Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Azmodania schreef:Ik denk dat je teugelprobleem vanzelf oplost als je je benen goed houdt.
Het klinkt alsof je nu spanning (verkeerd soort) in de buiging van het paard maakt door je benen.
Paard reageert door er onder uit te willen en vervolgens heb je het teugelprobleem.
Beste lijkt me om heel bewust op te letten wat je met je zit en benen op rechts anders doet dan op links.
Kennelijk is er een verschil en hopelijk kan je het snel oplossen door je hulpen op rechts te spiegelen aan die op links.
Het kan ook komen omdat je bijvoorbeeld in je ene been zelf soepeler bent.
Dat kan je ook zo thuis testen .
Bijvoorbeeld door op je handen te gaan zitten met je benen makkelijk beweegbaar.
Dan doe je voor zover dat gaat hulpen voor travers, of voor keertwending of schouderbinnenwaarts.
Goed voelen of het voor links/rechts gelijk gaat.
Hoop dat je er wat aan hebt.

WildHorsess schreef:Bijvoorbeeld door op je handen te gaan zitten met je benen makkelijk beweegbaar.
Wat bedoel je hiermee ?

kimmie88 schreef:Maar ik neem aan dat je instructrice hier zelf het beste op kan antwoorden, aangezien het bij haar wel lukt en ws ziet wat er bij jullie dan niet lukt/verkeerd gaat.
Wat zegt zij zelf erover?
aeolusnr1 schreef:Wees blij dat je een goede instructrice hebt, er zijn er echt niet zo heel veel die een travers trachten aan te leren aan beginnende ruiters.
Ook ik vind dit een basis oefening, en zou dus al van in het begin moeten geoefend worden, maar idd soms denk je van jezelf "dit leer ik nooit" maar geloof me , blijf bij het systeem, geloof in je instructeur, en vooral heel veel blijven oefenen, uiteindelijk zal het je wel lukken.
Onderschat deze oefening niet, dit is zeer belangrijk, maar let er wel altijd op dat wanneer je dit gaat proberen je paard nageeflijk moet lopen in "hoofd-nek-hals" als dit niet zo is dan eerst daar weer aan werken voor je verder doet met iets anders.
succes verder.