Aaron @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Aaron @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 15:22

Hey hey Bokkers!

Aaron is een 14 Jarige haflinger ruin. Sinds maart zijn wij aan 't starten, ik heb nu 3 dressuur wedstrijden gehad en 2 winstpunten gehaald. Met springen zijn we ook gestart, en in 1 wedstrijd heb ik daar 2 winstpunten ingehaald. Ik ben daar dus ontzettend te vreden over! ;)
Ik ben benieuwd wat jullie van deze knapperd vinden! ;) En Als er tips zijn, van harte welkom. Maar hou het vriendelijk en opbouwend kritiek graag.
De foto's staan niet op volgorde!

Punten waar ik op moet letten
- Tenen naar voren
- Handen rechtop
- Rechtop zitten
- Goed naar voren kijken!
- been niet op trekken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor 't kijken!
Laatst bijgewerkt door liz op 29-05-10 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

lisanne112

Re: Aaron @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:33

ziet er leuk uit liz ( vooral die prachtige zonnebril hihi)

aaron dressuurknolliee!
je geef je punten zelf al aan je benen naar beneden enz.!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:34

Leuk beestje om te zien. Ik vind jou allen wat te groot... je beugels zouden eigenlijk een gaat langer mogen maar dan zit je waarschijnlijk de benen van t paard in de weg!
Daarnaast loopt ie op de meeste foto's weggedoken naar de borst... probeer het paard uit te schuiven en niet zo kort te houden.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:11

Ik zie dat hij altijd achter de loodlijn loopt

Dorindaikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:14

Probeer niet te veel naar voren te hangen, en op sommige foto's vind ik het lijken dat je niet egt in balans bent maar dat kan ook door de foto's komen.

Voor de rest vind ik het een leuk paardtje! :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:13

toppres :+:

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:14

Ziet er erg netjes uit.
Misschien een hele stomme vraag maar waar heb je dit paardje vandaan volgens mij ken ik hem namelijk :P

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:01

ik zou je beugels langer maken, je zit er nu heel raar op en dat siert het plaatje niet

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:06

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je juist déze foto's laat zien, want in je profiel staan zoveel betere! :)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:08

Allereerst, wat een leuke haflinger! En hij kan ook zeker goed beenwerk hebben.
Wat me wel opvalt is dat het lijkt alsof je niet je teugels met 2 vingers kan vast hebben, hij neigt naar zich zelf op te kroppen. Ik weet hoe lastig het is, ik heb ook een paardje met een korte nek. Maar probeer hem zo licht mogelijk te rijden en hem niet te laten op kroppen. Geef hem die ruimte aan de voorkant.
Veel succes hoor!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:12

Leuke foto's maar ik denk bij elke foto weer "geef hem aub 5 tot 10 cm meer teugel!!"

Je ziet dat ie best wil zakken, dan kan ie zn rug ook beter gebruiken. Je houd hem nu erg strak!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:11

Ligt je zadel nu niet net wat teveel naar voor?

Ziet er idd allemaal nogal 'zwaar' uit. Probeer de verbinding met je hand wat lichter te houden, denk dat je nu zelf wat teveel vasthoudt, waardoor je pony als reactie ook gaat vasthouden.

Hij loopt wel vrij actief, dus denk dat het beeld er wat fijner gaat uitzien met wat meer teugellengte. :)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:00

Nousa schreef:
Leuke foto's maar ik denk bij elke foto weer "geef hem aub 5 tot 10 cm meer teugel!!"

Je ziet dat ie best wil zakken, dan kan ie zn rug ook beter gebruiken. Je houd hem nu erg strak!

In mijn vorige topic werd gezegt dat ik mijn teugel korter moest pakken. terwilj ik hem idd eerst 10 cm langer had.
vandaar!

Maar bedankt voor de tips!

esthertjeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:59

Leuke foto's en leuke combinatie

Bij 1 foto zag ik dat je wat naar voren zit.. het kan zijn dat het door de foto komt omdat deze van zijkant/achterkant is genomen! Maar de rest ziet er goed uit!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:05

Hoi :)

Ik vind het een hele leuke pony maar ik vind dat je hem ontzettend kort in de hals rijd. Geef hem eens wat ruimte joh! Het ziet er zo opgekropt uit.

Ook moet je echt nog wat aan je houding doen. Je trekt je benen op en je zit ontzettend naar voren op sommige fotos! Probeer dat mee te nemen.

Voor de rest zitten er zo te zien echt wel goede stukken tussen! :j

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:08

LiVetime schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je juist déze foto's laat zien, want in je profiel staan zoveel betere! :)

Hier ben ik het wel mee eens. De foto's in je profiel laten veel meer ruimte in de gangen zien. Verder vind ik die foto's een ontspannen beeld geven. Nu loopt hij achter de teugel. Je hebt waarschijnlijk op zo'n moment geen aanleuning? Als ik die foto's bekijk zou ik niet zeggen 'teugels korter' maar je handen wat meer dragen, dan heb je meer ruimte om je hulpen te geven.

Ik vind het wel een leuke Hav hoor!!

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:06

Lies21 schreef:
Leuk beestje om te zien. Ik vind jou allen wat te groot... je beugels zouden eigenlijk een gaat langer mogen maar dan zit je waarschijnlijk de benen van t paard in de weg!
Daarnaast loopt ie op de meeste foto's weggedoken naar de borst... probeer het paard uit te schuiven en niet zo kort te houden.

Tja... ik ben het hier helaas mee eens....
Ik vind dat je heel groot oogt voor je pony, maar ik moet zeggen dat je haar wel redelijk voor elkaar hebt.
Ze loopt ontspannen en heeft een lekker schuimbekkie en het lijkt of ze ook wel actief loopt.
Alleen in de galop moet je haar nog iets meer bij elkaar houden (zoals op deze foto lijkt)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 16:27

klopt! In de galop vind hij ook nog erg moeilijk. Hij wilt ook heel gauw, te hard. Dit heeft ie ook wel in de draf.
Bedankt in iedergeval voor je reaectie

mijn pony is 1.41 en ik ben 1.68.
Ik heb eerlijk gezegt nog nooit gehoord dat ik te groot ben.

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:56

hmm heb je vorige topic niet gezien :). Maar je ziet dat hij best je hand wil volgen en wanneer je dat toestaat kan hij ook zn rug gaan gebruiken.

Ik weet zelf hoe moeilijk het is hoor ;) Jullie zijn in ieder geval een leuk team

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 18:33

haha, dankjewel! ;)
Ik ga er aan werken! :D

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:56

hee liz!
leuke foto's hoor! en je past nog makkelijk op aron:) gewoon door gaan hoor! en die zonnebril hea:P haha. eb die galop mag wel even wat actiever! voor de rest ziet het er wel goed uit!

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:52

tenen naar binnen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:09

LiVetime schreef:

Ik vind het juist goed dat er ook eens foto's worden geshowt die niet perfect zijn. ;)

Ik vind het er netjes uit zien, let wel op je houding en de halshouding van je pony. Neusje mag er wat meer uit!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:17

Perfecte foto's bedoel ik ook niet hoor.
Maar als ik in de foto's in dr profiel kijk dan zie ik dat ze best weet hoe ze haar dier lekker moet laten lopen en vind het dan jammer dat dat op deze foto's niet naar voren komt :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:05

Spiekte even in profiel.
Hm opzich zie ik de fotos in het topic duidelijk terug in de foto's in het profiel (Rijtechnisch).
Vind persoonlijk dat de zelfde problemen naar voren komen.