Zafier & Melody @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R0oszs

Zafier & Melody @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:57

hee,

23 mei had ik met Zafier zijn allereerste wedstrijd. Gewoon onderling bij ons thuis.
Het was puur voor de ervaring en kijken hoe hij reageert als er drukte is rond het rijden want normaal rijd ik eigenlijk in een rustige bak (3-4 mensen in een bak). Hij was heel rustig en lette eigenlijk vanaf het losstappen alleen op mij. Terwijl in de training als ie een ander vreemd paard ziet meteen even moet kijken. En nu waren vrijwel de meeste vreemd en van ander terrein :+ Dus daar was ik erg blij mee :)

Nu het proefje. Het was proefje B5.
De galop ging eigenlijk hoe hij altijd gaat en daar moeten we ook nog erg veel op oefenen. Hij springt in de linkergalop over met z'n achterbenen en later ook met z'n voorbenen, vooral in de bochten. Dus ik had hem alleen aangesprongen in galop, tussen K-A overgegaan in draf en later weer in de goede galop aangesprongen op de volte van A-X-A. (Hij is overigens helemaal nagekeken en mankeert niks aan zijn lichaam oid ;) , lig namelijk meer aan mij )

behalve 3 5en had ik allemaal 6en en 7ens. En voor het halsstrekken een 8. De jury vond het halstrekken er heel netjes uitzien dus daar ben ik heel blij mee. Ze vond over het proefje algemeen dat er nette stuken bijzaten.

Ik moet hem wat actiever rijden zonder te versnellen, maar daar zijn we ook in de les mee bezig dus dat komt goed :)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

Ik had met Melody ook meegedaan aan de onderlinge maar dan met het springen. Ik ging springen hoog. Dit was 90-1M
Ik was het enigste in deze hoogte zoals wel vaker met de onderlinge :P.
Ze was tijdens het losrijden-inspringen een beetje loom.
In het parcour was ze ook niet op haar best. Ene moment was ze beetje sloom, gaf je wat aanmoedeging ging ze weer veel te snel.
In het begin had ik op 4e een stop, viel melody ook bijna en ben er toen half afgesprongen/half afgevallen. Kwam ook niet lekker uit. En ben ik het parcourtje overnieuw gesprongen. Deze keer had ik een balkje op 5 omdat ik te snel ging, en na (de laatste) hindernis 8 sprong me pony ook over een roze hekje die tegen een boomstam stond :o (toen was ze weer erg heet)

Als me pony zo blijft laat ik een DA komen want dit is denk ik niet echt normaal..

Even een foto van het springen.
Vind deze foto erg mooi! :)

Afbeelding
Afbeelding

Mijn volgende onderlinge wedstrijd is 27 juni en me volgende officieele met Melody in het springen is als het goed is 13 juni.
Stand met het springen is nu met haar L+9 .
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 24-05-10 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Voltige96

Re: Zafier & Melody @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:00

leuke foto's, ":D
op de derde foto misschien je voet niet zover in de beugel?

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:10

Je zegt in je beginpost dat je eerste paard altijd/vaak overspringt in de linkergalop met zijn achterbenen. Hier staat ook zo'n paard maar wanneer de ruiter flink de achterhand erbij rijdt en die niet maar wat laat zwabberen ( ;) ) dan springt zij niet meer over. De DA had gezegd dat dat komt omdat de achterhand dan nog wat zwak is en dan balans moeilijk is waardoor het doorgalopperen in de goede galop te zwaar wordt en het paard gaat omspringen. Wanneer je dus bewust de achterhand er beter onderhoudt en wat actiever en tegelijkertijd meer verzameld rijd dan springen ze bijna niet meer om. Dus jij moet je paard meer ondersteunen en actiever die achterhand erbij houden! En probeer in de galop meer op je kont te zitten en je hakken uit te drukken!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 12:20

Oke dankjewel!

Hier zijn wij ook met de les mee bezig maar dit lukt niet in één keer (tenminste bij mij ;) ) En voor de ontspanning in de proef de behouden had ik hem al terug genomen. Als hij overspringt is 9 van de 10 keer de ontspanning na de galop ver te zoeken :)

Ik moet ook met de pessoa longeren voor z'n achterhand meer te trainen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:43

Mooi paardje hoor!
Idd kun je die galop goed oefenen aan de longe.
Het is helemaal niet ongewoon hoor, dat het op de ene hand moeizaam gaat met galop in het begin, paarden zijn nu eenmaal op één hand leniger.
Des te leniger en sterker hij wordt des te makkelijker gaat het!
Het ziet er leuk uit hoor!

nel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:12

Het rijden ziet er goed uit, je zit heel netjes! Alleen in galop lijk je je been wat op te trekken.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 20:43

Dankjewel! :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:59

Hoi!

Het proefje zag er lekker ontspannen uit zo voor de eerste keer. Heeft hij super gedaan!
Vroeg me al af waarom je terug ging naar de draf, maar nu snap ik het. Met lessen komt het vast helemaal goed :)
En vond het vooral heel knap dat je het helemaal uit je hoofd deed!

Vond ook dat je goed handelde toen je van Melody afsprong. Het ging heel beheerst :)
Verder lijkt het mij erg moeilijk om met een pony te rijden die steeds van humeur veranderd zeg maar, (dus het steeds sloom/snel zijn) maar je hebt het goed aangepakt :) En de wedstrijd toch nog goed (extra goed vanwege t roze hekje :P) uitgereden haha.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:06

hee, dankjewel en ook voor de foto's :)

ja met hulp van Anita gaat het helemaal goed komen!

Heb vandaag Zafier gelongeerd met pessoa en het ging vrij goed! :)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:25

Wat voer je je haf dan? Zit er een reden achter dat ie af en toe zo heet is of vanuit het niets?

Mijn haf is trouwens een naamgenootje van de jouwe :D

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 13:52

hee
ze krijgt op dit moment gras, hooi en na het trainen krijgt ze een mixje van haver, mueslie, lucerne, hoeveelheid is afhankelijk van wat ze heeft gedaan. (meestal kwartje - half)
Hiervoor toen ze snachts op stal stond kreeg ze 2x per dag hand lucerne met wat haver en poeder voor spieren ofzo..
Maar ze is altijd wat heet, vooral met springen en duinritten.

maar het is niet erg dat ze heet is, juist helemaal niet, springt ze wat fijner dan dat ze loom is, let ze ook niet goed op.
Maar omdat ze de ene moment heel heet is en het andere moment weer heel loom, is het ook niet fijn springen//
En laatst liep ze niet helemaal goed. Dus daarom mischien even DA erbij ;)

leuk dat ze dezelfde namen hebben :), ben volgens mij jouw wel vaker op bokt tegengekomen ;)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:07

Tja als ze constant heet is zou ik zeggen stoppen met haver, maar ik weet dat het lastig is, die van mij krijgt ook haver (kentucky delight), en daar ben ik ook een poosje mee gestopt omdat ze te heet werd. Nu het weer warmer wordt ben ik er maar weer mee begonnen want dan merk ik wel echt dat ze het nodig heeft (pomp er nu 2 kilo prestatiebrok en 1 kilo haver in per dag :o )

Haha kan best dat je me ergens al bent tegengekomen, in het haflinger topic ofzo :D
Balen dat ie niet helemaal goed loopt, beterschaps voor je pony en succes in ieder geval! ;)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 19:26

Ik vind het niet erg dat ze heet is, maar dat ze de ene moment heet is en het andere moment zo loom klopt niet en past ook helemaal niet bij haar karakter.
Toen ik haar net had was ze ook al vrij heet terwijl ze toen alleen ponybrok kreeg :)

Zo 3 kilo per dag! dat hoef ik mijne niet te geven! :P

idd bedankt!