pony hoofden wegen veel *LOL* )

Maar de rest van de foto's ziet er volgens mij netjes uit, je slof hangt vaak los terwijl je het contact met je teugels niet verliest.
Wat mij betreft zie ik hier niet het afschuwelijke beeld van een paard dat met kin op de borst gebonden rondjes trippelt ... integendeel Lachen

Zolang je geen gewoonte maakt van die slof denk ik niet dat het een probleem moet zijn. Lachen

Maar wat kijkt ze soms zuur, vertel ze maar dat ze hoort te lachen op een keuring hé Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:23

Kleintje schreef:
Wat een megazeikerds zitten hier zeg. Allemaal zeuren over de slof en dat ze het zo niet zouden aanpakken! Kap eens een keer met zeiken en zeuren!!! Respecteer eens dat we niet alles hetzelfde oplossen... godzijdank niet!
!


ja we lebven in een vrij land en als ik wat zeg doe ik het niet zonder reden die slof wordt hier echt verkeerd begrepen, ik zie de ruiter weinig aktief en haar benen gebruikt ze niet.

Dat is wat ik zie en dat heeft niks met gezijk te maken. p.unt.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:37

Chiqa"]
[quote="Kleintje schreef:
Wat een megazeikerds zitten hier zeg. Allemaal zeuren over de slof en dat ze het zo niet zouden aanpakken! Kap eens een keer met zeiken en zeuren!!! Respecteer eens dat we niet alles hetzelfde oplossen... godzijdank niet!
!


ja we lebven in een vrij land en als ik wat zeg doe ik het niet zonder reden die slof wordt hier echt verkeerd begrepen, ik zie de ruiter weinig aktief en haar benen gebruikt ze niet.

Dat is wat ik zie en dat heeft niks met gezijk te maken. p.unt.
[/quote]
Knap dat je dat allemaal van een paar foto's ziet, van een paar moment opnamen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:43

Kleintje schreef:
Knap dat je dat allemaal van een paar foto's ziet, van een paar moment opnamen!


Zie jij dat dan niet? nou nee dus blijkbaar en zo moeilijk is dat niet hoor, nou ja geeft niet alleen zegt dta dus wel wat over deze zinloze discussie, ik ben blijdat de plaatser zelf al toegeeft dat ze niet zo goed rijden kan dat maakt t voor mij in ieder geval al goed.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:38

Chiqa"]
[quote="Kleintje schreef:
Knap dat je dat allemaal van een paar foto's ziet, van een paar moment opnamen!


Zie jij dat dan niet? nou nee dus blijkbaar en zo moeilijk is dat niet hoor, nou ja geeft niet alleen zegt dta dus wel wat over deze zinloze discussie, ik ben blijdat de plaatser zelf al toegeeft dat ze niet zo goed rijden kan dat maakt t voor mij in ieder geval al goed.
[/quote]
Jij bent waarschijnlijk te paard geboren, kon gelijk al lezen, lopen, praten en zeiken. Jij hebt waarschijnlijk niets hoeven leren!

Kom op zeg, ik denk dat batje misschien niet als een grand prix ruiter kan rijden, maar ik weet dat batje zoveel hart in haar heeft dat ze haar pony niet met slof zou laten rijden als het slecht voor de pony is. Ze doet haar uiterste best om het de pony zo goed mogelijk te maken, de pony heeft alles wat ze nodig heeft.

Batje heeft les van een grand prix ruiter, batje heeft altijd iemand in de buurt die er kijk op heeft en denk je dat die zorgen dat ze slechte dingen doet??? Dacht het niet!

En foto's kunnen ook op een ontzettend ongelukkig moment worden genomen!

Ik weet gewoon dat dit goed zit. Vooral die opmerking van je "denk je dat je het redt (ja, is met dt) voor de keuring" vind ik erg kleinerend.

Tuurlijk kan ik ook heel veel commentaar geven op de foto's van batje en ook op genoeg foto's van anderen. Anderen kleineren en de grond in trappen is niet zo moeilijk, maar eens het beste in anderen zien is een stuk moeilijker. Ik zie ook dat batje op veel foto's de polsen wegdrukt, de ellebogen niet gebogen heeft, hakken niet uitdrukt en op 1 foto naar voren zit.

Maar ik zie ook dat zij haar pony niet in haar mond rukt, dat ze de slof liever te los heeft. Dat ze haar pony ZELF wil klaarmaken voor de keuring omdat het HAAR pony is en ze het SAMEN wil beleven.

Ze kan het ook laten doen door mensen die wel al kunnen rijden en het vaker hebben gedaan... maar leert ze er dan wat van???

Nee dus..

Dus probeer eens anderen in de waarde te laten, ook als de rijstijl of foto's je niet aanstaan.

Gek hè, dat veel mensen amper nog foto's durven neer te zetten, je doet het toch nooit goed!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 22:40

Chiqa"]
Zie jij dat dan niet? nou nee dus blijkbaar en zo moeilijk is dat niet hoor, nou ja geeft niet alleen zegt dta dus wel wat over deze zinloze discussie, ik ben blijdat de plaatser zelf al toegeeft dat ze niet zo goed rijden kan dat maakt t voor mij in ieder geval al goed.
[/quote]

Even voor de duidelijkheid; ik zeg dat niet om het voor jou goed te maken hoor Knipoog

Als ik heel eerlijk naar de foto's terugkijk zie ik inderdaad dat de slof niet heel netjes gebruikt wordt, maar gelukkig wordt hij imo niet TE VEEL gebruikt. Nergens wordt Fleur in elkaar getrokken, soms is hij zelfs zo ruim dat ze haar neusje eruit kan drukken. Niet nagelijk slaat in dit geval dus meer op het (nog) niet (durven) gebruiken van de slof dan van verkeerd gebruik.

[quote]
en denk je dat je dat red voor de keuring?
[/quote]
Ja Lachen
Mijn dame begint al een gruwelijk lekker kontje te kweken, en we hebben nog ruim een week.

[quote="Loolapelooza schreef:
Knappe merrie, wat ras is ze en naar welke keuring ga je?

Merci Pling
Ze is een NRPS pony, dat zij rijtypische paarden en pony's met een scheut arabisch bloed.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:44

Fleurtje is een prachtpaardje....die gaat het echt wel redden op de keuring!!! Maak je wel foto's voor op Bokt??!!

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:51

Kleintje schreef:
Jij bent waarschijnlijk te paard geboren, kon gelijk al lezen, lopen, praten en zeiken.


*LOL* Wat kan jij je toch leuk uitdrukken soms.

Voor Batje: Mijn mening, als tip bedoeld;

Je geeft zelf al aan, dat als je naar de foto's kijkt, de slof niet helemaal de juiste inwerking heeft, dat hij te weinig gebruikt wordt. Mij valt op, dat juist daardoor Fleur op de slof gaat hangen. Je mag em dus best iets strakker pakken.
Beter nog is de slof eraf halen en proberen naar de ontspanning te rijden. Lukt dat niet, dan vind ik persoonlijk een gogue (schrijf je dat zo?) wel prettig bij jonge paarden. Daar worden ze los en sterk van in de rug, is mijn ervaring. Ik heb daar mijn paard veel mee gereden en gelongeerd toen hij nog jong was en heb daar veel aan gehad.
Een thiedemann zou ik laten liggen, daar zetten veel paarden hun kaken op vast.

Ik vind Fleur echt een heel leuk paardje. Je zou niet zeggen dat ze maar zo klein is, zo van de foto's.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 23:01

Ik rij al weer een paar daagjes zonder slof hoor, ik ben zelf nml ook doodsbang dat ik straks niet meer zonder kan Lachen
Tot de keuring gaat ze vanaf vandaag alleen nog maar aan de longe, dus ik heb alle tijd te bedenken hoe we nu verder gaan, zal je tips (en alle anderen) zeker mee nemen Lachen

Vind het echt geweldig dat de meesten haar zo leuk vinden.. Ze toont inderdaad echt veel groter, heel grappig, want er zijn zat pony's van haar hoogte waar ik echt niet op stap Lachen

Bedankt voor je tips!

zotroosje
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:46

He Batje, ik vind het ook leuke foto's en het ziet er echt wel goed uit.
Ik rij de laatste dagen zelf ook met een slof, wel om andere redenen.
Keep up the good work Lachen x

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:18

Ik blijf erbij dat Fleur op foto's niet zo mooi toont als in het echt.
Jullie zouden haar koppie in het echt moeten zien.
Je ziet haar gewoon denken en dan handelen.
Ze is erg bijdehand en dat maakt haar nog leuker.

Maar het moet gezegd worden, batje, je hebt echt een kanjer aan de haak geslagen!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:29

beter zeuren jullie niet zo dat meisje plaatst fotos om dat ze trots is op haar pony watr ze magz ijn en dan denk je toch niet dat je comentaar krijgt over een slof net of iedereen zo goed kan rijden en wat boeit het nou.. er is niks aan zo'n forum op zo'n manier en batje niks van aantrekken en doorgaan super pony super jij liefs melissa

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:00

Chiqa"]
[quote="Kleintje schreef:
Knap dat je dat allemaal van een paar foto's ziet, van een paar moment opnamen!


Zie jij dat dan niet? nou nee dus blijkbaar en zo moeilijk is dat niet hoor, nou ja geeft niet alleen zegt dta dus wel wat over deze zinloze discussie, ik ben blijdat de plaatser zelf al toegeeft dat ze niet zo goed rijden kan dat maakt t voor mij in ieder geval al goed.
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind van een vrouw van 31 jaar dat ze zo kan reageren op een jonge dame die erg goed dr best probeerd te doen. Ook betreur ik het ten zeerste dat ik hier geen rijfoto's van jou kan vinden. Kunnen wij hier met zn allen de foto's even bekritiseren.
Kijken of jij je dan nog zo lekker voelt als dat je nu voelt na het afzeiken van een ander. Gedraag je eens naar je leeftijd en hou wijselijk je mond.
En kom nou niet met : "Het is een vrij land". Als volwassene zou je moeten weten dat dit soort opmerkingen jonge mensen heel onzeker kan maken en dat kan ze niet gebruiken voor deze spannende dag die komen gaat. Of je moet zo ziek zijn dat je het leuk vind en er voldoening uit kan halen maar het enige wat ik dan met je zou willen doen:

Batje leuke pony heb je, en op die keuring kom je er wel *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:00

Oke dan ga maar lekker zoeken naar die rij foto's die zijn er wel hoor! Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:42

wat ziet ze er weer lekker uit! Kwijl
Nooit erop gekomen dat bordeaux zo leuk zou staan op een vos!
Ben heel benieuwd hoe fleur het er vanaf gaat brengen 8 juli!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:51

Chiqa schreef:
Oke dan ga maar lekker zoeken naar die rij foto's die zijn er wel hoor! Lachen


Ik ga niet zoeken, ik heb wel wat beters te doen. Gaaaap