Wat fijn dat jullie ons topic willen komen bezoeken, bedankt hiervoor.
Nou, eerst een beetje achtergrond informatie. Beessie ( onder de meeste van jullie wrschnlk beter bekend als Daisy) en Ik zijn alweer bijna 1 jaar samen. Het begin was heel erg stroef , Beessie schrok overall van en stelde zich gigantisch aan en ik durfde haar niet hard genoeg aan te pakken. Gelukkig lieten we deze periode na 1 maand al snel achter ons. Daarna gingen we gewoon lekker wat rondrijden om het vertrouwen op te bouwen. Deze tijd stonden we op Manege de Poptaruters in Dronrijp. Deze tijd was erg leuk en gezellig met me vriendinnen maar Beessie werd er niet gelukkiger van. Ze stond elke dag maar kort buiten en kreeg niet het juiste voer ook al gaf ik duidelijk aan wat ze moest hebben.
Dus wouden we verhuizen, maarja; Hoe? En waarheen??
Gelukkig kwam ik tijdens een uurtje rijden bokker Flirtatious tegen die bij haar op stal misschien nog wel een plaatsje vrij had. Gelukkig was dit inderdaad zo en na 1 maand verhuisden we. Dit was in December 2009. Daarna volgde een periode van veel kou en blubs waardoor we een winterstop van 3 maanden hadden. In de goede dagen van Februari gingen we al wel weer eens naar de manege, maar nog niet echt zodat we fanatiek aan de conditie konden gaan werken. Gelukkig is het weer nu weer een stuk beter, gaan we al regelmatig naar de binnenmanege om te rijden en zijn we ook weer lekker in onze eigen buitenbak bezig.
ie inderdaad scheef loopt*! De dag van de foto`s 13-05-2010 , was Beessie nogal .. druk& eigenwijs( en super hengstig, haha) waardoor we af&toe eens een discussie hadden. Gelukkig wou ze wel lekker ontspannen en hebben we nog zonder zadel gereden. Zonder zadel rijden doen we het allerliefst, ik vind dit een goede manier om vertrouwen op te bouwen, me zit te verbeteren en het zit ook nog eens lekkerder. Ik doe heel hard me best Beessie niet te hinderen tijdens het rijden, maar soms gaat ze er ff vandoor of maakt een sprongetje waardoor ik een beetje op&neer hops. We zijn vooral bezig geweest om actief te worden en overgangen netjes te rijden. Helaas geen filmpjes. Ook werken we hard aan de conditie. Ik zet mijn armen af en toe vast om haar beter te voelen
, hier moet ik mee stoppen en daar ga ik heel hard aan werken
. Nu nog een beetje informatie over Beessie:
aisy la Luna(Beessie)
*Merrie
*1.44 m. ( ik ben 1.72/1.73)
*18 jaar oud
*V. Hendrewen Prince.
*M. Kirby.
* Een niveau hebben we niet echt, soms pakken we wat wijken mee maar dat lijkt niet altijd helemaal door Bees der vetlaagje heen te dringen
Maar laten we zeggen B. Op de manege rijden we F6.* Echte merrie met soms wat kuurtjes.. maar de klik is er helemaal!
* Bees vind zichzelf meer een springpony.. terwijl ik iets liever dressuur of lekker buitenrijd. Buitenrijden vind ze wel helemaal leuk alleen langs de weg blijft toch spannend( voor ons allebei).
Over Daisy der achtergrond is niet al te veel bekend. Ik weet via bokkers Wilma&Jeped meer over der, maar alsnog mis ik een groot deel uit haar leven. Als iemand meer informatie over haar heeft, haar denkt te kennen of misschien haar fokker kent zou ik heeeeeeel graag contact met die persoon in contact komen.
De puntjes waar ik al van weet dat ik daar aan moet werken:
* Handen hoog en naast elkaar dragen.
* Stomme strenge binnenhand! En ik zet me armen vast.
* Tenen naar binnen, hakken omlaag.
* Benen aansluiten aan haar bolle buikje.
* Rechtop zitten en vooruit kijken.
Nou en dan nu de foto`s;
Eerst een foto van hoe het tot een tijdje geleden ging:

Dan nu foto`s van hoe het nu gaat:
1:

AAH, stoute meisje. Je ziet het al, slechte zit, kukel voorover en zet me armen vast!
2:

Woooejh, Happy Face XD!
3:

Hoi , ik kom even kijken hoor
.4:

Dit vind ik een leuk plaatje, Al is mijn houding nog steeds bagger, Beessie loopt wel lekker
.5:

Een paar sprongen verder dan 4..Weer me beenhouding slecht
. 6:

Een stukje galop op de diagonaal, Hierna voltooiden we onze 1ste nette eenvoudige galopswissel
. Waar we trouwens niet op trainen, laatst deed ze het zelf dus ging ik het voor de lol nog eens doen
7:

En even lekker halsstrekken.
8:

Nog een keer .
9: http://nl.tinypic.com/r/2s0ntle/6
FF iets kwijt raken voor we doorgaan.. Whahahah.
10: http://nl.tinypic.com/r/1zbh4qu/6
En toen hadden we even ruzie. Beessie wou niet over een paar takje lopen, en ik wel! Uiteindelijk ging ze er netjes overheen nadat ik haar ff had afgeleid. WOEJ, Benen .
En toen gingen we zonder zadel rijden
. Dit doen we allebei(zoals ik al zei), heeeeel graag. 11:

Ff.. “Mooi staan”, whahaha.
12:
Stapje zonder zadel.
13:

Drafje rijden… Ik moet echt meer naar voren kijken.
14:

Galopsen. Ze ging af en toe een beeetje hard.
15:

Het laatste drafje.
16:

Dooegh
Bees vond het neitzo heel lollug
Ik zou het heel fijn vinden als jullie commentaar en tips willen geven. Ik sta zeker open voor kritiek, daar leer je immers van.
We doen ons best. Maar soms werken we elkaar een beetje tegen

Met les gaan we van de zomer weer beginnen, als ik er genoeg tijd voor heb. Ik ben deze winter gestopt met lessen omdat ik mijn instructrice niet meer leuk vond en voor priveles/andere les was toen geen mogelijkheid.
Als er iemand is die in Friesland woont en een diploma heeft en zin heeft om mij in de zomer les te komen geven(vooral in dressuur) mag je dat altijd melden
Graag zelfs 
Ik wil ooknog heel graag een keer een reading met haar laten doen om te zien of ik wat meer over haar verleden te weten kan komen. Als iemand van jullie readings doet hoor ik dat ook graag
Ook willen Beessie en ik graag overgaan op Bitloos rijden. Voor ik dit doe wil ik toch nog een stukkie meer aan de controle via mijn been werken. Ook willen we van het zadel af en een Bare-Back-Pad om
Doeeegh
.