Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zelf geef je aan dat je niet genoeg ervaring hebt en dan kan een jonge merrie zich best van haar dominante kant laten zien. Het is goed dat je zelf al eraan denkt haar in training te zetten, persoonlijk denk ik ook dat dat het beste is als ze lichamelijk helemaal 100% is. Je kan het zelf thuis oplossen maar het is wel fijn om daar iemand bij te hebben die echt de ervaring en kennis heeft om dit aan te kunnen pakken. Sommige stallen waar je je paard in training kunt zetten staan er ook voor open om samen met het baasje de problemen aan te pakken, dus ik zou zeker een stal zoeken die dit zou willen doen samen met jou. Op deze manier leer je zelf een hoop bij en kan je zelf ook ingrijpen wanneer ze even een terugvalletje heeft bijvoorbeeld
Ook zou ik een stal zoeken waar geduld en rust voorop staat, met een harde aanpak kom je vaak niet verder, integendeel zelfs. Wees blij met minder als het op paarden aankomt, ze proberen het echt wel voor je alleen snappen ze soms nog niet wat goed en fout is. Helaas ben ik niet bekend met stallen in de omgeving die jij zoekt, maar hoop dat je iets geschikts vind!
ponylove1995 schreef:Mischien hoort het gewoon bij een 5 jarige. Die horen ook wat pittig te zijn.
Quir schreef:Sassol: Ik neem aan dat een paard gewoon netjes rond proberen te rijden, echt niet te veel gevraagd is voor dit paard. Ze rijd het dier echt heel erg netjes, rustig en vriendelijk. Daar is niets mis mee, ze trekt, schopt en plukt absoluut niet aan het paard en zit haar ook niet in de weg.
Verder vermoed ik niet dat ze iets lichamelijks mankeert, het zadel ligt goed en haar tanden worden nagekeken. Verder doet ze het aan de longe ook, zonder iets er op of om.
aeolusnr1: Je hebt makkelijk praten, verkeerd bezig. Zij staat echt niet na één training stil, we hebben haar zover gekregen dat ze op een gegeven moment even stil staat als we op stappen. Echter 10 minuten later of de volgende keer, begint ze gewoon weer opnieuw. Verder heb ik echt wel de ervaring met (vooral jonge) paarden en weet dus ook zeker dat dit niet in één keer opgelost is.
Zoals jullie dus merken ken ik paard en ruiter.![]()
Heb haar een paar keer gereden en krijg haar na verloop van tijd wel wat rustiger, maar ze protesteert bij mij ook flink. Zeker de eerste stappen die ze moet.