Houding tijdens het springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Houding tijdens het springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:56

Ik heb geen idee waar het het anders moet, maar als het verkeerd staat dan hoor ik graag waar het anders moet. :)

Hallo allemaal!
Ik wil vrijdag gaan springen met Ricky, maar weet niet precies wat nu echt de goede houding is, en dan heb ik het vooral over de verlichte zit. Ik probeer mijn benen tijdens het springen niet te ver naar achter of voren te steken, en geef goed mee met mijn handen. Maar wanneer moet je nu omhoog komen uit het zadel, en wanneer weer terug? Gelieve geen reactie's over het nemen van springles. Ricky en ik springen heel soms, dus is het zonde om springles te nemen voor die ene keer.

Groetjes,
Leonie

CharmingS

Re: Houding tijdens het springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:59

Het is de bedoeling dat je hier foto`s plaatst.

Maar wanneer je paard afzet moet jij naar voor en zodra je voelt dat je paard land moet jij rustig terug in het zadel komen.

Misschien ken je iemand die wel wat vaker springt en die er wel een beetje verstand van heeft (dan hoef je geen les te nemen) maar kan hij of zei je wel helpen.

sucses

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:10

Wiebe___ schreef:
Het is de bedoeling dat je hier foto`s plaatst.

Maar wanneer je paard afzet moet jij naar voor en zodra je voelt dat je paard land moet jij rustig terug in het zadel komen.

Misschien ken je iemand die wel wat vaker springt en die er wel een beetje verstand van heeft (dan hoef je geen les te nemen) maar kan hij of zei je wel helpen.

sucses

Bedankt! :) Ik zal inderdaad een beetje rond vragen.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:07

Kun je niet een vriendin vragen, die ook zelf springt?

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:48

Les nemen?
Ook al spring je bijna nooit, toch is het slimmer om gewoon les te nemen. Zo leer je het goed. En je pony ook.
Maar anders . Ga in je beugels staan. Kont naar achteren en je bovenlichaan wat naar voren. Mee geven boven de sprong. En als die naar komt weer rustig en zachtjes terug gaan zitten

janaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:44

Zoek eens op youtube of bekijke de foto's / filmpjes hier op bokt, en kijk wanneer zij verlichte zit aannemen en terug landen in het zadel. Maar het best kun je les nemen ;) ookal doe je het niet vaak, het zou vervelend zijn voor je pony als je bove de sprong in het zadel ploft of niet tegoei meegeeft. En met les nemen leer je ook de goeie opbouw van de hindernissen, afstanden enzo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:09

SPR-ITP--> RT-P