Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mijn ruin heeft een hele mooie ruime draf, maar hij is maar moeilijk écht actief te maken. Hij is eerder lui en traag achter dan snel en 'er bij'. Probeer de achterhand actief mee te krijgen door het tempo dusdanig te verlagen dat je bijna een overgang maakt, en preciés daarvoor weer weg te rijden, maar NIET alles weg te geven aan de voorkant. En ook niet teveel wegrijden, meer richting arbeidstempo. Je hebt wel een zekere druk aan de voorkant nodig om die achterhand mee te krijgen (wat natuurlijk niet betekent dat je moet trekken o.i.d.) 
LisaBN schreef:Die van mij loopt ook snel te diep.
Mijn instructrice zegt juist niet je handen omhoog doen, was ook mijn reactie, maar dit zorgt er juist voor dat ze diep gaan lopen. Dus handen laag. En idd van voor naar achter.
Wordt je houding niet mooier van, maar helpt ook nog eens niet
Rijerijerije schreef:Ruim lopen is niet per definitie actief lopenMijn ruin heeft een hele mooie ruime draf, maar hij is maar moeilijk écht actief te maken. Hij is eerder lui en traag achter dan snel en 'er bij'. Probeer de achterhand actief mee te krijgen door het tempo dusdanig te verlagen dat je bijna een overgang maakt, en preciés daarvoor weer weg te rijden, maar NIET alles weg te geven aan de voorkant. En ook niet teveel wegrijden, meer richting arbeidstempo. Je hebt wel een zekere druk aan de voorkant nodig om die achterhand mee te krijgen (wat natuurlijk niet betekent dat je moet trekken o.i.d.)
maykie schreef:Rijerijerije schreef:Ruim lopen is niet per definitie actief lopenMijn ruin heeft een hele mooie ruime draf, maar hij is maar moeilijk écht actief te maken. Hij is eerder lui en traag achter dan snel en 'er bij'. Probeer de achterhand actief mee te krijgen door het tempo dusdanig te verlagen dat je bijna een overgang maakt, en preciés daarvoor weer weg te rijden, maar NIET alles weg te geven aan de voorkant. En ook niet teveel wegrijden, meer richting arbeidstempo. Je hebt wel een zekere druk aan de voorkant nodig om die achterhand mee te krijgen (wat natuurlijk niet betekent dat je moet trekken o.i.d.)
Dat is precies wat ik probeer te zeggen, mijn paard is ook ruim in zijn bewegingen, maar toch zit het probleem van achteren. Ook reageerd hij goed op het been (zie ook mijn topic in mijn onderschrift + foto's die overigens al gesloten is volgens mij)
Als ze eens wisten hoe hard ik moet werken om die %&*#@$ zweefdraf ERUIT te krijgen
Ik wil hem juist klein en snel van achter, niet dat gezweef met 'lange' achterbenen. Hij moet buigen in zijn gewrichten en zijn achterbeen niet te lang laten staan zeg maar, maar dat is zo geweldig moeilijk
MlieZ88 schreef:ja precies.. nou ik heb fotos laten maken dus als ik ze heb zal ik ze eens plaatsen.
heb wedstrijdje (onderling) met haar gedaan en had toen wel super punten (193) maar wél te diep!
moet zeggen dat ik haar ook maar 1 keer in de week rij en de rest van de dagen gaat ze naar buiten, word gelongeerd en mijn verzorgster rijd ook op haar die dan wel iets minder ervaring heeft..
beste zou zijn als ik haar vaker rij, maar daar heb ik dan niet echt de tijd en zin voor.. ivm eige paard ed.

goed te horen!