wedstrijd Druten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annaenbowy

wedstrijd Druten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:40

afgelopen pinkstermaandag had ik een wedstrijd in Druten. verwachtte er eigenlijk niet zoveel van omdat ik door het warme weer die week lekker buiten had gereden omdat ik dat eerlijker vond dan die zware bak in die hitte. maar toch gegaan en natuurlijk weer erg vroeg op, inknotten en hup de trailer in. Erg fijn terrein! maar wel erg veel prikkels voor bowy dus toen ik erop stapte was het een en al drukte en de ontspanning was er daarom jammergenoeg wat minder, moest mezelf even overwinnen maar heb hem toen aan het werk gezet en toen ging hij eigenlijk best lekker lopen! Had op het grote inrijterrein tussen de vele paarden niet gegalopeerd om hem niet opgefokt te maken, heb hem daarom in de 1e proef (teveel) zitten te controleren, hij liep daarom gespannen hij heeft dan ook wel eens de neiging om zn mond een beetje open te doen, thuis doet hij dit nooit/nauwelijks maar als hij gespannen is doet hij het soms. ik had de jury na afloop gesproken en die zeiden dat ik erg net had gereden! :) alleen door de spanning en de mond miste ik heel veel punten. Toen ik de coupon zag, had ik op 7 onderdelen een 5 gekregen daarvoor. wel jammer maar alsnog 180 punten en ik geef de jury zeker gelijk.
met de 2e proef had ik het commentaar meegenomen en heb minder gecontroleerd gereden, met stillere hand. Toen liep hij ook ontspannen, en 190 punten en een 4e plek van de 20! was heel erg tevreden vooral omdat hij heel erg druk was en ik op het punt stond eraf te stappen omdat ik dacht dat het toch geen zin zou hebben haha maar heb doorgezet met resultaat! nu ook alweer B+8 in 4 wedstrijden :)

verbeterpunten:
- handen NAAST elkaar :P
- schouders rechter en armen naast mn lichaam houden
- onderdelen nog netter afwerken en rust in de proef houden

losrijden
op de achtergrond zie je dus een paar van die prikkels :P
Afbeelding
Afbeelding
in de proef
vind dit een mooi plaatje alleen die handen!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

er waren ook foto's gemaakt door RSV fotografie, en we hebben er een besteld. ben ook erg blij met deze foto, bowy begint er steeds beter uit te zien en galop is niet ons sterkste punt maar vind dat hij hier de achterhand er nog best goed onder heeft.
Afbeelding
braaf paard :D
Afbeelding
<3
Afbeelding
klaar en tevreden!
Afbeelding

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Laatst bijgewerkt door annaenbowy op 26-05-10 19:00, in het totaal 2 keer bewerkt

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:45

oeef.. die handen. maar dat zeg je zelf al,probeer ze recht op te houden ipv piano spelen op je paard!
probeer je tenen iets meer naar binnen te houden!
verder ziet het er netjes uit!
mooibeestje trouwens! :D

MirandaMalik

Re: wedstrijd Druten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:19

Leuke combi!
Jammer dat jullie beiden dan wat gespannen worden op de wedstrijd, wel logisch natuurlijk!
Gewoon veel doen, en thuis proberen hoe je dit zo snel mogelijk op kunt lossen, zodat je op een wedstrijd voorbereid bent!
Probeer dan ook niet teveel op het koppie te focussen, handen wat meer dragen en naar voren kijken, niet naar het koppie.
Dan voelen hoe je het doet met je handen, als jij constant aan die ontspanning denkt, doet je paardje vanzelf zijn koppie goed.
Die galopfoto is heel mooi!

esthertjeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:15

Hee wat leuk!
Bekend terrein! haha
Klopt zijn inderdaad veel prikkels zo langs de v. Heemstraweg. Maar daar leert een paard van!
Gefeliciteerd trouwens met het behalen van je prijs en winstpunten.
Leuke combinatie! Ik zag inderdaad dat je je handen wat ver uit mekaar hebt probeer hier inderdaad op te letten!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:45

Leuke combi zijn jullie, wat een leuk paard!!
Commentaar geef je zelf al, enne... ik heb nog wel een aantal jassen over ;) Teentjes naar binnen he ;)
Ik had altijd last van het te ver uit elkaar houden van mijn handen, en heb toen een aantal weken met een elastiek om mijn polsen gereden. Misschien is dat een idee?
Succes in ieder geval! Jullie komen er vast wel :)

annaenbowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 21:42

hier is het filmpje van de 1e proef (180 punten), krijg je toch een beter beeld
punten:
- de galop is te overhaast, en wel meerdere stukken
- ik snij de hoeken en hoefslag zo af omdat ik daar op een andere wedstrijd een keer uit ben gereden dus wilde het risico niet lopen en de jury heeft het niet eens echt gemerkt :o
- verder zelfde commentaar als hierboven

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:16

Ik heb je boevenstaande filmpje even bekeken :) Middenstap mag je hem wat meer teugel geven,ik vind hem nu nog teveel versnellen. Ik vind zijn tempo in het algemeen heel fijn ,vooral de galop,maar je gaat wel met contra stelling door de hoeken en wendingen heen. Ik hoopdat je dat in je training niet doet? zelf heb je erg wiebelende benen, en stuw je heel erg met doorzitten, gewoon ontspannen maar aanspannen van je buikspieren en je gaat ws al een stuk minder stuwen :)

Leuke pony heb je daar!

annaenbowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 09:51

ja contra stelling klopt, dit deed ik om hem richting de hoefslag te houden, hij wilde namelijk afsnijden, en ik wilde hem eigenlijk gewoon binnen de bak houden haha ;) maar thuis doe ik dit niet nee, ik moet gewoon nog erg wennen aan geen omheining laat maar zeggen.
bedankt voor je commentaar kan er zeker wat mee!
2e proef ging overgens een stuk beter, heb hier alleen helaas geen filmpje van!

xninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:21

ziet er leuk uit !