Kasagrande trainen M2/Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Kasagrande trainen M2/Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:07

Hallo mensen,

Lang heb ik geen topic meer geopend omdat ik niet zo actief meer ben op bokt :o .. Vandaag is tyrza (passorapard) meegeweest naar Kasagrande om foto's te maken, 'bedankt tyrz :D '.
Kasagrande is 6/7 jaar en we trainen M2/Z1, we doen rustig aan, werken veel lang en laag en ontspanning want dit vind ik de basis. We hebben hem als zadelmak gekocht, en voor de rest alles zelf gedaan :)
Hij is 1.47 en ik 1.65.

Waar we tegenaanlopen is de travers en de keertwending rechtsom, links gaat goed.
Hij heeft een tijd last van z'n rug gehad, hij is goed bezig met revalideren en vooral rechtsom had hij last, hij moet nog een keer behandeld worden maar 't gaat de goede kant op!
Misschien kunnen jullie me wat tips geven, want rechtsom keertwenden gaat niet goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
verzamelde galop
Afbeelding
'handen sluiten'
Afbeelding
SB, 'binnenbeen op de plaats houden :+

taaltjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:06

hoi,
wat is precies je probleem met keertwenden??
misschien heb ik wel een aantal tips voor je want ide van mij had er ook altijd veel moeite mee, maar loopt nu eigenlijk standaard 6 en 7 voor zijn keertwendingen dus misschien kan ik je helpen.

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:45

Let erop dat je je handen rechtop houdt.
Probeer met je keertwending is vanuit een volte, door de volte te verkleinen en als jij voelt dat ie fijn aanvoelt hem mee te nemen met de schouder en zo je keertwending te rijden. Deze is dan wel wat te groot maar zo kan je het wel uitbouwen totdat het goed genoeg is.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:20

belbellie schreef:
Let erop dat je je handen rechtop houdt.
Probeer met je keertwending is vanuit een volte, door de volte te verkleinen en als jij voelt dat ie fijn aanvoelt hem mee te nemen met de schouder en zo je keertwending te rijden. Deze is dan wel wat te groot maar zo kan je het wel uitbouwen totdat het goed genoeg is.

Ik ga hierin mee, vooral niet overhaast te werk gaan eventueel 2 stappen terug stilstaan en dan weer verder en altijd vooruit denken!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:56

you're welcome , jullie zijn een fij duo om naar te kijken/fotograferen :) je bent enorm vooruit gegaan!

tantesam

Re: Kasagrande trainen M2/Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:46

weet natuurlijk niet wat je probleem is maar eike, bedoel met stilstaan echt ho-halt? vooruit blijven denken(en gaan) in de keertwendingen is érg belangrijk. vind het een supergave pony!!!

Azmodania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:53

tantesam schreef:
bedoel met stilstaan echt ho-halt? vooruit blijven denken(en gaan) in de keertwendingen is érg belangrijk

Ik denk dat ze bedoelt om niet gelijk de keertwending klein qua diameter te willen.
Dus ruim beginnen en langzaam naar kleiner toewerken.

En 'achteruit' is dan een ruimere diameter.

Hoop ik :)

Verder kan ik lastig commentaar geven, ik vind het er mooi uitzien.
Hoe je rechts keertwending en travers oefent met de achtergrond van Kasagrande is misschien beste via instructie.
Vanaf foto's is het moeilijk doorzien wat er precies speelt.

In principe kan je wel opletten dat alles links/rechts gelijk gaat, symmetrisch.
Wellicht zijn er makkelijker onderdelen die niet helemaal matchen. Dan kan je daar ook al mee oefenen.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:05

oeps, zie nu ook dat ze letterlijk voouit denken erbij had gezet, lezen is ook een vak, sorry eike :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:39

Het ziet er erg netjes uit.
Oefen je veel contra stelling?
Dat wil wel helpen om je paard iets losser te krijgen op een voorzichtige manier.
Ik denk dat het gewoon wat tijd kost, voorzichtig aan, want je paard zal zelf ook een beetje bang kunnen zijn dat hij weer pijn krijgt en daarom er niet zo goed doorheen komen in de lengtebuiging.

cimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:19

wat een leuke pony! :D
rijden ziet er ook goed uit hoor! :j

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:09

Volgens mij ken ik jou :)) en nu je pony ook :D
Ziet er super goed uit Charlotte :D En echt een leuke pony. :j