Callisto is een 5-jarige merrie van 1m48. Haar mama is een pinto en haar papa is Rocket Man Two (Appaloosa). Callisto is een echte merrie en is niet de makkelijkste om mee om te gaan. Ik heb haar gekregen toen ze 1 jaar oud was (ken haar wel al van bij de geboorte) en 2 jaar geleden is ze zadelmak gemaakt.
Sinds 4 weken is ons rijden er goed op vooruit gegaan. De voorbije 2 jaar was eigenlijk vaak een gevecht omdat callisto heel dominant kan zijn en ik haar vaak iets te ver liet gaan voor ik optrad (vooral steigeren was een groot probleem). Maar zoals gezegd gaat het de laatste weken echt opmerkelijk goed en daarom vond ik het tijd om haar eens vast te leggen op foto.
Niveau hebben we niet echt, we zijn al blij als we haar zonder al te veel protest de piste kunnen rond sturen
eigen commentaar:
- ik zou mijn handen iets hoger mogen houden
- hielen naar beneden
Foto's van het inrijden zijn er niet. Ze wordt voor het rijden ook altijd enkele minuutjes gelongeerd omdat ze soms beetje last heeft van singeldwang. Ze gaat dan meteen bokken, door eerst te longeren kan ze dat alvast kwijt. Het inrijden neemt dan ook nog niet veel tijd in beslag omdat ze na de longe best meteen aan het werk wordt gezet, anders kruipt ze heel erg achter het been wat steigeren en bokken als gevolg heeft.
Veel kijkplezier

En toen was ze wel heel erg moe...
) waardoor de rest beetje werd vergeten van mijn kant uit.