wat het beste te gebruiken bij een draver, lang verhaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noukiie92

wat het beste te gebruiken bij een draver, lang verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:56

ik rij een draver en die blijft steeds maar harder gaan soms is er een week dat hij rustig loopt en de andere week steigert die en is weer snel,, hij staat op een manege waar die in les werd gebruikt en ik was daar gestopt ,, maar nu ben ik weer begonnen met die draver te rijden omdat niemand meer op durft omdat die steigert. Ik heb hem vrijdag voor t eerst weer gereden hij heeft 3 x gesteigerd en 1 x gebokt zondag heb ik buitenrit gemaakt en was die braaf morgen ga k weer na buiten. Iemand tips kwa aanpakken hiervan, graag netjes houden ik kan er niks aan doen dat die door iedereen wordt gereden.

Alvast bedankt groetjes

Anoniem

Re: wat het beste te gebruiken bij een draver, lang verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:59

Goed les nemen..

Als hij op een manege staat kun je er niets aan doen.. Dan gaat hij van zelf de handel in. Of de slager.. Heel zonde want met een goede aanpak is dit zeker op te lossen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:04

Eerst rust erin krijgen, niet teveel vragen. Zorgen dat ie ontspannen is voor je iets gaat vragen. Maar ik zou eerst eens niets vragen, klinkt alsof het al teveel is geweest.

noukiie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 21:06

nee hij gaat niet de slag,, instructrice wil hem verkopen maar eigenaar niet, het is ook niet echt manege meer een stal , eens kijken misschien dat ik ergens anders met hem moeten lessen oof misschien beginnen met vrijheidsdressuur?? Eigenlijk hoeft die niks te doen behalve ontspannen stappen en draven,, maar dat steigeren heeft die eerder gehad en is ook over gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:08

noukiie92 schreef:
nee hij gaat niet de slag,, instructrice wil hem verkopen maar eigenaar niet, het is ook niet echt manege meer een stal , eens kijken misschien dat ik ergens anders met hem moeten lessen oof misschien beginnen met vrijheidsdressuur?? Eigenlijk hoeft die niks te doen behalve ontspannen stappen en draven,, maar dat steigeren heeft die eerder gehad en is ook over gegaan

Dat scheelt. Maar dan nog veel rust er in houden. Niet rukken en plukken. En daarbij altijd goed les nemen!

noukiie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 21:11

ja ik hoop dat ik nu als enige een tijd op blijf zodat ik er wat aan kan doen,, zelf probeer ik het wel ontspannen teugel en af en toe een ophouding hopen dat er verandering in komt bedankt

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:15

Ik heb toen ik 11 was ( 6 a 7 jaar geleden alweer ) ook een draver gereden, die kwam zo van de baan af en moest worden omgezet naar gewoon rij-recreatie paard.. het is alweer heel lang geleden, maar wat me daar erg van is bij gebleven is dat we eerst veel op stem commandos aan de longe werkten.. zodat je minder op je teugels hoeft te rijden als je er op zit..

als dat er eenmaal in zit, proberen te rijden in de bak of longeer kraal ( iets wat is afgesloten en niet al te ruim is ) om wat rond te stappen en affentoe paar pasjes draf en weer terug naar stap.. en dat allemaal op je zit en stem proberen... want veel dravers paarden zijn er op getraind om juist bij teugeldruk enorm hard te moeten rennen, en bij het los laten van de teugels weer te kalmeren.. dus houd dat ook er bij in je hoofd zodat je daar rekening mee kan houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:17

noukiie92 schreef:
ja ik hoop dat ik nu als enige een tijd op blijf zodat ik er wat aan kan doen,, zelf probeer ik het wel ontspannen teugel en af en toe een ophouding hopen dat er verandering in komt bedankt

Geen ophoudingen maken. Bij veel dravers is teugel druk een teken dat ze sneller moeten. Dus teugel lang laten. Dat werk vaak het best

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:22

Het lijkt mij dat het steigeren, bokken en rennen eerder van de rug uitkomt dan dat je het probleem op moet gaan lossen met rijden ed.

noukiie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 06:15

okee bedankt! Er mag een slotje op

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:33

HAR-->RT-P

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:43

Eigenlijk is het niet heel moeilijk. Ik heb het met mijn draver zo aangepakt.. heb hem nu 2 jaar.. eerst en vooral we zijn super vooruit gegaan hihi..

Ik ben in de wei en in het bos gaan rijden en alleen maar stappen.. dan gaan draven wildie sneller heel jammer dan terug in stap.. zo heb ik het opgebouwd.. Nu 2 jaar later pas.. je leest het goed.. zweet bloed en tranen zijn er ingekropen maar ook veel plezier! Kan ik er mee bosritten maken met lange teugel waardoor hij beter luisterd.. heel gek maar pak ik me teugels dan word hij zo hyper actief als het maar zijn kan.. Echt geen pretje.. Met draven neem ik ze wat op maar zit er nog een boogje in. Ik rij ook vooral op stem.. Nu kan ik er ritten mee maken van 3 uur als het niet langer is..

Hehe moet toch nog een keertje zeggen wat ben ik trots op wat ik bereik heb met mijn schatje:)

Even een vraagje.. Mensen met mss iets meer ervaring heb ik dit goed ``aangepakt``?

Kuss

Veel succes meid!

Bimbo0w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:49

ik heb ook een draver, en zoals jullie de bovenstaande dravers beschrijven zou ook ik mijn draakje beschrijven!

erg lief, goud eerlijk en super snel!

bijna alle dravers reageren heel goed op stem comando's en heel slecht op korte teugels en spanning! probeer los te laten en hem los te rijden, je kunt beginnen met een lossere teugel en lekker stappen, met lossere teugel draver.. zo ben ik ook begonnen, als je eenmaal het vertouwe hebt kun je de teugels wat meer op pakken en wat gaan spellen qua dressuur.. veel afwisseling wil ook nog wel eens helpen bij dravers, ze vervelen zich snel en willen graag afwisseling! [met name in een bak, buiten is er genoeg te zien!]

ik ben benieuwd hoe je les is gegaan!