Amelia (v. Argentinus) rijden, springen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Amelia (v. Argentinus) rijden, springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:48

Eerste topic van Amy en mij.
Amy is een 7 jarige merrie van Argentinus, zou voorheen M gesprongen hebben.
Ik ben nu vooral bezig aan de basis. Rust in d'r kop, lekker aan elkaar wennen.
In de 'training' probeer ik vooral meer lengte en contact te krijgen aan d'r mond. Ze ontspant nu redelijk, alleen wil ze zo nu en dan nog wat te diep en er achter kruipen. In de galop valt ze nogal uit elkaar, en ga ik voorover zitten, hier moeten we ook beide aan werken.
Al met al zijn we wel op een B niveau, maar er kan nog genoeg aan gesleuteld worden.

Meet Amelia:
1.
Afbeelding

2. Draven rechterhand, hier loopt ze opzich fijn, maar raak ik net het contact aan de binnenkant kwijt.
Afbeelding

3. Drafje rechterhand, ook fijn, buitenhand kom ik net te streng in.
Afbeelding

4. Drafje linkerhand
Afbeelding

5. Drafje linkerhand, dit is zo'n moment waarop ze d'r kaak loslaat, maar meteen te diep komt, en kantelt.
Afbeelding

6. Drafje linkerhand
Afbeelding

7. Drafje rechterhand
Afbeelding

8. Galop rechterhand, loopt ze eigenlijk ook fijn, nu ik nog op mn billen zitten. ;)
Afbeelding

9. En dit is dus het probleem, voor omlaag gaan en achter er uit laten vallen.
Afbeelding

10. Ik weer. :o
Afbeelding

11. springen, mijn houding. |(
Afbeelding

12. Ben blij dat paard iig weet hoe het moet. :o
Afbeelding

13.
Afbeelding

kleinvosje

Re: Amelia (v. Argentinus) rijden, springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:54

Hmm, sorry, maar ik moet zeggen da tik het er niet heel goed uit vind zien. Het paard loopt constant achter de loodlijn, maakt zich lis van de teugel, en krult zich te veel op. De achterhand is ook niet super actief vind ik. Probeer van de voorkant af te blijven, rijd haar van achteren naar voren naar je hand toe, met meer lengte in de hals.
Verder je zit: Je trekt je rug hol, dat gaat op den duur pijn doen. Recht houden dus, en dan ook rechtop zitten! Als je dressuur rijdt, mogen je beugels ook wel langer! Je springzit vind ik wel goed, je geeft het paard goed de ruimte!

Last but not least: CAPOPJEKOP!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:55

Hee Mel!

Je geeft zelf al aan waar je aan moet werken maar probeer haar wel wat meer van achter naar voor te laten lopen zodat de motor aangaat en ze van voor er niet maar zo achter kruipt. :)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:01

Foto 12 vind ik er verschrikkelijk eng uitzien zo zonder cap := Probeer je handen rechtop te houden (niet naar binnen gedraaid) en je bekken iets te kantelen, kont niet naar achter zegmaar :+ Verder; heel gaaf paard!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:03

Leuke foto's zeg :D!

Maar waar is je cap?? Levensgevaarlijk hoor!

Verder ziet het er netjes uit, komt wel goed met jullie. Lekker naar voren blijven rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:07

Olga88 schreef:
Leuke foto's zeg :D!

Maar waar is je cap?? Levensgevaarlijk hoor!

Verder ziet het er netjes uit, komt wel goed met jullie. Lekker naar voren blijven rijden!

Dankje mevrouw de fotograaf/groom. :+

Cap is eigenkeus. ;)
Het achter de teugel kruipen is idd een groot probleem, maar ben allang blij dat d'r hoofd omlaag gaat, voorheen gooide ze erg veel haar hoofd omhoog, en dit is gelukkig al zo goed als verholpen. Nu het ontspannen gaat zijn we dan ook echt wel bezig met de lengte in d'r hals, alleen gaat dit niet in 1 keer. :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:15

Hey dat ziet er errug springerig uit! :P

Ik heb het idee dat je wat je wat meer op rust moet gaan rijden, de meeste springers worden nogal snel heet en die rust heb je nodig om de boel bij elkaar te houden.
Ruggebruik is natuurlijk ook heel belangrijk, ik denk dat je je paard véél meer op lengte moet gaan rijden, dan gaat hij pas goed zijn rugspieren gebruiken, nu loopt hij onder het werk vandaan en wordt zo niet leniger.
Vandaar het achter de teugel komen en het kantelen, rij hem liever niet te rond, eerder te lang.
Goeie oefeningen daarvoor zijn volte openen/sluiten, contra stelling schouder binnenwaarts enz.
Om hem rustig te houden veel korte stukjes stappen tussendoor, om weer de ontspanning op te zoeken.
Zelf goed op je kont blijven zitten en je benen lang maken en niet teveel naar achter leggen.
Doe je iets met les want dat zou echt goed voor jullie zijn!

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:48

Ik ben het eens met mirandafuego, ook een tip is om gewoon van het hoofd 'afteblijven' en gewoon naar voren rijden. Tuurlijk is cap een eigen keus maar ik zou het altijd doen! Mocht er wat gebeuren en je valt met je hoofd op die staanders? levensgevaarlijk ! Voor de rest vind ik het een leuk paardje <3 ik denk dat als jullie wat meer oefenen het zeker wel goed komt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:30

Ik vind vooral je handen erg storend. Je hebt ze zowat op je bovenbenen. Probeer je handen dus wat hoger te houden. Verder sluit ik me aan bij wat er reeds gezegd is.
Wel een leuk paard!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:09

kleinvosje schreef:
Hmm, sorry, maar ik moet zeggen da tik het er niet heel goed uit vind zien. Het paard loopt constant achter de loodlijn, maakt zich lis van de teugel, en krult zich te veel op. De achterhand is ook niet super actief vind ik. Probeer van de voorkant af te blijven, rijd haar van achteren naar voren naar je hand toe, met meer lengte in de hals.
Verder je zit: Je trekt je rug hol, dat gaat op den duur pijn doen. Recht houden dus, en dan ook rechtop zitten! Als je dressuur rijdt, mogen je beugels ook wel langer! Je springzit vind ik wel goed, je geeft het paard goed de ruimte!

Last but not least: CAPOPJEKOP!

Preciezer kan ik het niet formuleren.

mooi paard dat zeker! ;)

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:27

Ik vind het er erg gespannen uitzien. Probeer echt op je billen te blijven zitten en niet naar voren te kantelen.

Wat ik niet snap wel een hulpteugel erom en dan geen cap? Hulpteugel is misschien nodig kan ik niet over oordelen, maar waar is dan je cap?

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:29

Let op je handen. Goed voor je houden, nette vuisten rechtop. :)
Verder ben ik het eens met de rest van het commentaar. :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:47

Leuk dier heb je daar!

wat al gezegt is,hij kruipt achter de loodlijn, zet hem is op de volte en laat je teugels ontspannen met heel licht contact, vul die ruimte die je van voor hebt op door wat naar voren te rijden,die ruimte dus op vullen vanuit achter met je been, Kan heel goed helpen om de neus meer op de loodlijn te krijgen :)

springen ziet er netjes uit!

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:29

Mooi

Maar springen zonder Cap??!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:32

cap op en beenbescherming vind ik....

je springhouding vind ik niet slecht :)