In de wei aan het werk :-)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kasty

In de wei aan het werk :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 11:11

Hoi!

Vandaag even in de wei aan het werk geweest met Tetsje.
Tetsje is een bijna 4 jarige fries een Arjen x leffert
We zijn al een dik jaar rustig aan aan het leren..en doen het rustig aan.
Tetsje is elke keer weer enthousiast en gretig om te werken.. en soms zelfs te..
Dat is zo nu en dan ook wel op de foto's te zien. Ik heb soms moeite om een mooi rustig tempo te pakken..
Nu is ze in de wei natuurlijk ook wat hieperdepiep..
Verder geniet ik elke dag van haar!

1. nog even lachen naar de camera
Afbeelding

2. nog rustig in de stap
Afbeelding

3. Een begin van een drafje
Afbeelding

4. We zagen wat onderweg.. helaas wat donker..
Afbeelding

5. No comment
Afbeelding

6. Draf moment, als ze zo sterk is kropt ze zich graag op..
Afbeelding

7. Helaas wat te vroeg geschoten.. maar mooi beeld
Afbeelding

Hier nog een paar fotos van een vriendin van me erop.. Ze had mijn helmpie op.. die was iets te groot.. maar beter iets dan niets..
Hier was ie al aardig rustig en pakte ze het prima op..

8. Nog even in stap
Afbeelding

9. Samen in draf even balans vinden..
Afbeelding

10. Oee mooiie :-)
Afbeelding

11. Mijn meisje!
Afbeelding

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:13

Mooi hoor, loopt lekker ruim :)
Ik zou liever iets meer lengte in de hals zien, maar zeker voor een 4jarige ziet het er echt al goed uit

Let trouwens ook op je benen, je lijkt steeds te ver achter in het zadel neer te komen, ik weet niet of dat is omdat zadel niet de juiste maat voor jou is of wat anders maar het viel me op
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 30-05-10 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:15

Op de meeste foto's oogt het vriendelijk, probeer als hij zich opkropt juist niks te geven om aan vast te houden maar wat meer ruimte van voor en naar voren rijden. Neusje mag er op de draf foto's vooral wel wat meer uitgereden worden. Verder vind ik je vriendelijk rijden, wel even.. je zadel is echt te klein voor jou. Je vriendin past er beter in, daar past nog een (kleine) hand achter, jij zit helemaal op de lepel en er nog verder overheen.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 11:18

Pikeur schreef:
Mooi hoor, loopt lekker ruim :)
Ik zou liever iets meer lengte in de hals zien, maar zeker voor een 4jarige ziet het er echt al goed uit

Bedankt voor je reactie! Er moet zeker meer lengte in de hals.. !
Maar omdat ze soms zo het tempo omhoog gooit kruipt ze achter de loot lijn..
Daar werken we dus nu weer hard aan!

ZusJacobs schreef:
Op de meeste foto's oogt het vriendelijk, probeer als hij zich opkropt juist niks te geven om aan vast te houden maar wat meer ruimte van voor en naar voren rijden. Neusje mag er op de draf foto's vooral wel wat meer uitgereden worden. Verder vind ik je vriendelijk rijden, wel even.. je zadel is echt te klein voor jou. Je vriendin past er beter in, daar past nog een (kleine) hand achter, jij zit helemaal op de lepel en er nog verder overheen.

Bedankt voor de tips! Ruimte geven is soms erg moeilijk als ze ook al zo hard gaat.. Ik heb al niks in de handen haha.. en dan ook nog naar voren rijden, daar moet ik even mijn weg in zien te vinden. Maar we trainen er hard aan!
Het zadel heb je helemaal gelijk in.. ik ben bezig om mijn achterwerk te verkleinen.. haha dat is goedkoper dan een nieuw zadel..
Het is al een 18 inch.. wil eigenlijk niet groter op mijn paard gooien...

ZusJacobs

Re: In de wei aan het werk :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:21

Ik kan eigenlijk niet geloven dat dat al een 18 inch is, deze lijkt echt kleiner (17 inch). Jouw bibs is ook helemaal niet groot, is het echt echt een 18 inch? Wat je ook zou kunnen doen voor nu is beugels nog een gaatje langer en wat meer ín het zadel gaan zitten, nu zit je wat te ver naar achter wat het beeld ontzettend laat vertekenen.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 11:26

ZusJacobs schreef:
Ik kan eigenlijk niet geloven dat dat al een 18 inch is, deze lijkt echt kleiner (17 inch). Jouw bibs is ook helemaal niet groot, is het echt echt een 18 inch? Wat je ook zou kunnen doen voor nu is beugels nog een gaatje langer en wat meer ín het zadel gaan zitten, nu zit je wat te ver naar achter wat het beeld ontzettend laat vertekenen.

Ik kan het nog eens nakijken, maar volgens mij is het echt een 18 inch...
Het is een stübben excalibur met een heel weinig steun, wat ik nodig heb...
Ik kan proberen de beugels een gaatje langer te doen, ik heb vaak wat balans problemen en schuif idd nog wel eens te ver naar achteren.. Wordt aan gewerkt!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:59

Je tenen staan ook wat ver naar buiten gedraaid, of ik zie het verkeerd? (Ik heb namelijk nog van die wazige oogjes van het zwemmen... hmm :o)

esthertjeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:03

Leuk beestje kan lekker lopen zeg!!
Ik las al bij eerdere berichten van de tenen naar binnen draaien dus zal ik dat niet meer doen!
Wel bij de foto's waar de vriendin op zat.. leken de beugels wat aan de lange kant?! Kan dit kloppen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:07

het zadel is voor jou inderdaad niet geschikt, duidelijk te klein en jij gaat achterin je zadel zitten met lichtrijden. Misschien is de beugelophanging ook niet helemaal op de fijnste plek voor jou en zou dat wat meer naar achteren moeten?

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:22

opisop_shop schreef:
het zadel is voor jou inderdaad niet geschikt, duidelijk te klein en jij gaat achterin je zadel zitten met lichtrijden. Misschien is de beugelophanging ook niet helemaal op de fijnste plek voor jou en zou dat wat meer naar achteren moeten?

Misschien enig idee wat voor zadel wel geschikt zou kunnen zijn..?
Het moet een zadel zijn waar ik niet al teveel steun in heb en niet in een gedwongen houding wordt gezet..
Ik heb Fryso gehad, Rossner.. Wintec rijdt ik ook nog wel eens..
Het is een moeilijke zoektocht..

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:28

Je hebt echt een ontzettend leuk paard, en het ziet er helemaal niet slecht uit.
Ga zo door zou ik zeggen! :)

Idd, zoals meerdere zeggen, je zit heel erg ver naar achter op het zadel. Bijna op het puntje zelfs.

Succes! :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:59

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.