sinds oktober ben ik de hele trotse eigenaar van Oxbow. Oxbow is een KWPN ruin van 13 jaar en is 1.63m, zijn papa is Apollonios xx en zijn mamma is Diola Utopia. Wij zijn tot het winterseizoen bezig geweest met aan elkaar wennen, heb bewust gekozen om hier de tijd voor te nemen. In het winterseizoen kon er niet veel gedaan worden door het slechte weer, en heeft Oxbow na een aantal beten van een ander paard een kleine wondinfectie gehad. Dus zijn we er een tijdje uit geweest. Maarja, het weer wordt weer rustig aan beter, en We're back!
Wij rijden op dit moment een gemiddeld B niveau en zijn vooral bezig met de basis. Het probleem op dit moment ligt vooral aan mijn houding, en aan het tempo van Oxbow, die mag wel iets sneller zijn

Gisterenavond heb ik voor het eerst meegereden in de groepsles en vanmiddag hebben wij voor het eerst privéles gehad van onze nieuwe instructrice, en wij zijn zeer tevreden en ook erg trots.
Heb namelijk na wat problemen met mijn vorige paard (waaruit ik dus erg angstig ben geworden), echt mijn grenzen verlegd en durf nu met een losse teugel lekker rond te draven en zelfs te galopperen. We werken ook aan de overgangen trouwens.
Ik zal bij de foto's ook uitleg geven waar wij op dat moment mee bezig waren.
Zou leuk zijn als er een reactie wordt achtergelaten en natuurlijk tips, waar wij zeker aan kunnen werken. En voor de oplettende; Mijn laarzen staan idd een stukje open, had hele erge last van mijn benen en kreeg door de warmte mijn laarzen niet helemaal dicht

- Even een babbeltje van te voren en een korte uitleg waar we vandaag aan gingen werken

Ik viel hier erg naar voren, na een volte

Even uitleg over mijn beenligging en dat ik mijn benen meer moet ontspannen

Halthouden, stond verschrikkelijk scheef (we reden op de binnenhoefslag)

Galopje

Halthouden (hij stond erg mooi vierkant) daarna wegdraven

Even lange teugel en baasje moet even bijkomen

Trotse Ciara, draven en teugels langzaam loslaten

Erg geconcentreerd, Galop en langzaam hals laten strekken

Uitdraven met een lange teugel

Uitgebreid belonen, hij had super zijn best gedaan

En heb nog een filmpje van de galop,
moest mij vooral richten op het tempo, en op het feit dat Oxbow zelf wil bepalen wanneer we terug in draf gaan, en dat moest ik dan voor wezen, reden dat ik de 2e keer even de overgang maakte naar de draf is omdat ik in de verkeerde galop zat,
het zwiepen met zijn hoofd doet hij nooit trouwens, maar hij had erge last van de vliegen en andere miniatuur beestjes
Nou dat was het,
zou leuk zijn als ik er wat reacties op kreeg en veel tips natuurlijk
.
, want dat moet jij bepalen, en als jij het moeilijk vind om niet zo veel op je been te rijden wat ik volkomen snap hoor , dan krijg je straks dat hij je been hellemaal negeert, en ik neem aan dat je dat graag wil voorkomen