Daisy la Luna @ 1ste keer Lente Work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Daisy la Luna @ 1ste keer Lente Work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 14:43

Hallo Luitjes,

Wat fijn dat jullie ons topic willen komen bezoeken, bedankt hiervoor.
Nou, eerst een beetje achtergrond informatie. Beessie ( onder de meeste van jullie wrschnlk beter bekend als Daisy) en Ik zijn alweer bijna 1 jaar samen. Het begin was heel erg stroef , Beessie schrok overall van en stelde zich gigantisch aan en ik durfde haar niet hard genoeg aan te pakken. Gelukkig lieten we deze periode na 1 maand al snel achter ons. Daarna gingen we gewoon lekker wat rondrijden om het vertrouwen op te bouwen. Deze tijd stonden we op Manege de Poptaruters in Dronrijp. Deze tijd was erg leuk en gezellig met me vriendinnen maar Beessie werd er niet gelukkiger van. Ze stond elke dag maar kort buiten en kreeg niet het juiste voer ook al gaf ik duidelijk aan wat ze moest hebben.
Dus wouden we verhuizen, maarja; Hoe? En waarheen??

Gelukkig kwam ik tijdens een uurtje rijden bokker Flirtatious tegen die bij haar op stal misschien nog wel een plaatsje vrij had. Gelukkig was dit inderdaad zo en na 1 maand verhuisden we. Dit was in December 2009. Daarna volgde een periode van veel kou en blubs waardoor we een winterstop van 3 maanden hadden. In de goede dagen van Februari gingen we al wel weer eens naar de manege, maar nog niet echt zodat we fanatiek aan de conditie konden gaan werken. Gelukkig is het weer nu weer een stuk beter, gaan we al regelmatig naar de binnenmanege om te rijden en zijn we ook weer lekker in onze eigen buitenbak bezig. *Die inderdaad scheef loopt*!

De dag van de foto`s 13-05-2010 , was Beessie nogal .. druk& eigenwijs( en super hengstig, haha) waardoor we af&toe eens een discussie hadden. Gelukkig wou ze wel lekker ontspannen en hebben we nog zonder zadel gereden. Zonder zadel rijden doen we het allerliefst, ik vind dit een goede manier om vertrouwen op te bouwen, me zit te verbeteren en het zit ook nog eens lekkerder. Ik doe heel hard me best Beessie niet te hinderen tijdens het rijden, maar soms gaat ze er ff vandoor of maakt een sprongetje waardoor ik een beetje op&neer hops. We zijn vooral bezig geweest om actief te worden en overgangen netjes te rijden. Helaas geen filmpjes. Ook werken we hard aan de conditie. Ik zet mijn armen af en toe vast om haar beter te voelen :( , hier moet ik mee stoppen en daar ga ik heel hard aan werken :o .

Nu nog een beetje informatie over Beessie:

*Daisy la Luna(Beessie) <3
*Merrie
*1.44 m. ( ik ben 1.72/1.73) ;)
*18 jaar oud
*V. Hendrewen Prince.
*M. Kirby.
* Een niveau hebben we niet echt, soms pakken we wat wijken mee maar dat lijkt niet altijd helemaal door Bees der vetlaagje heen te dringen :+ Maar laten we zeggen B. Op de manege rijden we F6.
* Echte merrie met soms wat kuurtjes.. maar de klik is er helemaal!
* Bees vind zichzelf meer een springpony.. terwijl ik iets liever dressuur of lekker buitenrijd. Buitenrijden vind ze wel helemaal leuk alleen langs de weg blijft toch spannend( voor ons allebei).

Over Daisy der achtergrond is niet al te veel bekend. Ik weet via bokkers Wilma&Jeped meer over der, maar alsnog mis ik een groot deel uit haar leven. Als iemand meer informatie over haar heeft, haar denkt te kennen of misschien haar fokker kent zou ik heeeeeeel graag contact met die persoon in contact komen.

De puntjes waar ik al van weet dat ik daar aan moet werken:
* Handen hoog en naast elkaar dragen.
* Stomme strenge binnenhand! En ik zet me armen vast.
* Tenen naar binnen, hakken omlaag.
* Benen aansluiten aan haar bolle buikje.
* Rechtop zitten en vooruit kijken.

Nou en dan nu de foto`s;

Eerst een foto van hoe het tot een tijdje geleden ging:
Afbeelding
Dan nu foto`s van hoe het nu gaat:

1: Afbeelding
AAH, stoute meisje. Je ziet het al, slechte zit, kukel voorover en zet me armen vast!
2: Afbeelding
Woooejh, Happy Face XD!
3: Afbeelding
Hoi , ik kom even kijken hoor :P.
4: Afbeelding
Dit vind ik een leuk plaatje, Al is mijn houding nog steeds bagger, Beessie loopt wel lekker :P .
5: Afbeelding
Een paar sprongen verder dan 4..Weer me beenhouding slecht :o .
6: Afbeelding
Een stukje galop op de diagonaal, Hierna voltooiden we onze 1ste nette eenvoudige galopswissel :Y) . Waar we trouwens niet op trainen, laatst deed ze het zelf dus ging ik het voor de lol nog eens doen ;)
7: Afbeelding
En even lekker halsstrekken.
8: Afbeelding
Nog een keer .

9: http://nl.tinypic.com/r/2s0ntle/6
FF iets kwijt raken voor we doorgaan.. Whahahah.

10: http://nl.tinypic.com/r/1zbh4qu/6
En toen hadden we even ruzie. Beessie wou niet over een paar takje lopen, en ik wel! Uiteindelijk ging ze er netjes overheen nadat ik haar ff had afgeleid. WOEJ, Benen .

En toen gingen we zonder zadel rijden :D . Dit doen we allebei(zoals ik al zei), heeeeel graag.

11: Afbeelding
Ff.. “Mooi staan”, whahaha.

12:Afbeelding
Stapje zonder zadel.

13: Afbeelding
Drafje rijden… Ik moet echt meer naar voren kijken.
14:Afbeelding
Galopsen. Ze ging af en toe een beeetje hard.
15: Afbeelding
Het laatste drafje.
16:Afbeelding
Dooegh :+ Bees vond het neitzo heel lollug ;(

Ik zou het heel fijn vinden als jullie commentaar en tips willen geven. Ik sta zeker open voor kritiek, daar leer je immers van. :D
We doen ons best. Maar soms werken we elkaar een beetje tegen :o

Met les gaan we van de zomer weer beginnen, als ik er genoeg tijd voor heb. Ik ben deze winter gestopt met lessen omdat ik mijn instructrice niet meer leuk vond en voor priveles/andere les was toen geen mogelijkheid.
Als er iemand is die in Friesland woont en een diploma heeft en zin heeft om mij in de zomer les te komen geven(vooral in dressuur) mag je dat altijd melden :D Graag zelfs :o

Ik wil ooknog heel graag een keer een reading met haar laten doen om te zien of ik wat meer over haar verleden te weten kan komen. Als iemand van jullie readings doet hoor ik dat ook graag :D

Ook willen Beessie en ik graag overgaan op Bitloos rijden. Voor ik dit doe wil ik toch nog een stukkie meer aan de controle via mijn been werken. Ook willen we van het zadel af en een Bare-Back-Pad om :D
:wow: *\o/* :wow: *\o/* Doeeegh *D
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 19-05-10 15:22, in het totaal 3 keer bewerkt

sharon_quiz

Re: Daisy la Luna @ 1ste keer Lente Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:58

Het valt me op dat je netter zit zonder zadel. Dus daar zou ik vooral mee doorgaan om je zit te verbeteren. Aan je houding valt namelijk nog wel wat te sleutelen. Namelijk: Achterover zitten, voor je uit blijven kijken, tenen naar binnen en je handen hoger houden.

Leuke pony heb je trouwens. Ik vraag me af of het oefenen van een wissel verstandig is maar hé, jij kent je paardje het beste ;)

Veel plezier en succes samen!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 15:13

sharon_quiz schreef:
Het valt me op dat je netter zit zonder zadel. Dus daar zou ik vooral mee doorgaan om je zit te verbeteren. Aan je houding valt namelijk nog wel wat te sleutelen. Namelijk: Achterover zitten, voor je uit blijven kijken, tenen naar binnen en je handen hoger houden.

Leuke pony heb je trouwens. Ik vraag me af of het oefenen van een wissel verstandig is maar hé, jij kent je paardje het beste ;)

Dankje. Jah, daar ga ik zeker mee door.
:o , het is neitzo van; ze moet een wissel kunnen. Maar een tijdje geleden deed ze het uit zich zelf toen ik haar in stap zette. Enn, een eenvoudige wissel is galop-stap-galop hè. Een echte wissel begin ik lang niet aan :+

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:16

DaisyDarling schreef:
sharon_quiz schreef:

Dankje. Jah, daar ga ik zeker mee door.
:o , het is neitzo van; ze moet een wissel kunnen. Maar een tijdje geleden deed ze het uit zich zelf toen ik haar in stap zette. Enn, een eenvoudige wissel is galop-stap-galop hè. Een echte wissel begin ik lang niet aan :+

Haha ja weet ik. Maar op een aantal foto's is ze er nog niet helemaal lekker doorheen, dus vandaar die opmerking. Groetjes Sharon

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 15:17

@ Sharon.
Het is ook meer voor de lol hoor. Ik ben er niet serieus op aant trainen, gewoon nog eens proberen. Vandaar ook ; :Y)

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:24

Daar hebben we Daisy weer!
Mis haar toch wel echt hoor als ik haar zo zie.
Jullie zijn een leuk stel, probeer je handen niet vast te zetten bij je benen, neem dan liever de teugels ietsje korter en houd je handen voor het zadel. Jammer dat ik niet in Friesland woon, ga in het najaar instructeurscursus doen, had je graag les willen geven met haar

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 15:25

Wilma schreef:
Daar hebben we Daisy weer!
Mis haar toch wel echt hoor als ik haar zo zie.
Jullie zijn een leuk stel, probeer je handen niet vast te zetten bij je benen, neem dan liever de teugels ietsje korter en houd je handen voor het zadel. Jammer dat ik niet in Friesland woon, ga in het najaar instructeurscursus doen, had je graag les willen geven met haar

Ze is ook zo`n schatjuh <3
Dankje voor de tips :D
Had me erg leuk geleken.. maar Friesland is tog wat te ver.. :Y)

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:27

Achja die Daisy is ook alweer 18 jaar oud he sta je eigenlijk niet bij stil dat een paard wat uit je leven verdwijnt ook ouder wordt haha

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 15:28

Wilma schreef:
Achja die Daisy is ook alweer 18 jaar oud he sta je eigenlijk niet bij stil dat een paard wat uit je leven verdwijnt ook ouder wordt haha

Jah, ze is al 18. Gelukkig word ze er in der hoofdje niet ouder op. nee, indd. :+

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:55

daar hebben we lauren een beessie weeer! <3

jullie zijn welvooruit gegaan hoor.
een groot aan-te-werken-punt is toch wel je zit, maar dat geef je zelf ook al aan.
Kijk eens naar je beugels, moeten die niet langer/korter?
misschien verkijk ik me er op, maar op het grootste deel van de foto's (met zadel) heb je fladderende beentjes, of druk je jezelf naar achter in je zadel.

op de foto's zonder zadel zit je veel meer ontspannen, je kan mooier rechtop zitten en Bees ontspant ook veel meer.
ze laat haar rug fijner los, en daardoor komt ze er ook meer door met haar hoofd.

als ik jou was zou ik dus even naar je zadel(beugels?) kijken.

oja en je handen, die moeten ook hoger idd :P
probeer elk rondje voor jezelf te controleren of je je handen wel goed houdt. Bijvoorbeeld, elke keer als je langs A komt even naar beneden kijken(en ook alleen dán naar beneden kijken :+ ) of je je handen goed hebt.
Ik heb mijn handen ook een tijdje zo laag gehad, bij mij hielp dit heel erg. Ik deed altijd, handen boven de schoft, en als je dan je pinken naar binnen toe uitsteekt, en ze raken elkaar, dan heb je je handen goed.

succes ! :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 15:59

Rianntje schreef:
daar hebben we lauren een beessie weeer! <3

jullie zijn welvooruit gegaan hoor.
een groot aan-te-werken-punt is toch wel je zit, maar dat geef je zelf ook al aan.
Kijk eens naar je beugels, moeten die niet langer/korter?
misschien verkijk ik me er op, maar op het grootste deel van de foto's (met zadel) heb je fladderende beentjes, of druk je jezelf naar achter in je zadel.

op de foto's zonder zadel zit je veel meer ontspannen, je kan mooier rechtop zitten en Bees ontspant ook veel meer.
ze laat haar rug fijner los, en daardoor komt ze er ook meer door met haar hoofd.

als ik jou was zou ik dus even naar je zadel(beugels?) kijken.

oja en je handen, die moeten ook hoger idd :P
probeer elk rondje voor jezelf te controleren of je je handen wel goed houdt. Bijvoorbeeld, elke keer als je langs A komt even naar beneden kijken(en ook alleen dán naar beneden kijken :+ ) of je je handen goed hebt.
Ik heb mijn handen ook een tijdje zo laag gehad, bij mij hielp dit heel erg. Ik deed altijd, handen boven de schoft, en als je dan je pinken naar binnen toe uitsteekt, en ze raken elkaar, dan heb je je handen goed.

succes ! :D

Nanaah <3

Dankuu voor alle puntjes :o
Beugels zitten denkik wel goed, alleen heb ik mijn knieën niet genoeg in me zadel, waardoor me beentjes naar voren gaan. Flapper beentjes klopt, beentjes aansluiten is door Beessie bouw soms een beetje moeilijk(lees; bolle buik).
Ander zadel moet er eigen op, maar het is zo duur. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik de overstap naar Bare-back-pad ga maken. Beter voor Bees, beter voor mij :D

:wave:

Handen weet ik indd ook, ga ik dus indd ook aan werken :).

cimmie

Re: Daisy la Luna @ 1ste keer Lente Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:18

leuke pony!
alleen je houding is echt nog niet zo goed. :n
Je trekt je voeten heel erg op, en op foto 6 ga je helemaal in de beugels staan. ook staat daar bij dat je het overspringen doet, ik zou gewoon eerst bij de basis blijven, als die goed zit verdergaan. :j

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:47

Probeer rechtop te blijven zitten(is vooral als je met zadel rijdt, zonder zadel zat je netjes rechtop!) en niet naar voren te duiken. Dit doe ik zelf ook heel erg vaak en vind het zelf ook echt moeilijk om neit naar voren te duiken. maar je moet er gewoon goed aandenken en dan komt dat wel goed.
voor de rest, echt een heel leuk beestje!!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 17:02

cimmie schreef:
leuke pony!
alleen je houding is echt nog niet zo goed. :n
Je trekt je voeten heel erg op, en op foto 6 ga je helemaal in de beugels staan. ook staat daar bij dat je het overspringen doet, ik zou gewoon eerst bij de basis blijven, als die goed zit verdergaan. :j

Dankje.. maar leer lezen :o
Op foto 6 sta ik niet, want als ik ga staan dan kom ik 10 cm boven het zadel met me kont. Het zijn dus gewoon niet goed aangesloten benen!
Er staat bij dat het een eenvoudige wissel was.. Dat betekent galop-stap-galop ;) en het was 1malig gewoon voor de lol.. Lees alsjeblieft ook de vorige posts.. ;)
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 21-05-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 17:02

lien96 schreef:
Probeer rechtop te blijven zitten(is vooral als je met zadel rijdt, zonder zadel zat je netjes rechtop!) en niet naar voren te duiken. Dit doe ik zelf ook heel erg vaak en vind het zelf ook echt moeilijk om neit naar voren te duiken. maar je moet er gewoon goed aandenken en dan komt dat wel goed.
voor de rest, echt een heel leuk beestje!!

Dankjewel :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 17:09

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID:

Foto 6, voor die EENvoudige wissel was 1malig.
Ze deed het 1 keer zelf , dus toen wou ik zien of ze het ook op commando zou kunnen.

Ik train er dus NIET op, want daar zijn we lang neit klaar voor.
Dat snap ik, dus geen gezeik daarmeer over, oke? ;) :( ;)