Beauhendowns Rockefeller @ work in karamel setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

Beauhendowns Rockefeller @ work in karamel setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 20:58

Afgelopen zondag ging ik nog eens naar de pony toe. Ik dacht bij mezelf, het is ongelooflijk warm, dus nu is hij loom van de hitte en kan ik hem eindelijk eens rustig aan het werk zetten, op mijn tempo! Nou niet dus. :)) Meneer was ongelooflijk heet, en hoe langer ik reed, hoe heter en sterker hij werd. Ik kon hem dus niet bepaald fijn bewerken, maargoed, er zitten leuke foto's bij!

Rockefeller is 8 jaar en we trainen op niveau M/Z. Punten waaraan we moeten werken zijn vooral het schakelen, ik schakel veel om hem op zn kont te houden en dat is geen probleem, maar hij word hier erg heet van en dan is het moeilijk om de rem er een beetje op te houden. Verzamelen wordt dan erg moeilijk. Bij het wijken moet ik opletten dat ik niet teveel stelling ga vragen. En tenslotte moet ik heel erg opletten waar mijn armen heen gaan onder het rijden!

De eerste reeks foto's zijn uit een filmpje, dus de kwaliteit is niet zo denderend. De foto's van het uitstappen (onderaan) zijn wél mooi :) Ik heb ze een beetje te klein geupload, maar heb geen zin om ze nog eens opnieuw te doen, dit was al zoveel werk :P

Afbeelding
#1 Verzamelde draf

Afbeelding
#2 Door de bocht

Afbeelding
#3 Wijken

Afbeelding
#4 Even flink bij elkaar rijden

Afbeelding
#5 Middenstap (en hij had even een aai verdiend)

Afbeelding
#6 Verzameling was soms ver zoek :roll:

Afbeelding
#7 Hooo maar pony

Afbeelding
#8 Vertrek strekken, hier wordt hij vaak heul erg enthousiast, zoals je kan zien :))

Afbeelding
#9 Strekken

Afbeelding
#10 Nog even stappen

Afbeelding
#11 Keertwending links

Afbeelding
#12 Contragalop

Afbeelding
#13 Contragalop van dichtbij

Afbeelding
#14 Aansprong na een eenvoudige wissel

Afbeelding
#15 Nog een keer strekken

http://img245.imageshack.us/img245/7847/rocker22.jpg
#16 En weer terugschakelen

http://img686.imageshack.us/img686/4716/1001481a.jpg
#17 En uitstappen!

http://img199.imageshack.us/img199/3329/1001482j.jpg
#18 Ik had het heel erg warm :')

http://img525.imageshack.us/img525/2248/1001483u.jpg
#19 Dat geweldige koppie <3

http://img708.imageshack.us/img708/3577/1001484r.jpg
#20 Bràààve pony :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 26-05-10 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:03

Sorry maar ik vind het een hoop getrek en gesleur. Ziet er niet vriendelijk uit, pony is een hoop spanning. Normaal dat hij zo heet wordt dan, hij krijgt pijn en wil alleen maar sneller om daaraan te ontsnappen.
Leer je pony te laten ontspannen, het bespaart je een hoop last.

Tatt_x

Re: Beauhendowns Rockefeller @ work in karamel setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 21:08

vancky2005: als je al eens andere foto's van ons gezien had zou je weten dat dit niet altijd zo is. Ik weet dat ik hem op deze foto's veel meer bij elkaar rijd, maar zoals staat uitgelegd in mijn beginpost was hij gewoon heel erg heet en ik laat hem nou eenmaal niet even een loopje nemen met mij, ik ken hem wel beter dan dat ;)

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:07

Ergens ben ik het wel eens met Vancky 2005, vind het er erg onrustig uit zien allemaal, en als je paardje heet is, is het nog geen reden om zelf ook een onrustige houdiing aan te nemen.. Ben erg benieuwd naar de vorige foto's, heb je misschien een link van je vorige topic? :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:13

Ik vind de foto's ook te klein en te veraf om goed te oordelen, vanaf deze afstand ziet het er namelijk 'trekkerig' uit. Maar dat kan ik ook verkeerd zien, ik ga dus ook niet oordelen.
Ben ook wel benieuwd naar de link of wat foto's van dichtbij.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 22:27

Is er iets onrustig aan mn houding dan :D? Ik ben heel rustig hoor, ben dit nl wel gewoon van hem, ik probeerde hem gewoon bij me te houden, en dat is niet makkelijk. Ik rij hem al 4 jaar en heb hem zelf ingereden dus ik weet hoe hij in elkaar zit, en hij kan soms gewoon weleens heel heet en moeilijk doen. :)

En zò trekkerig was het helemaal niet hoor, Rockefeller is echt niet de simpelste pony, ik ga heus niet de hele tijd aan hem zitten trekken en sleuren, geloof mij, dan staat hij meteen op zijn 2 achterste benen. Mensen die ons al hebben bezig gezien kunnen dat bevestigen ;) En als het hem echt niet zint lanceert hij mij naar de overkant van die wei als hij wil.

En mijn vorige topic vind je hier wat verder naar beneden in HAW, toen zat ik er wel pas voor de 2e keer weer op na 1,5 jaar, dus zo geweldig ontspannen ziet dat er ook niet uit ;) Voor andere topics kun je in mijn profiel kijken.

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:40

Ik vond je houding onrustig omdat je bijna op iedere foto een andere houding hebt, maar ik zal mijn commentaar enigszins terug trekken.. Het zal idd door zijn heet heid komen, want je andere topics zien er een stuk fijner uit! :D

Sorry, Succes nog verder samen! :D

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 22:43

Ik zie niet dat ik op elke foto een andere houding heb hoor :p

& bedankt :)!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:50

Als je niet tegen kritiek kunt moet je niks plaatsen hier.
mensen geven op een aanmerkingen en alles praat je tegen.
iedereen ziet dat je niet zo rustig op het paard zit en behoorlijk streng met je handen bent en he paardje hartstikke in elkaar getrokken loopt.

plaats dan liever foto's waarop hij wel zo goed met jou loopt zoals je meent, scheelt een hoop gezeur

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:59

Eerlijk snap ik niet dat mensen kritiek kunnen geven op deze foto's, ze zijn te klein om dat soort dingen te zien!
Maar op het commentaar dat je geeft, heb ik wel wat:
Als je paard heet wordt, wat kan gebeuren bij bepaalde oefeningen, dan ga je weer even terug naar de stap en ga je wat schoudervoor doen enz.
En niet alles in één keer oefenen, elke keer één onderdeel pakken en verder basisoefeningen.
Met het strekken niet in ene wegschieten maar langzaam opbouwen en ook niet te vaak doen.
Je moet gewoon even goed bedenken van te voren wat je deze keer wil oefenen en dan ga je daar rustig mee aan de slag.
Anders wordt het allemaal maar een renpartij en zit er geen ontspanning en dus heb je niets gegymnastiseerd of verbeterd!
(ik had zelf ook een verschrikkelijk heet paardje onder mijn kont vroeger dus ik weet er alles van, haha!)

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:55

de foto's zijn groot genoeg om over te kunnen oordelen.
nog een voorbeeld om sommige fotos zie je een hele hoge binnehand, je kan me niet wijsmaken dat dit een zachte hand is

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 17:25

Mirandafuego: Bedankt voor de tips! Ik zal er aan denken ;) En met dat strekken heb je wel gelijk, meneer denkt dat als ik de diagonaal oprij hij mag strekken, en dan schiet hij er soms als een speer vandoor, ik weet ook wel dat dit niet de bedoeling is, daar moet hard aan gewerkt worden :D

kYliieJ: Je hoeft me niet aan te vallen hoor, ik kan heus wel tegen kritiek. Maar als iedereen denkt te vinden dat het enorm trekkerig is, en dit was niet zo, dan mag ik toch wel zeggen dat dit best wel meeviel? En dat jij zegt dat hij 'enorm in elkaar getrokken loopt' vind ik echt onzin. Als je mijn pony kent zou je echt wel weten dat je hem niet in zn mond moet zitten of hij staat op zn 2 benen. Natuurlijk neem ik hem weleens terug als hij een loopje met me wilt nemen maar dat doe ik gewoon door een ophouding te maken hoor, niet door de hele tijd in zn bek te hangen zoals jij lijkt te denken.

En ik weet niet waar jij een hele hoge binnenhand denkt te zien, enkel op de laatste draffoto zit mn binnenhand wat hoger.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:17

Ik zie hier inderdaad ook geen hele hoge binnenhand.
Voor de rest ben ik het ook wel met MirandaFuego eens.
De foto's zijn te klein en van te veraf genomen om ze fatsoenlijk te kunnen beoordelen.

Verder vind ik dat je een leuke pony hebt :)

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:09

Damoieaux2: Dankjewel!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:36

Ik heb zelf een bijzonder looplustige pittige moeilijke merrie gereden. Met zon paard die zo heet wordt weet ik donders goed dat je die ruimte van voor moet geven om wat te bereike, ik zie op iedere foto een prachtige pony die zich wat langer mag maken dus nit zo opgekropt

MissMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:06

Ik vind dat je haar wel goed rijd, je kan zien dat ze op sommige foto's heel heet word. Jammer dat zo zo klein zijn, daarom is het ook moeilijker beoordelen.

Probeer de ontspanning wat meer op te zoeken. Ook af en toe diep en rond rijden!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 21:59

MissMarloes: Ja inderdaad die ontspanning moeten we nog zoeken, dat gaat soms heel goed, en op een drukke dag gaat het dan weer minder! We werken eraan :) En diep en rond helpt inderdaad wel, dat doe ik vaak met losrijden, en daarbij mag de vaart er wel in, dan komt hij lekker los.

Ik zal proberen vanaf nu de rem er minder op te houden vanvoor ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:02

je hebt een leuke pony,
maar ik vind de fotos erg gespannen ogen,
let op je handen, dat je die niet vastzet en geef je pony zo nodig wat meer lengte in de hals, want je ziet nu een beetje
een paard wat helemaal opgekropt gereden word!
lekker er ontspanning in houden, dan komt het helemaal goed!