vandaag ging ik sinne weer eens rijden. Sinne staat bij iemand anders thuis waar nog 2 paarden staan, waaronder 1 shet. We gingen altijd samen rijden, sinne en de merrie dan, maar de merrie heeft nu een knie blessure. DA is geweest en we mogen stilaan met de merrie gaan wandelen. Dus vandaag ging ik sinne rijden en de staleigenaar nam de merrie mee wandelen. De merrie heeft +/- 3 weken stil gestaan en dan reed sinne heel fijn. En vandaag had sinne er helemaal geen zin in. Hij had de aandacht alleen maar bij de merrie, als ik een bocht nam richting de merrie dan gooide hij zich door de bocht en wilde zo snel mogelijk naar de merrie. Ik kreeg vandaag dus helemaal niet mijn stelling, hetgeen wat ik vraagde was slordig omdat hij naar de merrie toe wijkte, dus bv een volte van 20 meter, eerste begin goed en dan richting de merrie maakt hij de bocht zo groot als hij kan en zo dicht mogelijk naar de merrie toe, en als ik dan van de merrie wegdraai gooid hij zich weer door de bocht en krijg ik bijna een ovaal - rechthoekige volte
Hij heeft zijn aandacht altijd bij de merrie, en hierdoor reageert hij niet al te goed op mijn benen.Wat ik doe voor de aandacht te krijgen:
-overgangen rijden
-wanneer hij de aandacht verlies geef ik extra been of een tikje met de zweep
- op een rustige toon "opletten" zeggen
Heeft iemand hier tips voor? Want dit is helemaal niet fijn om te rijden, maar wil toch in de toekomst samen kunnen rijden met de merrie wanneer ze terug bereden mag worden.
Succes!