Ref een maand later....vooruitgang ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Ref een maand later....vooruitgang ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:54

Begin mei plaatste ik een topic over mijn eerste trainingsfoto's met Refony.
Ik ben nu een maand verder en 4 tot 5 x per week trainen verder. Inmiddels heb ik 4 privelessen achter de rug en ik merk aan alles dat er steeds meer klik tussen ons komt en dat ze beter reageert, steeds lichter in de hulpen. Desalniettemin wil ik natuurlijk graag weer opbouwende kritiek.
Inmiddels heb ik een nieuw zadel (vorige was wat klein) wat heel goed bevalt en fijner om mijn billen zit :-). Galop gaat ook steeds beter, we zijn van 2 a 3 stijve galopsprongen (eerder recht omhoog als vooruit) naar de bak rond galopperen in een ontspannen galop (overigens niet op de foto).

Mijn aandachtspunten:
- hakken omlaag (nb mijn rechterenkel is vorig jaar ernstig gebroken geweest, hier zitten 2 grote schroeven in en die kan ik niet helemaal uitdrukken, vandaar af en toe mijn voet ook te ver in de beugel...)
- benen op 1 plek
- handen ! (al gaat het al stukken beter)

arbeidsdraf
Afbeelding

halthouden; ontspanning is lastig, ze wil maar wat graag gaan lopen...
Afbeelding

middendraf proberen
Afbeelding

volte stappen rechtsom
Afbeelding

hier probeer ik haar wat naar binnen te stellen...
Afbeelding

na gedane arbeid....
Afbeelding

Jethafa

Re: Ref een maand later....vooruitgang ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:01

Ik heb je vorige topic helaas niet gezien, maar ik vind het er relaxt uit zien. Natuurlijk loopt ze nog niet helemaal ontspannen, maar ze laat aardig los (4e foto) en het ziet er vriendelijk uit. Let inderdaad op je voeten/hakken, maar ook op je onderbeen! Leg die niet te ver naar achteren.

Verder lekker door lessen en oefenen, heel leuk beestje!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:59

Ik heb je andere topic even opgezocht en ik vind dat er heel wat verbeterd is in een maand!
Het achterhandgebruik ziet er echt stukken beter uit. En de houding van jouw handen zijn ook flink verbeterd. Het is nog niet helemaal goed, maar dit geef je zelf ook al aan. Af en toe lijk je ook wat streng met je binnenhand, deze ligt dan vrijwel op je been. Maar je handen zien er wel een stuk minder 'zweverig' uit dan bij de andere foto's.
Verder vind ik dat je je paardje een stuk mooier is geworden :j
En nog een tip: ik zou de volgende keer de link van je vorige topic erbij zetten. Ik denk dat dat namelijk net iets makkelijker is voor de meesten.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 15:02

je hebt helemaal gelijk :-) Dank voor de tips. En de update: ze doet het echt super goed ! Ze is heel ontspannen en loopt ook lekker in de les. Fijn paardje hoor.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:06

Jeej wat ben jij vooruitgegaan! Vooral je handen, echt heel goed :)
Probeer met je binnenhand nog minder streng te zijn.
Paard loopt ook al veel fijner, ga zo door!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 15:31

ehm, hoe zet ik een link naar mijn oude topic... ?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:59

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 16:12

thnx

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:58

Wat een lekkere relaxte foto's :) probeer iets minder een holle rug te hebben :) iets meer op je kont gaan zitten...

Wat voor zadel ligt erop, en wat voor inchmaat? mag ook per pb, ik krijg de zadelmaker morgen en wil graag wat zadels als voorbeeld hebben... Jij bent misschien iets kleiner dan ik, maar je hebt wel ong. dezelfde bouw :)

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:56

het ziet er goed uit.
maar ik zal je voeten wat meer naar voren doen.
verder erg goed!!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:31

egt klasse dat jullie zo snel vooruit gaan zeg!!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:23

bedankt voor jullie reacties. Mijn been moet inderdaad wat meer naar voren (ik leerde vroeger (20 jaar geleden) altijd dat je been naar achter moest liggen, maar ik heb dat een beetje tot in het extreme doorgevoerd geloof ik ;-) Trainingspuntje dus !
Verder zijn we haar nu aan trainen dat ze wat korter in de hals gaat lopen, ik heb de neiging om de teugels vrij lang te houden (mijn tekortkoming). Ze laat zich graag sturen in de hand en je kunt haar dus ook makkelijk korter maken. Daar train ik haar nu op, alleen is het nog moeilijk om kort te worden en ook nog netjes in aanleuning te blijven en de oefeningen te doen. Oefening baart kunst !