Eerste wedstrijd met Uno!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Worteltjuh

Eerste wedstrijd met Uno!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:14

Hoooi,

Afgelopen zondag had ik mijn eerste wedstrijd met mijn paard Uno.
Hier heb ik een filmpje van, en die staat hieronder.

En ik wil graag reacties en tips van jullie op de proeven :o

Dit is het filmpje:

Karen1987

Re: Eerste wedstrijd met Uno!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:19

Ik heb niet alles gezien, maar er een beetje doorheen gescrolled.. Ik vind dat je netjes en vriendelijk rijdt, maar wat het meeste opvalt is dat jij je paard niet aan de teugel rijdt. Ik denk dat dat de meeste punten scheelt! Wat stond er voor commentaar op je coupon?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:47

Ziet er netjes uit,
alleen mag je paard wat ronder, zo zal hij ook wendbaarder zijn in de wendingen,nu lijkt hij nog wat stug.
Maar het ziet er in ieder geval al redelijk ontspannen uit, komt helemaal goed

Worteltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:49

Dankje!

Op mijn protocol staat inderdaad dat ik haar ronder moet gaan rijden,
en daar zijn we nu ook mee aan het oefenen :D

Maar dit is een B proefje, en aan de teugel rijden is niet verplicht in de B. Maar ze willen het wel graag zien, ook omdat andere deelnemers dat wel deden.

Op mijn protocol staan ook alleen maar 5en en 6en.
Maar zoals het draf uitstrekken, daar heb ik een 6 voor, terwijl dat heel goed gaat! Ze strekt heel mooi uit en doet echt haar voorbenen mooi naar voren :P

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:59

Het ziet er rustig uit maar ik mis toch echt een heleboel afwerking. De hoeken rij je niet in, is heel goed te zien in de 2de proef, middendraf niet voldoende, paard loopt niet nageeflijk.
Dit zijn allemaal trainings punten die je thuis moet oplossen. Als je paard niet langs de camera man wilt. Stel hem dan naar binnen en rijd met je binnen been erachter aan.

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:02

opzich ziet het er wel netjes uit maar je mist zeker het rond rijden bij het uitstrekken gaat ze versnellen en niet verruimen das erg jammer zoals lucifertje al zei er zitten heel veel punten in je proef wat je makkelijk kan oplossen en van die 5en dan een 6 maken. in de b proef hoeft een paard niet de heletijd aan de teugel te lopen maar de intentie moet er wel zijn. en om eerlijk te zijn zie je bij jou paard dat alleen maar omzich heen zit te kijken en hij/zij let niet echt op jou ;)
en let er ook op dat je op het goede been ligt rijd
succes met je paardje een beetje door oefenen en jullie komen er wel

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:25

Je zit er heel netjes op!
Je zou je handen iets meer mogen dragen en iets meer van je af mogen houden.
Je paard heeft een mooie cadans!
Dat rondrijden(aan de teugel) zit er wel aan te komen, ik zie wel liever dat je paard eerst lekker zo rijdt, je zal zien dat als je iets moeilijkere oefeningen gaat doen( iets meer sturen, volte openen/sluiten, kleine volte 10 meter, wijken enz. dan moet je hem van voor meer begrenzen) dat hij dan als vanzelf door de hals gaat komen!

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:13

Ziet er goed uit!
Nog even lekker door oefenen, en de puntjes die hier boven genoemd worden verbeteren, en dan komen jullie er wel :)
Succes!!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:29

Ik heb alleen even je eerste proef gekeken, maar wat me gelijk op viel is dat je de hoefslag helemaal niet raakt bij; volte rijden, van hand veranderen en wenden. Dat zijn echt aandachtspunten, dat is echt zonde als je daar de punten laat liggen.
En ik ga inderdaad mee met dat je paard nog wel veel meer mag uitstrekken.

Maar je basis is er; namelijk een mooi basistempo en jij zit er keurig ontspannen en netjes op, dus dat gaat helemaal goed komen.
Succes 30 mei!!

Worteltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:36

Heel erg bedankt allemaal! :D
Ik ben hier echt heeel blij mee!!

Aan het ronder rijden gaan we echt werken.
En wat MirandaFuego zegt, dat klopt echt helemaal!
Als je met Uun gaat voltes openen en sluiten, en volte 10 meter, dan raakt ze echt meer nagevelijk.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! :D:D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:56

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.