De laatste tijd gaat het rijden echt heerlijk met Saffron en eindelijk is dit ook te zien op de foto's
(als er iemand foto's kwam maken was zijn totale concentratie weg, zal wel door mij komen denk ik
)Ik ben erg trots op deze foto's. Niet alleen is Saffron zijn achterhand gebruik ontzettend verbeterd, hij loopt lekker ontspannen over zijn rug en mijn houding is erg verbeterd
Aller eerst even wat informatie over Saffron:
Saffron is een (bijna) 6 jarige kruising haflinger × appaloosa. Maar eigenlijk is het qua karakter gewoon een haflinger

De afgelopen maanden, iig de winter, stond het rijden op een laag pitje. Als we gingen rijden ging het ook niet erg lekker...
Momenteel zijn zowel ik als mijn verzorgster actiever aan de gang met rijden en gaat het echt super!
Ons niveau is B, we zijn nog steeds bezig met de basis

Waar zijn we mee bezig en waar lopen we tegenaan?
Ik probeer voornamelijk te werken aan zijn achterhand gebruik. Deze is eigenlijk vanaf het begin al zwak geweest, hij liep maar wat te sloffen van achteren. Ondertussen is dit al erg goed verbeterd dmv veel oefenen met overgangen. Daarnaast rijd ik hem voornamelijk van achter naar voren, het koppie is niet zo belangrijk, zolang hij maar actief en voorwaarts is en zijn achterhand goed gebruikt.
Enkele maanden terug reageerde hij niet goed op mijn been, eigenlijk nergens op. Met het doorrijden is het niet goed gegaan, dit geef ik ook toe en daarom ben ik begonnen met lessen en zijn we helemaal terug gegaan naar de basis. Opnieuw de hulpen erop zetten.
Hij had dit erg snel door en hij reageert ondertussen erg goed op mijn been. Al kan het zeker nog beter, maar daar zijn we mee bezig

Mijn houding is ook iets waar ik veel mee bezig ben geweest, ik zat altijd in een stoelzit, voorover, handen bijna op mn benen, het was een rommeltje. Vandaar dat ik ook erg blij ben met deze foto's
ik zit zowaar recht! Ook steken mn benen niet meer zo erg af als eerst (nog wel een beetje, maarja, ik heb korte pootjes, pony is nogal rond, dan is het lastig om mn benen goed aan zijn lichaam te houden
maar ik ben er dus mee bezig).Enige waar ik nog last van heb is dat ik soms een knik in mn heupen heb in de bochten.
Ik ben overigens bezig met afvallen, ik ga binnenkort ook weer beginnen met sporten

Waarom bitloos? Tja, Saffron reageert zowel op bit als op bitloos erg goed
vandaar dat ik bitloos er regelmatig bij pak 
Nou, bij deze dus de foto's

Eerst even losgereden aan een iets langer teugeltje. Zo begin ik meestal. Ik rijd ook met losrijden veel lang en laag.
1

2

3

4 Ik sta er niet helemaal op
maar vind het een erg nette foto
ik zit recht 

5 Galopje, blijft een moeilijk punt. Ik wil ook meer buiten gaan rijden en veel oefenen met rechtuit galoperen

6

7

8 Tussendoor even belonen

9 Iets meer oppakken. Hier zie je de knik in mn heupen, ook een punt waar ik aan moet werken

10 En dan twee foto's waar ik erg blij mee ben, het is niet perfect, maar voor ons is het echt een grote vooruitgang

11 Ietwat strenge binnenhand, maar hij hangt niet

12 Lekker uitstappen

13 Vriendlief wilde er ook weer een keertje op
was voor hem de eerste keer rijden in de rijbak. Meestal gaan we dan de longeerbak in zodat Saffron alleen zn rondjes hoeft te lopen
(in de bak gaat hij altijd even uittesten tot waar hij kan, niet gemeen oid, maar bijv naar links gaan als jij naar rechts wil
voor een beginner niet zo handig
maar hij gedroeg zich netjes!)
14 Zonder zadel uitstappen

Alle tips en commentaar zijn welkom

hij vind het nog lastig om te sturen en tegelijkertijd de pony actief te houden. Maar hij gaat binnenkort beginnen met lessen
(hij zat niet te los, maar ook niet te strak om).