Goed losrijden is natuurlijk afhankelijk van je paard, van je doel en van je niveau. Maar ik ben erg benieuwd hoe de bokkers hun paarden losrijden en dan heb ik het vooral op losrijden voor een dressuurtraining op basisniveau (B- tot Z).
Shoot!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wie volgt? Ik ben benieuwd naar hoe men losrijdt en vooral waarom op die manier! kleinvosje schreef:Gewoon niet veel anders als je in de dagelijkse training rijdt. Ik probeer wel wat meer op ontspanning te rijden, omdat die van mij een stresskip is. Dingen die fout gaan kun je op concours toch nooit meer helemaal goed krijgen, dus daar ga ik niet extra op oefenen of zo.

anoushka schreef:wij rijden los, met het paard lang en diep, eerst een tijd stappen, vaak doen we dan al wat zij gangen, scouderbinnewarts, travers... dan begin ik met draaven, met het paard nog steeds lang en diep, en dan veel overgangen, zowel in de draf zelf als naar stap, en uiteindelijk naar halt, en meer zijgangen ,dan beginnen we met de galop met veel overgangen, geduurende hele tijd doen we aan poll flexies.
Juangi schreef:anoushka schreef:wij rijden los, met het paard lang en diep, eerst een tijd stappen, vaak doen we dan al wat zij gangen, scouderbinnewarts, travers... dan begin ik met draaven, met het paard nog steeds lang en diep, en dan veel overgangen, zowel in de draf zelf als naar stap, en uiteindelijk naar halt, en meer zijgangen ,dan beginnen we met de galop met veel overgangen, geduurende hele tijd doen we aan poll flexies.
Wat is dit? Wat is het nut ervan?
anoushka schreef:dit is het flexiebel(of hoe je dat schrijft) maaken van het stukk achter de ooren het gaat erom dat allen dat stuk, (dus het hoofd van het paard) allen kantelt, en recht blijft, als een paard vast zit en je vraagt het kantelt hij zijn hoofd , in het engels heet dat dee poll weet de nederlandse naam erniet voor, als mijn paard daar vast zit( en dat geld voor veel paarden) dan raakt hij helemaal vast, ook in de rug.
als je het nog niet helemaal begrijpt zal ik het anders probeeren uiteleggen
Eefske schreef:anoushka schreef:dit is het flexiebel(of hoe je dat schrijft) maaken van het stukk achter de ooren het gaat erom dat allen dat stuk, (dus het hoofd van het paard) allen kantelt, en recht blijft, als een paard vast zit en je vraagt het kantelt hij zijn hoofd , in het engels heet dat dee poll weet de nederlandse naam erniet voor, als mijn paard daar vast zit( en dat geld voor veel paarden) dan raakt hij helemaal vast, ook in de rug.
Dit ken ik ook niet, klinkt logisch. Maar hoe pas je dit in de praktijk toe? Op welke manier maak je dat los? Welke hulpen gebruik je?
Eefske schreef:anoushka schreef:dit is het flexiebel(of hoe je dat schrijft) maaken van het stukk achter de ooren het gaat erom dat allen dat stuk, (dus het hoofd van het paard) allen kantelt, en recht blijft, als een paard vast zit en je vraagt het kantelt hij zijn hoofd , in het engels heet dat dee poll weet de nederlandse naam erniet voor, als mijn paard daar vast zit( en dat geld voor veel paarden) dan raakt hij helemaal vast, ook in de rug.
Dit ken ik ook niet, klinkt logisch. Maar hoe pas je dit in de praktijk toe? Op welke manier maak je dat los? Welke hulpen gebruik je?