Problemen tijdens rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maudk123

Problemen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:30

Ik heb een paar problemen met mijn verzorgpaard tijdens het rijden, hij luistert niet goed naar mijn hulpen, hij is hard in de mond en hij is niet goed aan het been. Ik probeert altijd de bochten af te snijden en hij buigt zijn lichaam niet. Ik rij hem nog niet zo lang, de andere verzorgster rijdt hem al veel langer, we hebben niet echt dezelfde rijstijl, zij trekt hem in de krul en ze heeft altijd flinke sporen om waarmee ze hem bij elke stap in zijn ribben trapt. Niet arrogant bedoeld ofzo hoor, maar ik rij veel vriendelijker (ik ben opzich wel consequent).
Ik probeer veel overgangen en veel voltes te rijden maar ik heb niet het idee dat het helpt.
Ik heb wel les (gewoon manegeles) maar niet met mijn verzorgpaard, dit is ook NIET mogelijk.
Ik hoop dat iemand tips voor mij heeft.
Groetjes Maud.

Crealief

Re: Problemen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:36

Tjsa dit is wel heel lastig zo..
Misschien een filmpje plaatsen anders? Dan kun je beter zien wat er gebeurd..

maudk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:38

Ik ga zaterdag weer en dan komt een vriendin mee dus dan kan die wel een filmpje maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:42

Waarom is het NIET mogelijk om les te nemen met je verzorgpony?
Zelf aanprutsen, kan vaak averechts werken, terwijl jij de beste bedoelingen hebt om je verzorgpony zo soepel mogelijk te krijgen.
Vaak als een paard of pony zo vast zit, dan is het beter om niet luk-raak maar wat te proberen, zeker niet omdat je dat ergens op internet hebt gelezen.
Wel erg vervelend voor de pony dat hij ook een bijrijder heeft die een totaal ander idee heeft van de training...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:58

Maudk123 schreef:
Ik probeert altijd de bochten af te snijden en hij buigt zijn lichaam niet.

Jij probeert de bochten af te snijden????? En dan vindt je het gek dat hij zijn lichaam niet buigt?
Ik kan dat helemaal begrijpen.

Probeer eens bij A al de volte in te zetten. Rondstellen dus en tussen F en B (of K en E) in een nette ronding van de hoefslag af te gaan. Rij goed door de hoeken en ga juist geen bochten afsnijden.
Succes en ik ben benieuwd naar het filmpje

maudk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 17:26

kimmie88 schreef:
Maudk123 schreef:
Ik probeert altijd de bochten af te snijden en hij buigt zijn lichaam niet.

Jij probeert de bochten af te snijden????? En dan vindt je het gek dat hij zijn lichaam niet buigt?
Ik kan dat helemaal begrijpen.

Probeer eens bij A al de volte in te zetten. Rondstellen dus en tussen F en B (of K en E) in een nette ronding van de hoefslag af te gaan. Rij goed door de hoeken en ga juist geen bochten afsnijden.
Succes en ik ben benieuwd naar het filmpje

Oeps, sorry, dat was een typfout. :o Zou idd een beetje raar zijn. Ik bedoel "hij probeert".
Les is niet mogelijk omdat ik dat gewoon niet kan betalen, mijn ouders betalen de manegeles maar ze willen niet nog een les voor me betalen. Met mijn verzorgpony naar de manege rijden kan ook niet want ik mag niet met hem buitenrijden. Ik wil ook niet stoppen met de manegeles, want daar rijden mijn vriendinnen dus dat is altijd erg gezellig.
In ieder geval bedankt voor de tips, ik zal het proberen!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:29

Als je van te voren weet, dat hij de bochten afsnijd, moet je daar dus op voorbereid zijn.
Houd je binnen been aan, zodat hij niet naar binnen kan vallen.
Bewust even dieper door de hoeken rijden