Hierbij een topic van mijn toekomstige topper!

Cash is een 5 jarige ruin van Chellano Z x Tolbert.
Helemaal springgefokt dus, maar hij begint al helemaal een dressuurkrackie te worden!

Dit is nu onze 6e L1 wedstrijd, waar we ondertussen al 10puntjes bij elkaar hebben gereden.
Laatste tijd richten we ons voornamelijk op de ontspanning en stelling/buiging. Door zijn grootte heeft hij daar nogal wat moeite mee.
Thuis rij ik 'm 1 á 2 keer en dan lekker met langer teugeltje. Omdat ik zelf de ontspanning op wil laten zoeken.
In de weken dat ik wedstrijd heb, lessen we ook. Waar we ons concenteren op de proefjes rijden..dus dat ik eigenlijk het enige moment dat we écht aan de bak moeten!

Daarnaast longeer ik 'm 1x en vaak nog 1x losgooien/losspringen, want hij is nog jong en het springen zit echt in 'm!

[RIJ-ITP] Cash, eerste ITP en 2e L1 wedstrijd!
Ons vorige topic.
Aandachtspunten:
-Lekker loswerken, hij wilt nogal snel zijn hoofd kantelen.
-Ik reed voor 2e keer met een kniebrace (links) waardoor mijn beenligging niet optimaal was
-Benen niet afsteken en handen laag

Van de zenuwen beetje aan de dunne poeperie

De 1e proef
Hij liep echt heel fijn, voorheen bouwde hij spanning op tijdens de proef. Nu gaat hij juist in de proef ontspannen en gaat alles wat vloeiender.
Alleen kon ik mijn pa niet zo goed horen, waardoor ik verkeerd reed ik ben een ster in verkeerd rijden..iedere wedstrijd bijna wel
Dus -2, waardoor ik nu met 184 punten eindigde en een 5e plaats (net buiten prijs) Anders waren we 2e geweest

Hij liep zoo fijn!

Wijken, hij mag meer scharen..heeft hij veel moeite mee waardoor hij beetje gaat "hikken/huppelen"

Hij lijkt het nog leuk te vinden ook, als ik 'm maar niet teveel aan zn lijf zit

Wijken weer hetzelfde, en ik moet 'm niet proberen "om te duwen/meehangen"

Door zijn ruime sprong is het moeilijk om bij elkaar te houden

Hij gaat zn kont er al steeds meer onder zetten.
2e proef, liep hij voor mijn gevoel veel fijner..alleen mocht hij iets meer aan mn been.
En wijken had hij geen zin meer in, je ziet dat ook in het filmpje. Ik geef 'm tikje bij met de zweep, dus galopje erin

We hadden hier 169 punten..

Even wennen aan de ring

Plat door de bocht, hier moet ik buitenteugel meer begrenzen en binnenbeen eraan. Anders valt hij in stap en "zwenkt uit"

Hoeken doorrijden!!!
Je ziet dat hij hier wel uit elkaar valt, mede doordat met brace rijden voor mij vermoeiend was en ik daardoor niet zo netjes alles afmaakte

Hij valt veel naar binnen, vnl bij de voltes. dus ik moet echt letten op mijn binnenbeen en buitenteugel!!
Aanstaande zaterdag hebben we nog wedstrijdje, en de maand juni even niets. Gaan we kijken of we ook sprongetje gaan wagen
Commentaar is leuk!