Rosa en ik dressuur'les', ging fijn!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shinedown

Rosa en ik dressuur'les', ging fijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:11

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 07-04-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:14

het ziet er fijn uit, alleeen je mag je teugels wel wat korter doen!
En verder geef je zelf het commentaar al!
Leuk paard zeg! :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:18

Dit ziet er wel een stuk beter uit dan het vorige topic van je wat ik heb gezien!
Jouw houding is echt een stuk beter als je je bekken kantelt en op die manier van je holle rug afkomt.
Maar ook je paardje loopt veel fijner, een stuk meer ontspannen al. Let er wel op dat die achterhand actief blijft, rij veel overgangen en tempo wisselingen zodat ze actief blijft, het gaat nu sommige stukken goed en dan zakt het weer in.

edit: typo

kristelhans

Re: Rosa en ik dressuur'les', ging fijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:24

Ik moet even wat zeggen..ik vind jouw topics altijd zo leuk om naar te kijken...volg jou en Rosa al een tijdje en jullie gaan zo goed vooruit! Ik vind jou een hele vriendelijke, eerlijke ruiter..zo fijn om te zien! Lekker zo doorgaan, komt vast goed! Denk als je je beugels een gaatje langer maakt, je achterwerk ook wat meer naar het midden van het zadel gaat ipv bijna op de lepel. Veel plezier en succes nog samen!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:50

Dankjewel!
Zonder die holle rug rijden wordt nog veel oefenen zeg. Ik reed zo 30 seconden en ik voelde het door heel mijn rug en buik.
Het wordt spierpijn morgen :')

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:57

Jullie zijn inderdaad goed vooruit gegaan! je houding is een stuk beter. Let er wel op dat je je handen echt STIL houdt, liever kortere teugels en een stille hand dan langere teugels en een onrustige hand (vooral op 1:40 zie je goed wat ik bedoel).

Ga zo door! =)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 08:10

Je hebt helemaal gelijk.
Normaal gesproken heb ik mijn teugels ook ongeveer 1 blokje korter :).

misspablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:21

supermooi !

alleen probeer je lang te maken :P
Laatst bijgewerkt door lindake op 21-05-10 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht samengevoegd. Gebruik de wijzig knop a.u.b

xveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:25

Ziet er goed uit hoor :) Wat mij alleen opvalt is dat je rechtsom een beetje naar rechts 'knikt' op de foto's, linksom is dit minder heb ik het idee..
Verder ziet het er prima uit hoor!

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:33

Je geeft zelf al wel het juiste commentaar zoals hakken laag, goed in het zadel blijven zitten. Ik denk als je je beugels iets langer doet, je ook beter kunt blijven zitten in het zadel. Misschien een optie om voor de volgende keer te proberen? Verder vind ik het er heel rustig en mooi uitzien.
Ga zeker zo door! Succes!

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:37

Erg leuke foto's weer! Ook ik bekijk je topics al een tijdje, en vind dat jullie samen erg goed vooruit zijn gegaan! Het lijkt alleen op de foto's als of je paardje een beetje op de voorhand valt, dus ik zou zeggen, rij lekker veel overgangen en ook schijn overgangen! Heel veel succes samen verder want jullie zijn een erg leuke combi!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:38

Na je commentaar dacht ik iets verschrikkelijks te zien te krijgen, whaha, je mag wel kritisch zijn maar ik vond het best meevallen!
Over je zit; zou je mischien een ander zadel moeten proberen, het lijkt of deze ook wat uitnodigt achterop te gaan zitten.
Wat ik wel minder vind, is dat je zaagt met je handen, niet zo erg maar vooral in draf toch de hele tijd links/rechts beweging erin, dat moet je niet doen zo kun je geen fijne aanleuning krijgen.
En helemaal stil zitten, in stap beweeg je teveel mee, laat het paard zelf lopen en blijf zo stil mogelijk zitten.
Verder vind ik het er goed uitzien!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:49

op een paar fotos valt het me op dat haar buitenbeen niet in het spoor van het voorbeen komt.. dit kan duiden op evenwichtsprobleem. probeer hier op te letten.
verder ziet het er netjes en relax uit

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 20:36

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 07-04-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:40

Leuke pony, julie zijn een leuke combinatie.
Ik denk dat je zadel wat te klein voor je is. Ik zou eens kijken naar een zadel met meer zitruimte. Daarmee bedoel ik een langere zitting en een hogere lepel. Je zit nu namelijk erg achterin het zadel en dat doet jouw zit niet goed en de ligging van je zadel (drukverdeling) op de rug van je pony ook niet. En je beugels een gaatje langer doen, of twee! ;) Ik denk dat het probleem van een holle rug e.d. daarmee al voor een heel groot deel verholpen is.
Veel plezier nog samen.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 10:13

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 07-04-22 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:17

Van mij mogen je beugels ook 2 langer.. Anders eens een tijdje zonder beugels rijden en daarna langer maken? Nu zit je nml heel erg op de lepel.
Zadel mag ook wat verder naar achter.
In de stap vind ik dat hij iets over zn tempo loopt, bijna constant middenstap.

Waarom zou je bewust je buitenhand naar voren plaatsen? En als hij laag loopt mag je je handen van mij wat stiller houden, zie hier en daar beetje zagen. Als hij daar loopt kun je je binnenhand gaan ontspannen zodat hij op je buitenteugel gaat lopen, om je binnenbeen heen.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 17:22

Ik vond Rosa gewoon fijn doorlopen, niet echt over haar tempo heen.
Het is idd een slim idee om zonder stijgbeugels te gaan rijden, dat ga ik de volgende keer zeker doen :)!

cimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:11

September schreef:
Leuke pony, julie zijn een leuke combinatie.
Ik denk dat je zadel wat te klein voor je is. Ik zou eens kijken naar een zadel met meer zitruimte. Daarmee bedoel ik een langere zitting en een hogere lepel. Je zit nu namelijk erg achterin het zadel en dat doet jouw zit niet goed en de ligging van je zadel (drukverdeling) op de rug van je pony ook niet. En je beugels een gaatje langer doen, of twee! ;) Ik denk dat het probleem van een holle rug e.d. daarmee al voor een heel groot deel verholpen is.
Veel plezier nog samen.

idd, je zit écht te ver achterin.
ziet er goed uit hoor!
zodra je de teugels wat korter pak gaat ze wss ook iets meer over de rug lopen. :j

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:19

ik zou de teugels korter nemen zodat je niet je polsen hoeft dubbel te vouwen om verbinding te houden met de paardenmond

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:39

marimba schreef:
ik zou de teugels korter nemen zodat je niet je polsen hoeft dubbel te vouwen om verbinding te houden met de paardenmond

Ja tot die conclusie was ik ook al gekomen :).
Dankje!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:41

Mij viel eigenlijk direct het zadel op ( ipv het rijden :o )
Ik heb namelijk ook een zadel wat te klein voor mij is, maar wat super op mijn paardje ligt
Ik heb nu een 17 inch en zit te ver op de lepel ( er moet een hand acherkunnen en da's bij mij maar een halve, en bij jou vlgs mij ook)

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:43

Ziet er goed uit!
Alleen probeer je handen wat hoger te houden soms, en rechtop.
voor de rest; leuk paardje, en ziet er al goed uit ;)

Truuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:43

gaan zitten in je zadel en handen rechtop!
Succes

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:53

Ik vind het er heel netjes uit zien (:
Alleen mij viel het op dat je in de stap wat duwt met je zit. Maar volgens mij is dat al aangegeven.
En nog iets, (misschien moet ik me daar niet mee bemoeien hoor)
Maar gaat je eigen pony niet voor een bijrijdpony? (: