23 mei had ik met Zafier zijn allereerste wedstrijd. Gewoon onderling bij ons thuis.
Het was puur voor de ervaring en kijken hoe hij reageert als er drukte is rond het rijden want normaal rijd ik eigenlijk in een rustige bak (3-4 mensen in een bak). Hij was heel rustig en lette eigenlijk vanaf het losstappen alleen op mij. Terwijl in de training als ie een ander vreemd paard ziet meteen even moet kijken. En nu waren vrijwel de meeste vreemd en van ander terrein
Dus daar was ik erg blij mee 
Nu het proefje. Het was proefje B5.
De galop ging eigenlijk hoe hij altijd gaat en daar moeten we ook nog erg veel op oefenen. Hij springt in de linkergalop over met z'n achterbenen en later ook met z'n voorbenen, vooral in de bochten. Dus ik had hem alleen aangesprongen in galop, tussen K-A overgegaan in draf en later weer in de goede galop aangesprongen op de volte van A-X-A. (Hij is overigens helemaal nagekeken en mankeert niks aan zijn lichaam oid
, lig namelijk meer aan mij )behalve 3 5en had ik allemaal 6en en 7ens. En voor het halsstrekken een 8. De jury vond het halstrekken er heel netjes uitzien dus daar ben ik heel blij mee. Ze vond over het proefje algemeen dat er nette stuken bijzaten.
Ik moet hem wat actiever rijden zonder te versnellen, maar daar zijn we ook in de les mee bezig dus dat komt goed

1.

2.

3.

4.

5.

Ik had met Melody ook meegedaan aan de onderlinge maar dan met het springen. Ik ging springen hoog. Dit was 90-1M
Ik was het enigste in deze hoogte zoals wel vaker met de onderlinge
. Ze was tijdens het losrijden-inspringen een beetje loom.
In het parcour was ze ook niet op haar best. Ene moment was ze beetje sloom, gaf je wat aanmoedeging ging ze weer veel te snel.
In het begin had ik op 4e een stop, viel melody ook bijna en ben er toen half afgesprongen/half afgevallen. Kwam ook niet lekker uit. En ben ik het parcourtje overnieuw gesprongen. Deze keer had ik een balkje op 5 omdat ik te snel ging, en na (de laatste) hindernis 8 sprong me pony ook over een roze hekje die tegen een boomstam stond
(toen was ze weer erg heet)Als me pony zo blijft laat ik een DA komen want dit is denk ik niet echt normaal..
Even een foto van het springen.
Vind deze foto erg mooi!

Mijn volgende onderlinge wedstrijd is 27 juni en me volgende officieele met Melody in het springen is als het goed is 13 juni.
Stand met het springen is nu met haar L+9 .