Voor het eerst dan maar een echt HAW topic van Roxanne. Ik rij Roxanne nu vanaf eind Juli 2009, nog niet zo heel lang dus. Toen ik met haar begon was ze wel ingereden en kon ze stap draf galop maar nog niet gedoseerd.. het was veel rennen... maarja er moest nog heeel veel aan gebeuren. Zelf reed ik op dat moment al M1 met mijn eigen paard waar ook heel veel training ingezeten heeft dus ik was al wat gewend.
Roxanne is een pony met hele goeie gangen! Ze kan onwijs strekken maar terug komen is vrij lastig voor haar. Ze is heel werkwillig soms teveel
Het is verder een heerlijke pony om te rijden, en ook bijna elke x weer geniet ik zo van haar! Ze leert heel snel, maar blijft veel dingen moeilijk vinden..Begin November '09 heb ik mijn B-debuut gemaakt en we waren hier 1ste met 193 en 2de met 189. Geen slecht debuut dus
Einde december zijn we ook voor het eerst gaan springen, dit was voor januari pas geplant maar toch die ene leuke wedstrijd, ook dit ging erg goed! We hebben inmiddeld 20 punten in de B dressuur en 16 in het B springen. Onze laatste B wedstrijd waren de NRPS kampioenschappen op 8 mei, hier hadden we een punten aantal van 200 en een mooie 1ste plaats van de 26 combinaties. Aankomende zaterdag gaan we ons L1 en L debuut maken. Ben heel erg benieuwd!Verder beheerst Roxanne al de Schouderbinnenwaarts en het achterwaarts daar zijn nu geen foto's van.
Hier zijn wat foto's van vandaag, Suzanne kwam toevallig langs gefiets en vroeg of ze wat foto's moest maken, dat sloeg ik zeker niet af! En het resultaat mag er wezen! Suzanne BEDANKT!!!
even voor misverstanden: Ik rij altijd met Martingaal/borsttuig, zit er gewoon standaard met trainen aan. Die is gewoon iets van de eigenaar, ik heb hem er meestal ook gewoon aan.
1. Middendraf waar ze iets achter de teugel komt. (en ik ook, haha)

2. Stukje wijken, hier lijkt het alsof mijn buiten hand overde hals heen gaat dat is niet zo.

3. Galop op kleinere volte even iets stelling vraag ik hier omdat ze niet wou inbuigen, moet meer lengtebuiging.

4. Iets bijelkaar rijden, meer oprichting vragen.

5. Inzet van wending, vind deze foto een fijn beeld geven.

6. Iets verruimen, redelijk bergopwaards, mooi in aanleuning.

7. Nog een keer verruimen, vind dit zelf de mooiste foto!!

8. Rox is wel fotogeniek, ik niet

9. Even nog poseren.

10. En de laatste en mooiste stand foto!

Nog even voor het beeld:
Zo was de Galop in Juli vorig jaar..:
en zo de draf..
Nouja er is wel veel veranderd in die aantal maanden... Toch??
Ik wil er misschien een in het groot laten afdrukken, welke vinden jullie daarvoor het meest geschikt??
ik zelf dacht foto 7
Commentaar geven mag zeker, graaf zelfs maar lief blijven graag.
Liefs Ryanne