Ik en Vanity @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MiesJarig

Ik en Vanity @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:21

Hoi,

Zaterdag hadden Vanity en ik weer les. Vanity rij ik nu iets meer dan een jaar.
Ze is 9 jaar en heeft hiervoor Z gesprongen met Amazingstar @ bokt. Vorige topics:
[SPR-ITP] Lekker springen met Vanity! (tweede keer dat ik erop zat)
[SPR-ITP] Vanity op wedstrijd in Soest. (van 2009)
[SPR-ITP] Vanity en Michelle @ springwedstrijd in Soest (van paar weekjes terug)

Ze vind het heel erg moeilijk om nageeflijk te lopen, en dat vind ze ook niet echt leuk. (We werken er natuurlijk erg hard aan.) We hebben nu 4 keer dressuur gestart en zaten tussen de 160 en 175 punten in. Helaas nog geen winstpunt.

Foto's staan niet helemaal op volgorde! ;)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding Handen meer dragen.

6. Afbeelding Galop

7. Afbeelding Wat doet mijn hand? :=

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding Ik mag wel wat vrolijker kijken _O-

11. Afbeelding Ik ben een lekker wijf met een heel mooi lijf <3

Eigen commentaar:
-Handen meer gaan dragen
-Tenen niet teveel afsteken
- ...

Hou het netjes :)!

Groetjes,
Mies

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:39

Ik weet niet of het zo is, maar het lijkt alsof ze erg uit elkaar loopt op de foto's. Als ik jou was zou ik veel overgangen rijden, zodat ze wat meer bij elkaar komt. Verder je handen iets hoger & meer bij elkaar.
Mooi paard trouwens & succes! :)

MiesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:43

Laura_x_ schreef:
Ik weet niet of het zo is, maar het lijkt alsof ze erg uit elkaar loopt op de foto's. Als ik jou was zou ik veel overgangen rijden, zodat ze wat meer bij elkaar komt. Verder je handen iets hoger & meer bij elkaar.
Mooi paard trouwens & succes! :)

Bedankt :)! Ik zal er iets mee doen. :j

HAPPY22

Re: Ik en Vanity @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:17

Leuke pony rijd je :).
Wat mij ook opvalt, net als mijn voorganger, is dat ze inderdaad wel wat uit elkaar loopt, tips hiervoor zijn al gegeven.
Verder vind ik dat je je teugels wat lang hebt, wanneer je ze wat meer op contact hebt heb je wat meer contact met de paardenmond en dat helpt ook weer voor het aan elkaar rijden.
Voor je handhouding: handen wat meer dragen en ietsje meer rechtop houden.
Gaat vast lukken, veel succes. :)

Michellee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:29

Ik vind je zit heel mooi, behalve je handjes maar daar heb ik zelf ook moeite mee dus ik mag niets zeggen :D Prachtig beestje heb je!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:32

Wat een leuk paard zeg! :D Vind het er verder netjes uitzien. Let alleen op je handen, rij idd veel overgangen, zo gaat ze ook (uiteindelijk) makkelijker nageven.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:36

vind het er al best aardig uitzien, probeer alleen ook goeg rechtop te blijven zitten, het lijkt nu dat je wat na de zijkant hangt.
ps je neusrien moet een paar gaatjes korter, de ringetjes horen zeker 2 vingers boven de botjes aan de zijkant te zitten...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:40

Ben het eensmet het bovenste, zorg dat je niet teveel meehangt in de wendingen en tussen de oren van je paard door blijft kijken. Succes, leuk paard hoor!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:42

zoekend76 schreef:
vind het er al best aardig uitzien, probeer alleen ook goeg rechtop te blijven zitten, het lijkt nu dat je wat na de zijkant hangt.
ps je neusrien moet een paar gaatjes korter, de ringetjes horen zeker 2 vingers boven de botjes aan de zijkant te zitten...

???Hoe bedoel je dat? De bovenste riem zit al tegen het bot en kan hier niet hoger...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:42

Wat een leuk beestje, daar ga je vast een eind mee komen.
Het is al gezegd, ze loopt wat uit elkaar. Maar past je zadel eigenlijk wel goed? Als je zo naar foto 5 en 11 kijkt lijkt het wel alsof de boom te smal is en dan is het geen wonder dat ze niet door haar rug loopt. Maar misschien wordt het al beter als je dat bont er tussen uit haalt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:47

Irma77 schreef:
zoekend76 schreef:

???Hoe bedoel je dat? De bovenste riem zit al tegen het bot en kan hier niet hoger...

Het is een Mexicaanse neusriem, die gebruik je anders dan een gecombineerde neusriem. Hij hoort inderdaad boven de onderkant van de jukbeentjes (de botjes).
http://www.bokt.nl/wiki/Bestand:Mexicaans.jpg

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:09

Ok, weer wat geleerd!!! Spring schandalig weinig :o (ben niet zo'n held meer) en heb er niet een apart hoofdstel voor...

MiesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 20:26

Wat veel reacties ineens! :D
Michellee91 schreef:
Ik vind je zit heel mooi, behalve je handjes maar daar heb ik zelf ook moeite mee dus ik mag niets zeggen :D Prachtig beestje heb je!

Dankje, handjes klopt helemaal, was heel geconcentreerd op de nageeflijkheid. :o
MyHorseGirl schreef:
Wat een leuk paard zeg! :D Vind het er verder netjes uitzien. Let alleen op je handen, rij idd veel overgangen, zo gaat ze ook (uiteindelijk) makkelijker nageven.

Bedankt, zal het onthouden!
zoekend76 schreef:

Bedankt, normaal zit ik rechter op maar niet was ik met hele andere dingen bezig. Neusriem kan kloppen, ik zal eens kijken. :j

Myca schreef:
Wat een leuk beestje, daar ga je vast een eind mee komen.
Het is al gezegd, ze loopt wat uit elkaar. Maar past je zadel eigenlijk wel goed? Als je zo naar foto 5 en 11 kijkt lijkt het wel alsof de boom te smal is en dan is het geen wonder dat ze niet door haar rug loopt. Maar misschien wordt het al beter als je dat bont er tussen uit haalt.

Thanks! :D Zadel past zeker weten.

Ik zie op de foto's ook een aantal dingen wat ik kan verbeteren aan mijn zit, was daar niet zo mee bezig. :o Vorig jaar mocht ik naar de kwartfinale van de FNRS zitcompetitie voor degene die dat kennen.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:32

hey mies,

ik vindt dat ze al veel beter loopt hoor!
let inderdaad soms wat op je handen... ;) (tis toch HAW hea)

xxx amee

Niek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:21

Probeer d'r net iets meer naar voren te rijden zodat ze wat minder op je handen gaat lopen, dus iets meer vw-nw. :)

magic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:10

Laura_x_ ; ben ik het helemaal mee eens,
heb niks toe te voegen.
succes met oefenen :)