Kringwedstrijd @ Joure/Broek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

Kringwedstrijd @ Joure/Broek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 17:59

Kring wedstrijd @ Joure

Tips! & complimenten zijn heel erg welkom.

Voor diegene die het wil weten.
Springen eerste parcour uitgebeld door 3x weigering
Springen tweede parcour 2x wiegering maar rond
Dressuur eerste proef 175 punten
Dressuur tweede proef 160 punten
'& van die punten telling van dressuur snap ik niks want het was een prachtige proef kreeg super veel complimenten en dan zulke punten -O- Nou jaa.. volgende x beter

1 spring foto <3

Afbeelding

'& dan de dressuur

Afbeelding

Jaa, ik weet het ik moet me voeten beter uit drukken.
Afbeelding

Deze foto staat ook op hyves met een prachtige mooie zelf verzonnen verhaaltje:
1.Wij zijn niet de beste
2.Wij zijn niet groots
3.Wij zijn niet hoe wel eigenlijk graag ook wel willen zijn.(hoog in niveau '& veel prijzen)
4.Wij zijn niet hoog in niveau
5.Wij springen niet hoog
6.Wij winnen eigenlijk nooit wat
7.Wij halen niet altijd hoge punten
Wij zijn dat allemaal niet,!!!

Maar wat wij wel zijn is 1 team, samen sterk!
Niemand daar tussen.. Want met de plezier gaan wij verder niet met de winst

IkHouVanJou!
Naomi,,

Afbeelding

Even terug op de wedstrijd foto's!

Fotó's gemaakt door http://www.ikzaghet.nl

Afbeelding

Afbeelding

Ik was ffe aan het klooien met de teugels :P
Afbeelding

Tja dat hoofdje is een beetje raar ik combinatie met die hals :?
Afbeelding

'& dan de laatste wedstrijd foto! *-:)
Afbeelding

Nou ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen ?
'& kom maar op met die Tips! en complimentjes, want ik doe er altijd wel wat mee +:)+

Daaag! _/-\o_

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:01

Leuke pony!
Probeer rechtop te zitten, je maakt je rug ef en toe hol.
Probeer ook je hakken uit te drukken.
Wie is er online
voor de rest is het netjes ;)

Elise95

Re: Kringwedstrijd @ Joure/Broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:04

Leuk hoor.
Probeer het paard er door heen te rijden. Dat is waarschijnlijk ook de reden voor je punten, wat ik eigenlijk ook wel begrijp.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 18:07

ponylove1995 schreef:
Leuk hoor.
Probeer het paard er door heen te rijden. Dat is waarschijnlijk ook de reden voor je punten, wat ik eigenlijk ook wel begrijp.

hoebedoel je er door heen rijden ?

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:12

Ze bedoeld hiermee dat je de pony wat meer door de rug mag laten lopen, zodat het hoofdje gaat zakken.. Zo krijg je hem/haar nageeflijk en aan de teugel.. Echter is dit nog niet nodig voor de B, maar voor de controle en ontspanning is dit wel prettig.

Heb je een B-proef gereden? Dan vind ik persoonlijk de punten ook aan de lage kant, want het is in de B niet verplicht om je pony aan de teugel te hebben. Nette figuren rijden en de basis beheersen moet dan voldoende zijn om een leuke winstpunt te halen

Verder vind ik het een superleuke pony!
Veel succes samen

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 18:14

Wendy89 schreef:
Ze bedoeld hiermee dat je de pony wat meer door de rug mag laten lopen, zodat het hoofdje gaat zakken.. Zo krijg je hem/haar nageeflijk en aan de teugel.. Echter is dit nog niet nodig voor de B, maar voor de controle en ontspanning is dit wel prettig.

Heb je een B-proef gereden? Dan vind ik persoonlijk de punten ook aan de lage kant, want het is in de B niet verplicht om je pony aan de teugel te hebben. Nette figuren rijden en de basis beheersen moet dan voldoende zijn om een leuke winstpunt te halen

Verder vind ik het een superleuke pony!
Veel succes samen

jaa, ik rij in de B & heb daar nog maar 2 winspunten.
Ja dat snapte ik ook niet want het was ook allemaal nette figeruen & op de bordjes duss... ???

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:16

Wendy89 schreef:

hoeft indd niet verplicht aan de teugel te lopen maar de ontspannenheid en losgelatendheid door het lichaam is wel belangrijk.

ik heb het idee dat je pony niet helemaal ontpannen loopt
misschien is het handig voor je om wedstrijd gericht les te krijgen

wil je echt hoog scoren dan moet je pony gewoon wel aan de teugel lopen

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:50

jullie zijn een leuke combi :j

aller eerst zal ik beginnen met je houding, ga lekker op je bibs zitten en schouders wat naar achteren,
dan heb je je pony al veel beter en sneller onder controle. Want als je naar voren valt kan je pony
dus versnellen en dat is niet de bedoeling, het moet op 1 tempo blijven :j

Verder zou ik hem wat meer actiever maken van achteren, en van voren een beetje 'tegenhouden' of terwijl
wat opsluiten zodat het neusje naar beneden gaat en het veel ontspannender oogt voor de jury en dus
hogere punten zult krijgen :)
Je ziet al snel dat de wpen worden gegeven aan de mensen die hun pony bijmekaar rijden en zich concentreren
op elk pasje van hun paard en zo dus in kunnen grijpen wanneer het nodig is met maté.

succes verder :D

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 11:09

_Bitje_ schreef:
jullie zijn een leuke combi :j

aller eerst zal ik beginnen met je houding, ga lekker op je bibs zitten en schouders wat naar achteren,
dan heb je je pony al veel beter en sneller onder controle. Want als je naar voren valt kan je pony
dus versnellen en dat is niet de bedoeling, het moet op 1 tempo blijven :j

Verder zou ik hem wat meer actiever maken van achteren, en van voren een beetje 'tegenhouden' of terwijl
wat opsluiten zodat het neusje naar beneden gaat en het veel ontspannender oogt voor de jury en dus
hogere punten zult krijgen :)
Je ziet al snel dat de wpen worden gegeven aan de mensen die hun pony bijmekaar rijden en zich concentreren
op elk pasje van hun paard en zo dus in kunnen grijpen wanneer het nodig is met maté.

succes verder :D

Okee bedankt voor de tips!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:10

He wat een leuk stelletje zijn jullie! Heerlijke pony heb je, echt een leuk ding.

Zie je die foto waarvan je zelf zegt dat je je hakken optrekt? Inderdaad, niet je hakken optrekken ;) Maar daar heeft ze een ontspannen hoofdje. Op de laatste paar foto's zie je dat jij een beetje rommelt met de teugels, niet zo netjes recht op zit, en daar is haar hoofd dus ook wat gespannen (neus naar voren, hoofd omhoog, nek een beetje hol).

Probeer dus (dat is best lastig) overal tegelijk aan te letten. Belangrijk is natuurlijk dat je hier thuis op oefent. Vooral je houding is heel belangrijk, zodat je pony niet door jou in de weg gezeten wordt! Dus je hakken uitdrukken, netjes op je billen gaan zitten, dan zit je meteen een stuk rechterop. Je schouders naar achteren en je handen en armen ontspannen. Als dat goed lukt, gaat de rest een stuk beter!

Heb je op jullie manege of bij je instructrice de mogelijkheid om een keer een zitles te nemen? Dat is een les aan de longeerlijn, waarbij jij alleen maar hoeft te oefenen met netjes zitten en je evenwicht bewaren. Je valt namelijk soms voorover (laatste foto's), waardoor je je teugels natuurlijk niet meer zo netjes kunt houden.

Heel veel succes en een mooi verhaal heb je geschreven. Zo is het maar net, en als je veel oefent gaan jullie zeker ook nog eens met die punten naar huis. Veel oefen plezier!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:14

Het is helaas wel nodig voor de B om je pony aan de teugel te rijden.
Natuurlijk hoeft dit nog niet perfect te gaan,maar bij jouw galop foto's is je pony duidelijk tegen de hand.
Als het goed is moet dit ook op je protocol terug te lezen zijn.
Jammer,want jullie zijn een leuke combinatie.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:52

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.