leuk dat je even komt kijken,
Casper is een 3 jarige ruin van Tolando en ik heb hem vanaf 2,5 jaar, we zijn rustig begonnen met longeren, werken aan de hand, dubbele longe etc. H ij is nu 3 weken onder het zadel en we doen lekker rustig aan we rijden om de dag ongeveer 20 min en doen dit 2 x per week in de bak de rest rijden we in het bos of op lange rechte zand paden. Casper is een pittig paard die erg voorwaarts is en echt plezier lijkt te hebben in het werk.
En nu over mij

Ik heb voordat ik casper heb gekocht al een flinke tijd niet echt gereden dus alles is weer even wennen, ik heb altijd jonge paarden gereden en heb M niveau gestart. ik moet erg wennen aan zijn bewegingen en het nieuwe zadel, ik ga vaak te ver op de lepel zitten
wat gaat er goed
* de ontspanning en aanleuning (vooral omdat hij nog jong is)
* de overgangen
* vertrouwen
wat zijn onze min punten
* casper is nogal heet en sensible en is soms dus wat heftig met rijden
* mijn zit dat zul je zo ook zien die is echt erg
* mijn rechter hand heeft een eigen willetje hier ben ik me van bewust en werk ik hard aan
* ik zit vaak of te ver voorover of achter over de combi nieuw zadel, nieuw paard, lang niet gereden doet dit geen goed
Al met al hebben we dus genoeg om aan te werken en dit doen we met plezier en rust.
hierdan nu de fotos
in stappen teugels op maat maken

draven heb eerst met langere teugel gedraafd

draven mag iets meer naar beneden

teugels op maat maken wou dit heel voorzichtig doen maar casper geeft er niets om

handen iets hoog

volte

handen weer iets hoog en val iets naar voren

volte we valen beide wat naar binnen

we hebben ook gegalopeerd en meer gestapt maar daar zijn geen fotos van dr stond een merrie met veulen naast de bak en die waren erg interesant voor de fotograaf

.