Namke dressuurwedstrijd Beers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

Namke dressuurwedstrijd Beers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 12:17

Ik heb afgelopen zaterdag wedstrijd in beers gehad en zoals beloofd zou ik een topic met foto's plaatsen.
Proeven vielen niet tegen, het tegenovergestelde zelfs! Was alleen me kalkoenen vergeten dus reden we erg op safe,
we konden onszelf dus niet echt bewijzen.
Toch met de 1e proef 183 punten en een 9e plaats.
En met de 2e proef 195 en een 1e plaats!
Dat betekent 3 winstpunten rijker, dsu zit ik nu op B+8.

Namke loopt uit zichzelf de hoeken door zo aangeleerd. Dus op de wedstrijd wou ze dat ook en gleed paar keer uit,
daarom soms iets te strengen binnenhand om het een beetje te corrigeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoals bij deze foto dus mijn binnenhand.
Afbeelding

Afbeelding

klaaaar en tevreden!
Afbeelding

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:11

Mooi dier hoor! Hij loopt wel een beetje opgekropt vind ik, maar misschien is dat ook het beeld wat een Fries vaak snel geeft, zo hoog met de hals.

Die laatste foto's zijn wel erg gaaf, met die superglanzende donkerbruine vacht <3

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:31

Hee Shauni,

Gefeliciteerd met je winstpunten, netjes hoor. Foto's geven een rustig beeld, er zit minder spanning op dan de laatste keren dat ik foto's hier zag.

Ik denk wel dat je aan het werk moet met je binnenhand. Juist wanneer je paard uit balans is, zul je dit op moeten vangen met je buitenteugel en je binnenbeen. Het streng zijn met je binnenhand trekt Namke eigenlijk nog meer uit een 'rechte' houding waarbij ze beter op 4 benen loopt. Breng je handen eens wat naar voren en laat het neusje er wat meer uitkomen (mssn niet op wedstrijd, maar thuis), ook weer een moment waar bij je er niet aan hoeft te komen op de binnenkant.
Probeer eens thuis rond te rijden zonder je binnenteugel eraan te houden. Gewoon een bijna-waslijntje en los dit eens op met been. Het is waarschijnlijk een ruiterfout dat jou binnenhand zou streng is ;) Het is echt veel oefenen en kilometers maken om dit af te leren en leren op te lossen met been en evenwicht. Kijk eens op Bokt rond bij topics over het rechtrichten, denk dat je daar veel aan kunt hebben :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Namke dressuurwedstrijd Beers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:58

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.