Meet mother and son:

Rechts Pronto (9 jaar) en we rijden L2 (+6). Althans we hebben vorig zomer een paar wedstrijden gereden. Afgelopen winter zat ze niet lekker in haar velletje en viel ze plots erg af. Gelukkig knapte ze in het voorjaar weer wat op en nadat de vorst weer voorbij was heb ik haar rustig weer opgepakt en proberen we langzaam weer op niveau te komen. We werken vooral aan dat ze ontspant en aan het been is. en ik werk vooral aan mijn houding (rechtop, handen stil en niet terugwerken, vooral mijn linker hand remt en mijn rechter hand zwabbert er maar wat bij)
Links Ritmico (4 jaar), die sinds enkele weken weer onder het zadel is. Vorig jaar eind van de zomer heb ik hem ingereden, maar omdat hij heel iel en jong was hebben we hem afgelopen winter nog even laten staan. Ook het weer zat niet mee afgelopen winter, dus ook al had ik gewild dan nog was er niks van terecht gekomen. Dit is zo ongeveer de 10e keer dat ik er weer op zit. Hij is erg onrustig met zijn mond en is nog echt aan het zoeken wat hij nou toch met dat stuk ijzer in zijn mond aan moet. Voor mij maakt hij het niet echt makkelij, met mijn handen probleem, maar ik probeer zo veel mogelijk mijn handen stil te houden.
Oke genoeg gekletst de foto'"s:
Ritmico, even aan longeerlijn

En er op:

Even belonen:

Draven, af en toe doet de rem het niet als ik net ga draven, maar vandaag vandaag ging het al iets beter.

Hier moet ik hem meer ruimte geven

Even halthouden en weer belonen

Galopje, gaat soms nog erg onstuimig en komt nog niet zo makkelijk de bocht door, maar ook dat gaat elke keer een beetje beter:

en uitpuffen

Pronto:
Aan het been maken:

Stukje verruimen:

Galop:

Ik denk begin van schouderbinnenwaarts, maar weet niet zeker wat ik hier aan het doen ben kan ook een volte zijn geworden...

Hier was ze niet zo goed aan het been en valt wat op de voorhand.

Dat waren ze!
Kom maar op met tips, ik kan ze goed gebruiken!
Ik kan tegen een stootje, maar brand me aub niet tot de grond af... ik doe mijn best.

Ga het morgen direct proberen, voor ik mezelf voor eeuwig in de stoelzit zet...