Arabier Dali aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janneke1109

Arabier Dali aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:42

Dali is mijn 15 jarige verzorgpony en ik rijd hem 5 dagen in de week.

2 jaar terug ben ik begonnen met dali, en dat is niet makkelijk gegaan, dali is een volle arabier en vind vaak alles rond om de bak veel interresanter dan het rijden zelf... Gelukkig zijn we nu samen al veel gegroeid, en gaat het rijden dan ook een stuk beter! We hebben ruim anderhalf jaar les gehad, maar helaas heb ik het nu erg druk met school, en dus niet altijd tijd voor een lesje.. We rijden geen wedstrijden, want ook daar heb ik helaas niet genoeg tijd voor!

Onze verbeterpunten zijn:

- meer ontspanning
- meer rust in mijn houding
- vooruit kijken
- recht op blijven zitten

Er zijn geen foto's van het inrijden.. maar dit heb ik zeker wel gedaan!

Als jullie tips hebben hoor ik deze graag!
Hier komen de foto's, veel kijk plezier!

1.
Afbeelding

2. Iets te gespannen.
Afbeelding

3. Mijn verschrikkelijke houding.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Uitdraven
Afbeelding

10. Belonen
Afbeelding

11. Als laatste nog zijn mooie koppie <3
Afbeelding

Een aantal van deze foto's hebben ook op RITP gestaan, maar ik ben toch wel benieuwd naar commentaar en Tips!

sarah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:07

wauw wat een super mooi paard <3 :9 ik weet niet of je een tip van een 15 jarige wilt horen maar je schouders mogen een stuk naar achter dan ga je geijk ook al wat meer recht op zitten en ik weet dat je een erg mooi paard hebt maar je mag wel een beetje voor je uitkijken :o

Nessie

Re: Arabier Dali aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:08

Inderdaad moet je goed proberen rechtop te blijven zitten. Verder echt een heel erg mooi pony :D En je rijd hem leuk :)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:32

Leuk paardje hoor! Als je je handen wat meer bij je houd, en daarbij zelf naar voren kijkt, zit je denk ik al een stuk rechter. Blijf je hakken uitdrukken en misschien je voeten een beetje verder in de beugels. Ik heb het idee dat je heel erg achterin het zadel zit, misschien is het zadel voor jou wat aan de kleine kant? Niet que gewicht of zo hoor, maar je zadel kan ook 'gewoon' te klein zijn ;)

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 20:31

pony_girl95 schreef:
wauw wat een super mooi paard <3 :9 ik weet niet of je een tip van een 15 jarige wilt horen maar je schouders mogen een stuk naar achter dan ga je geijk ook al wat meer recht op zitten en ik weet dat je een erg mooi paard hebt maar je mag wel een beetje voor je uitkijken :o

Dankje wel :D en natuurlijk wil ik een tip van een 15 jarige horen, alle tips zijn welkom van wie dan ooK! :D het klinkt heel erg raar.. maar op de één of andere manier krijg ik het idee dat ik de controle kwijt ben als ik voor me uit kijk.. Heel erg slecht ik weet het, en het zit ook echt tussen mijn oren haha! Maar ik ga er aan werken! Bedankt!

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 20:31

Nessie schreef:
Inderdaad moet je goed proberen rechtop te blijven zitten. Verder echt een heel erg mooi pony :D En je rijd hem leuk :)

Dankje wel :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:34

pony_girl95 schreef:

Goed gezien hoor 15 jarige!!!! Een plaatje van een pony, dus ga er ook trots op zitten.
Maar jullie zijn nu al een leuke combinatie!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 18-05-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 20:34

koetje10 schreef:
Leuk paardje hoor! Als je je handen wat meer bij je houd, en daarbij zelf naar voren kijkt, zit je denk ik al een stuk rechter. Blijf je hakken uitdrukken en misschien je voeten een beetje verder in de beugels. Ik heb het idee dat je heel erg achterin het zadel zit, misschien is het zadel voor jou wat aan de kleine kant? Niet que gewicht of zo hoor, maar je zadel kan ook 'gewoon' te klein zijn ;)

Ik zie wat je bedoeld over het zadel, moet eerlijk zeggen dat ik er zelf geen last van heb tijdens het rijden.. maar ik zie het op de foto's ook terug. Helaas is het geen eigen zadel, dit zadel is 1,5 jaar geleden nieuw gekocht door de eigenaresse, en die heeft net een iets kleiner maatje dan dat ik heb (A) Dus ik moet het hier mee doen.. En mag ik vragen waarom je vind dat mijn voeten verder in de beugels moeten?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:35

Gaaf paardje heb je daar onder je kont. Je moet idd mooi rechtop blijven zitten,verder vind ik het er al netjes uitzien.

Alleen het zadel lijkt me niet helemaal lekker. Je zit nu erg achterop en het lijkt of het zwaartepunt van je zadel niet in het midden ligt. Maar dat is moeilijk te zien vanaf een foto.

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 20:50

capopjekop schreef:
Gaaf paardje heb je daar onder je kont. Je moet idd mooi rechtop blijven zitten,verder vind ik het er al netjes uitzien.

Alleen het zadel lijkt me niet helemaal lekker. Je zit nu erg achterop en het lijkt of het zwaartepunt van je zadel niet in het midden ligt. Maar dat is moeilijk te zien vanaf een foto.

Het klopt idd wel dat ik misschien te ver naar achteren zit, en ik had het zadel ook nog iets naar achteren kunnen leggen, maar voor de rest is hij wel net twee weken geleden nagekeken en opgevuld.. dus het lijkt me dat hij wel recht ligt, als je dat bedoeld met het zwaartepunt??

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:57

nee dat mag je niet vragen :P maar ik wil best antwoord geven hoor ;) Op sommige foto's heb je je beugels onder je tenen. Als je je voeten iets verder in de beugels doet, komen je benen misschien een beetje verder naar voren. Dat heeft als resultaat dat je meer achterover gaat zitten. Daarbij lijkt mij dat je meer steun hebt onder de bal van je voet. Maar aan de andere kant, op zich zitten je knie/teen en heup/hak netjes op een lijn, misschien dat dat dan gaan veranderen en dat zou zonde zijn. Daarbij moet het natuurlijk wel lekker zitten ;)
En trouwens, als je je bekken iets naar voren kantelt, kom je denk ik meer voorin je zadel te zitten en gaat je bovenlichaam ooknaar achter. Maar de beste manier om je houding te verbeteren is toch zo'n leuk persoon die in het midden van de bak staat te blèren :+ Succes ermee!

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:33

koetje10 schreef:
nee dat mag je niet vragen :P maar ik wil best antwoord geven hoor ;) Op sommige foto's heb je je beugels onder je tenen. Als je je voeten iets verder in de beugels doet, komen je benen misschien een beetje verder naar voren. Dat heeft als resultaat dat je meer achterover gaat zitten. Daarbij lijkt mij dat je meer steun hebt onder de bal van je voet. Maar aan de andere kant, op zich zitten je knie/teen en heup/hak netjes op een lijn, misschien dat dat dan gaan veranderen en dat zou zonde zijn. Daarbij moet het natuurlijk wel lekker zitten ;)
En trouwens, als je je bekken iets naar voren kantelt, kom je denk ik meer voorin je zadel te zitten en gaat je bovenlichaam ooknaar achter. Maar de beste manier om je houding te verbeteren is toch zo'n leuk persoon die in het midden van de bak staat te blèren :+ Succes ermee!

hahaha Bedankt voor je Tip!! En ik ga in de vakantie weer lekker lessen!! Maar inderdaad mijn bekken moet ik ook meet naar voren kantelen.. Heb je helemaal gelijk in, Ik ga er aan werken! Dankje wel :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:45

Op zich denk ik niet dat je zadel te klein is, maar dat je je bekken wat moet kantelen, dan kom je ook iets rechterop te zitten!
Op je kont zitten en een iets bollere rug maken.
Nu wou ik je de tip geven om af en toe even je ogen dicht te doen om te voelen hoe je zit (ontspanning in je schouders)maar als je al bang bent om voor je te kijken moet je daar maar mee beginnen, whahaha!

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:13

Wat een ontzettend gaaf paardje heb je!
Zoals veel al gezegd hebben is dat je wat meer naar achter moet zitten, of probeer je bekken wat te kantelen. Verder ziet het er in mijn ogen leuk en netjes uit, nogmaals echt een gaaf beestje!

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:30

MirandaFuego schreef:
Op zich denk ik niet dat je zadel te klein is, maar dat je je bekken wat moet kantelen, dan kom je ook iets rechterop te zitten!
Op je kont zitten en een iets bollere rug maken.
Nu wou ik je de tip geven om af en toe even je ogen dicht te doen om te voelen hoe je zit (ontspanning in je schouders)maar als je al bang bent om voor je te kijken moet je daar maar mee beginnen, whahaha!

Hahaha, ja ogen dicht heb ik ook wel eens gedaan.. maar dat was idd eng :o Maar ik moet inderdaad rechter op zetten en mijn bekken kantelen, heb er vandaag constant aan gedacht!! En moet zeggen dat het best goed voelde, zal morgen wel spier pijn wordenN!! Bedankt voor je tips!

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:30

Wauw wat heb jij een heerlijke Arabier onder je kont zeg! :+:
Probeer inderdaad wat rechter op te gaan zitten, dus meer in het zwaartepunt van het zadel. Maar dat komt goed met jullie!

Ga je wedstrijden starten? :)

Niek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:00

Zoals al gezegt, probeer je bekken iets te kantelen, en volgens mij heb je soms je teugel iets ongelijk, probeer dar iets bewuster op te letten! :)

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:22

Ambrasoft schreef:
Wauw wat heb jij een heerlijke Arabier onder je kont zeg! :+:
Probeer inderdaad wat rechter op te gaan zitten, dus meer in het zwaartepunt van het zadel. Maar dat komt goed met jullie!

Ga je wedstrijden starten? :)

Dankje wel! :D Nee voorlopig geen wedstrijden, als ik wedstrijden wil starten wil ik er echt voor gaan en hard trainen! maar hier heb ik helaas geen tijd voor. Ik rij hem wel zoveel mogelijk naar de ontspanning toe, en pak af en toe wat leuke oefeningen mee, maar voor de rest voorlopg nog geen wedstrijd ambitie!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:52

Recht opzitten en naar voren kijken, verder niet echt commentaar, vind dat je hem leuk rijdt!

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:23

ik vind dat je m netjes rijd!
wat een leuke ara zeg;)
ik wil als tip meegeven om lekker rechtop te blijven zitten, en dan goed je schouders naar achteren te doen.
scheelt een heel stuk.
je kan bijv. ook een keertje een zitlesje doen aan de longe, iemand longeerd en jij zonder beugels zitten, en dan echt alleen op je zit letten.

verder heel veel succes met dit superleuke paardje!

magic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:57

leuk paard :)

je weet het eigenlijk al;
je eigen zit.
probeer goed recht te zitten,
en vraag anders een keer aan je lesgever,
of ze echt die les alleen op jou zit let,
succes :)