Pepper welsh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Pepper welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 16:10

Hoi
vandaag was het zo'n lekker weer dat ik dacht ik ga maar weer eens filmen :)
Pepper, Welsh, 9 jaar (sinds 1 jaar dressuur), ruin,

maandag hadden we z'n 1e wedstrijd D/B, het was meteen een selectie, en we zijn 3e geworden van de 20 met 188
het ging nog niet eens goed, hij vond de ring eng, en ik kreeg hem niet de hoeken in :+, en in de galop galoppeerde ie de ring uit XD (had ik ook -2 voor :P) en hij slingerde echt heel erg,
ik was ook meer bezig met hem binnen de bordjes te houden (hij wilde steeds de buitenkant nemen XD) dan met de rest :P
ik stond maar 6 punten los van de 1e en dat was zo'n kind die al met super veel pony's in het Z rijdt en met een hengst :Y)

commentaar kan ik wel gaan geven maar heb ik geen zin in :P
eens kijken of jullie hetzelfde opmerken als ik ;hah

http://www.youtube.com/watch?v=nOAt9trgqoA

hou het lief :)
ik plaats sinds lange tijd weer eens iets op een forum in de hoop dat ik niet weer wordt afgezeken, maar in de hoop dat er mensen zijn die nuttig commentaar geven en het baseren op gevoel :) -adore-

foto topic van Pepper:
[JITP] Pepper in de douche

Nadineex

Re: Pepper welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:18

leuk filmpje :o

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:35

leuk hoor!
wat een schattige pony,
als tip wil ik graag meegeven om je beugels misschien iets lager te doen, je zit nu iets te ver naar achteren in het zadel.
Verder zou ik zeggen dat je je been iets stiller kan houden, je drijft nu de hele tijd.
probeer een keer goed te drijven en dan weer als ie terug valt.

veel succes!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:39

Leuke pony!! Hij lijkt alleen een beetje klein onder je. Het kan wat mij betreft nog prima hoor, daar niet van, maar het plaatje word wat minder mooi. Al maakt je mooie pony veel goed ;)

Wat betreft rijtechnisch: Ik heb nog wel een paar puntjes.
Je zou eens goed kritisch naar je houding moeten kijken. Doe je schouders eens lekker maar achter en je handen bij elkaar en kijk lekker naar voren. Dan lijkt het al een stuk beter denk ik. probeer wat meer steun te vinden op je knieen. Als je nu aan het lichtrijden bent, zwabberen je onderbenen naar voren en weer terug. Dat is vooral duidelijk te zien aan het einde van het filmpje, waar je hals strekt. Daar zie je ook heel erg goed wat je allemaal wel niet met je voeten aan het doen bent: je drijft hem iedere pas aan. Conclusie: probeer je onderbenen veel stiller te houden!! dit doet echt afbreuk aan het plaatje.
Daarbij heb ik niet het idee dat Pepper erg actief ik aan de achterkant. Vooral in stap en galop 'vergeet' hij zijn achterbeen onder zijn lichaam te plaatsen. Misschien dat hij daarom voor ook een beetje kort loopt? dat viel me op namelijk ;)

Ik vroeg me af of je ook les krijgt, ik denk dat je dan snel veel verbetering zal zien! succes ermee, ik hoop dat de volgende wedstrijd beter gaat en hij niet de ring uitracet :+

edit: sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat je er wat aanhebt en dat je je niet teveel aangevallen voelt, dat ik namelijk absoluut niet mijn bedoeling!

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:05

heei hij loopt moooi, maar welk liedje is dat op de achtergrond? xx

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 18:27

ja ik vind jou commentaar ook kloppen hoor :P

alleen de pony is niet van mij, ik rijd ghem voor een meisje die er niet meer op durft want hij is nog iets te sterk en te eigenwijs voor haar, ik heb zelf een pony van 1.57 in de M1 ;)

en nee ik krijg dus daarom ook geen les :P ik ga er niet veel meer wedstrijden mee rijden en ik rijd hem nou ook nog maar 2 of 3 keer in de week, alleen om hem op conditie te houden en dat ie niet te dik wordt :P

en hij was de ring niet uitgeracet, toen ik een volte bij B moest mkaken ging ie tussen de B en de M even de ring uit, omdat ie nogal veel uitzwaaide :P maar ik kreeg hem net na de M weer terug :)

en dat liedje is One heart van R.I.O

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:33

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.