Mientje@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liek_Volan

Mientje@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 18:18

Hallo iedereen!

Hier weer een topic van Mientje. Mien en ik zijn nu een maandje aan het rijden en hebben jammer genoeg nog geen les gehad, omdat ik examens heb nu. En dat is meteen te merken :( Volgende week dinsdag hebben we voor de eerste keer les! En dat is ook echt nodig. Ze is hartstikke braaf, maar het gaat echt slechter dan eerst :( Mien en ik zitten samen ongeveer op B niveau. Een B proefje zouden we in ieder geval makkelijk kunnen rijden. En Mien zelf heeft L2 gelopen en kan ook wat oefeningen van de M. Maar omdat ik dat niet kan ga ik dat ook allemaal niet te proberen, want ik ben veels te bang dat ik straks iets verpest. Dus wachten op lessen en volgend jaar lekker starten als alles goed gaat.

Mien heeft ineens fraaie streken gekregen met haar hoofdhouding. Ze gooit telkens INEENS haar hoofd in de lucht. Wat ik erg vervelend vind en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik heb er ook een foto van gemaakt. Ook als ik haar ga oppakken met ZOEF. Ja dit deed ze sowieso al, maar nu is het zegmaar extremer geworden. Misschien is het uitproberen? Ik weet het niet. We werken vooral aan tempowisselingen. Aangezien mevrouw nogal voorwaarts is. En nu dus ook aan de nageeflijkheid.

Hier komen de foto's

Voor het rijden
Afbeelding

stappen
Afbeelding

draf

Tenen naar binnen!
Afbeelding

Kijk hier het hoofd! Net een lama!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ga ik net wegrijden. Ik vind dat ze hier echt mooi vanachter vertrekt!
Afbeelding

Afbeelding

galop, jammer genoeg maar een foto
Afbeelding

knuffel
Afbeelding

mooi hoofdje alleen jammer van mijn hoofd, ik zat een beetje te dromen
Afbeelding

Nou dit waren de foto's weer. Ik zou graag tips willen!
En vooral over die 'lama' houding.

Groetjes,
Lieke en Mien!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:28

Prachtige foto's, houding in orde, probeer alleen soms rechtdoor te zien en niet naar het hoofd van je paard (ik weet het, dat is moeilijk!)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:28

Hoi, ik kan aan jouw foto's niet iets zien dat jij "fout" doet waardoor ze haar hoofd opgooit. Vaak is het wel een vorm van protest. Ik denk dat je er goed aan moet denken om de teugeldruk in je handen en armen licht te houden. Zodra ze haar hoofd opgooit, hou niet tegen maar blijf juist meegaan met je handen zodat ze geen enkele weerstand voelt. Wel geef je op het moment dat ze het doet flink beenhulp of doe iets met je stem (FOEI) zodat ze dat met elkaar in verband brengt. Verder vooral les nemen, een goede instructeur ziet meer dan wij van een paar foto's

TLNLSDB

Re: Mientje@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:53

mijn paard kon dat ook altijd zo lekker doen..
ik rijd haar dan altijd even extra vooruit vraag niet direct meer druk en wanneer ik haar even lekker voorwaarts rijd ontspant ze zich weer en kunnen we weer verder....

ik weet niet of het in joun geval het zelfde is...maar het is het proberen waard..

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 09:35

Bedankt voor de tips en de reacties!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:00

Wat een leuke foto's weer Lieke! Dat met haar hoofd omhoog
gooien gaat vast wel goedkomen als je weer gaat lessen
toch :) Verder ziet het er gewoon erg netjes uit. Jullie zijn
leuk samen. De een na laatste foto van onderen is erg mooi!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 16:52

Dank je Valerie! Ja je hebt gelijk. Dat komt da nwel weer goed. haha!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:07

:)

Tja commentaar zeggen ze hierboven al..
idd iets rechterzitten ;)

Maar wat een cool hoofdje heeft je paardje ;)

Op de voorlaatste foto, lijkt het begin van de bles, net het hoofdje van een Zeepaardje :)

Suc6 verder

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:11

ik vind het zeker niet verkeerd. Houding van jouw is in orde. Op die ene foto, ja idd daar moet je leren op anticiperen, door tijdig met je been in te komen.

Verder zijn jullie een leuke combinatie, dus dat komt helemaal goed. veel succes nog

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 09:32

Dank je voor jullie reacties!

CalvinenGino: Ja haha leuk he dat zeepaardje!

bulck: bedankt voor de tip!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:13

Mijn pony doet dat hoofd omhoog gooien ook wel.
Zei doet het dan omdat ik dan ergens mee bezig ga waar zei op dat moment niet heel erg veel zin in heeft.
Ze probeert er dan onder uit te komen.
Ze weet dat als ze haar hoofd omhoog doet dat ik dan de controle kwijt ben, en zet ze het op een rennen met haar hoofd omhoog.

Je moet goed onthouden, wij mogen niet aan hun mond komen (als ze nagevelijk zijn). Maar hun niet aan onze handen.

Hier boven word gezegt dat je dan moet gaan mee geven, en het oplossen met je been.

Uit ervaring weet ik dat je het best mag laten merken dat dat gewoon niet kan. Probeer het spelende wijs op te lossen. Even een ophouding, en probeer haar weer nagevelijk te rijden door vooral voorwaards te gaan. En probeer je handen niet vast te zetten tijdens dat moment.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:25

Dank je voor je tip! Ik ging net rijden en eigenlijk deed ik precies hetzelfde wat jij net zei en het hielp! Gewoon soms ook wat strenger, en toen ik haar strenger aanpakte ging ze ook niet meer met haar hoofd in de lucht. Ik denk toch dat het te maken heeft met uitproberen. Want aan het begin ging ik juist meegeven maar toen bleef ze heel de tijd met haar hoofd in de lucht lopen en dat had dus ook geen nut. Maar wat jij zei wel! Dank jewel!

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:44

misschien gooit ze haar hoofd omhoog omdat je de hele tijd door blijft vragen zodat ze aan de teugel loopt?? want dat probleem heb ik ook gehad .. als dat het is moet je dit doen : je paard aan de teugel vragen doet ze het dan ontspan je en wees je vriendelijk met je hand merk je dat ze omhoog komt geef je een kneepje bij en dan hoort ze weer in te zakken. Hopelijk kan je hier wat mee.

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 14:22

Dank je voor je tip! Maar haha ik doe juist het tegenover gestelde. Ik ben heel vriendelijk met mijn handen en ik hoef maar een klein beetje druk te vragen en het is zoef hoofd in de lucht. Ik heb vandaag les gehad en het ging nu een stuk beter!

mandy441

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:28

erg leuke foto's zeg en echt een leuke pony (en leuk dekje xD)

je kan je tenen iets meer naar binnen draaien (naar je pony toe)

is toch wat neter!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 13:08

Dank je voor je reactie!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:54

Mooi dat het hielp! Zulk gedrag moet je gewoon een beetje afstraffen. Ontspant zei zich daarna weer, geef jij de teugels weer wat losser zo dat er dan geen druk op komt te staan. Gaat ze weer er tegen in, geef jij wat druk op de teugels en een ophouding dat dat niet kan. Zo hebben ze snel genoeg door dat als ze nagevelijk blijven dat ze dan geen druk op hun mond hebben. :)

Liek_Volan schreef:
Dank je voor je tip! Ik ging net rijden en eigenlijk deed ik precies hetzelfde wat jij net zei en het hielp! Gewoon soms ook wat strenger, en toen ik haar strenger aanpakte ging ze ook niet meer met haar hoofd in de lucht. Ik denk toch dat het te maken heeft met uitproberen. Want aan het begin ging ik juist meegeven maar toen bleef ze heel de tijd met haar hoofd in de lucht lopen en dat had dus ook geen nut. Maar wat jij zei wel! Dank jewel!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:58

Ik zie dat jij gespannen bent in jouw onderrug. Heb je hier wel vaker last van?
Probeer voordat je gaat rijden je armen uitgestrekt naast je zetten en dan ronder bewegen, zoals een 'helicopter'. Hier wordt je los en soepel van en ga je je meer ontspannen in je onderrug.

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 20:08

Pip_Norman schreef:
Ik zie dat jij gespannen bent in jouw onderrug. Heb je hier wel vaker last van?
Probeer voordat je gaat rijden je armen uitgestrekt naast je zetten en dan ronder bewegen, zoals een 'helicopter'. Hier wordt je los en soepel van en ga je je meer ontspannen in je onderrug.

Ja dat klopt.. maar dat heb ik eigenlijk altijd. Ook buiten het rijden. Ik kan mijn onderrug niet ontspannen. Ook als ik gewoon loop heb ik een holle onderrug! Maar bedankt voor de tip!