Het paard waarop ik ingedeeld was is Bram. Ik heb vorig jaar één keer een parcoursje gesprongen met Bram en ik was verliefd. Ik vind het zo'n onwijs cool paard... We hebben echter geen ervaring, niveau, hoe je het ook wilt noemen, samen. Onderstaande filmpjes waren de 3e keer dat ik Bram reed, dus +- 2 uur rij-ervaring.

Bram is een tank van een paard en hij springt graag. Hij wil af en toe zijn pootjes laten hangen, maar je merkt wel aan hem dat ie het leuk vindt. Grootste probleem is dat hij sterk is, hoewel ik er niet heel veel problemen mee heb. Bram kan in elk geval zeker een B-parcours springen en ik denk nog wel een stuk hoger ook.
Vroeger heb ik in de training met mijn eigen paard op M-niveau gereden, officieel B. Dat is echter 10 jaar geleden en ik heb jaren niet gesprongen. Ik spring sinds een jaar weer wat hier en daar, maar niet echt fanatiek.
Genoeg gepraat, de filmpjes.
Op mijn kont zitten blijft een probleem... Ik zie dat ik echt behoorlijk de neiging heb om in verlichte zit te blijven staan.
En ik ben vrij streng in mijn hand af en toe...Ik was Bram na het lijntje van 3 (7, 8a en 8b) kwijt en de bocht naar 9 was even heel lastig, vooral toen Bram hindernis 2 zag.
Dus dat was even omtrekken...
En daarna uiteraard een balk, eigen schuld.Ik vind dat je hier toch wel al een verbetering ziet tov het eerste filmpje. En ook dat ik teveel de neiging heb om voor de sprong al in verlichte zit te gaan zitten - zie hindernis 10.

Ik zou heel graag feedback krijgen. Ik heb al zolang geen springles meer gehad en helaas is het op de manege waar ik rij ook niet echt mogelijk. Dus... Wat kan beter, hoe ga ik dat doen, ect.
voor de rest leuk paard!
Ga thuis meteen kijken!
En die tenen, dat is al een eeuwenoud probleem...